Avatar billede peterstudent40 Nybegynder
26. januar 2001 - 14:27 Der er 2 kommentarer og
3 løsninger

Lydkort

Hej hej

Jeg er ved at købe et andet lydkort til min computer, først valgte jeg et SoundBlaster Live! Player + PC Works 4.1 Surround, men vendtetiden på dette er meget lang!

Derfor har jeg tænkt mig at købe følgene:
Creative Sound Blaster Live! Platinum 5.1, retail, m. fjernbetjening, Highend soundcard, EMU Chip, digital I/O, Dolby Digital indb. dekoder

Vil det kunne køre uden problemer med følgene:

Bundkort: Socket A, A7V, AMD duron/thunderbird

Processor: K7, Athlon Thunderbird 1100MHz

Harddisk: IBM, Deskstar 75GXP, 45.0GB, IDE100

Ram: 256MB SDRAM PC133

Grafikkort: AGP-V7700 GeForce2 GTS Deluxe 32MB DDR Ram m/TV-In/TV-Out

Kabinet: HQ08-Blå, Full-tower, ATX, incl. 300W PSU

CD-DREV: Blaster CD 52X Bulk

Køler: duron/thunderbird køler max 1200 mhz

Diskdrev: Panasonic, 1.44MB Floppy

Hvis i (du) har andre forslag er i (du) velkommen til at komme med dem!!!

På forhånd Tak
Avatar billede been Nybegynder
26. januar 2001 - 14:31 #1
Jeg har haft problemer med samme kort med Win me, men det kørte fint under 98 SE.
Driverne til me findes ellers på nettet, men det lykkedes mig ikke at få det at køre stabilt- havde også at A7V bare med en Thundebird 800.

Avatar billede kalou Nybegynder
26. januar 2001 - 15:04 #2
Du kan roligt sætte ovennævnte i din pc med den konfiguration. det eneste du måske skal være opmærksom på er at du skal holde øje med IRQ-konflikter. det er ikke værere end at du selv kan vælge hvilken IRQ dit lydkort skal køre med.
Avatar billede pck Nybegynder
26. januar 2001 - 15:09 #3
Jeg har et Sound Blaster live Player 1024 med FPS2000 Digital højtalere til. Derudover A7V bundkort, IBM deskstar 75GXP Hd og et V6800 grafikkort.
Jeg benytter win2000 og havde problemer med den digitale udgang på lydkortet, specielt ved DVD afspilning, men efter at have hentet de nyeste drivere fra soundblaster.com fungerer alt upåklageligt.
Så jeg mener det er en aldeles fin konfiguration du har fået samlet sammen. men vær opmærksom på at bruge de nyeste drivere samt opdatere bios. Dette kan ofte afhjælpe en masse uforudsete problemer. ;-))))
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:06 #4
Jeg ville blot komme med en lille indskydelse og foreslå dig at overveje en NC Silverado CPU køler. Den er MEGET anbefalelsesværdig i forhold til en Orb, hvis det var dét du havde i tankerne. Den er væsentligt mere lydløs og ja.. læs selv, hvad der står om den:

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=76

Men derudover ser jeg ingen problemer i din sammensætning af computeren. Jeg vil dog yderligere foreslå dig at overveje en anden RAM type, som ydelsesmæssigt ligger op til 33% bedre end SD-RAM PC133:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494697891

De er meget overclockningsvenlige og det omtalte boost i performance, har jeg begge selv mærket på min egen maskine. Held og lykke med købet.

Xtom` =)
Avatar billede xtom2 Nybegynder
27. januar 2001 - 17:08 #5