Avatar billede frostys Nybegynder
03. februar 2004 - 22:30 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til Hijack log fil

Hej Alle sammen

er der en som har tid til lige at scanne denne.?

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINNT\Explorer.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\System32\internat.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\temp\HijackThis.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP SchedIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppschedindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP AutoIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppautoindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [tskdbg32] c:\winnt\inf\tskdbg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Internat32.exe] Intarnet32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - HKCU\..\Run: [rundll32] C:\winnt\rundll32.exe
O4 - Global Startup: HP LaserJet Director.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38020.32375
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F57D17AE-CE37-4BC8-B232-EA57747BE5E7} - http://66.230.146.53/EPlugin.cab
O16 - DPF: {FE1A240F-B247-4E06-A600-30E28F5AF3A0} - http://toolbar2.i-lookup.com/toolbar2/windec32.cab

Forløbig tak for hjælp
frostys say have a nice day
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2004 - 22:37 #1
Ja, mens du henter og installerer Servicepack 4 her:
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Avatar billede frostys Nybegynder
03. februar 2004 - 22:44 #2
jeps har været travlt optaget med at rense ud i uønskede filer " start sider" og troede jeg skulle gen install. men henter den nu.
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2004 - 22:46 #3
fromsej husk at opdater din linksamling den er flyttet her til! http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2004 - 22:47 #4
Kenp>>Tak, det gør jeg lige.*S*

Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, genstart i fejlsikret(Tryk <F8> under opstart) og slet filerne listet nederst.
Dobbelttjek, så alt kommer med.

O4 - HKLM\..\Run: [tskdbg32] c:\winnt\inf\tskdbg.exe
O4 - HKLM\..\RunServices: [Internat32.exe] Intarnet32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [rundll32] C:\winnt\rundll32.exe
O16 - DPF: {FE1A240F-B247-4E06-A600-30E28F5AF3A0} - http://toolbar2.i-lookup.com/toolbar2/windec32.cab

---------------------------------------
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

---------------------------------------
Slettes i fejlsikret.
c:\winnt\inf\tskdbg.exe < Filen.
C:\winnt\rundll32.exe < Filen.
Intarnet32.exe Brug Start>Søg.
Internat32.exe Brug Start>Søg.
Hvis du finder de to sidste skal de slettes.
---------------------------------------
Du skal også lige hente og installere programmet Ad-aware. Opdater det straks efter installationen, og inden du kører en scanning med denne. Fjern alt hvad den finder. Programmet samt brugervejledning på dansk finder du her: http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#adaware

Genstart og kom med en ny logfil, så jeg kan se om alt er med.
Avatar billede frostys Nybegynder
03. februar 2004 - 22:57 #5
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/#Microsoft er i gang med at hente den, har kørt spybot men har også hentet adware hvilken er bedst eller er de ligeså.? takker for hurtigt svar
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2004 - 23:11 #6
Ad-aware og spybot er lige anvendelige, det vigtige er at huske at opdatere online inden man scanner for spyware.
Avatar billede frostys Nybegynder
04. februar 2004 - 00:57 #7
Hej igen fromsej

Tog lidt længere end beregnet, da jeg måtte afinstal. servicep. 4 igen da der kom blå skærm, Der er ingen spy på færde og den ny hijack ser sådan ud.!!
Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000  (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINNT\Explorer.exe
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\System32\internat.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\temp\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP SchedIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppschedindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP AutoIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppautoindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 3.8\THGuard.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: HP LaserJet Director.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38020.32375
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F57D17AE-CE37-4BC8-B232-EA57747BE5E7} - http://66.230.146.53/EPlugin.cab

Hvad gør denne, O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe kan den slettes ligner meget
O4 - HKLM\..\RunServices: [Internat32.exe] Intarnet32.exe som blev slette i den 1.
Avatar billede frostys Nybegynder
04. februar 2004 - 10:20 #8
Hej Hej igen

Har nu hentet servicepack 3. samt spamfighter,nu ser den sådan ud, har forhånds ville acceptere dit "fromsej" svar men det er stadigt åbent.!!

Logfile of HijackThis v1.97.7
Platform: Windows 2000 SP3 (WinNT 5.00.2195)

Running processes:
C:\WINNT\System32\smss.exe
C:\WINNT\system32\csrss.exe
C:\WINNT\system32\winlogon.exe
C:\WINNT\system32\services.exe
C:\WINNT\system32\lsass.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINNT\system32\spoolsv.exe
C:\WINNT\System32\svchost.exe
C:\WINNT\system32\hidserv.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINNT\system32\regsvc.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\WINNT\system32\MSTask.exe
C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe
C:\WINNT\system32\svchost.exe
C:\WINNT\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINNT\Explorer.EXE
C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\WINNT\System32\internat.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\temp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = about:blank
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [EM_EXEC] C:\PROGRA~1\Logitech\MOUSEW~1\SYSTEM\EM_EXEC.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [HP SchedIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppschedindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HP AutoIndexer] C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppautoindexer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
O4 - Global Startup: HP LaserJet Director.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\LaserJet All-in-one\hppdirector.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: Symantec WinFax Starter Port.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\1030\OLFSNT40.EXE
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\spamfighter\proxy\proxy.dll
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38020.32375
O16 - DPF: {C2FCEF52-ACE9-11D3-BEBD-00105AA9B6AE} (Symantec RuFSI Registry Information Class) - http://security.symantec.com/SSC/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {F57D17AE-CE37-4BC8-B232-EA57747BE5E7} - http://66.230.146.53/EPlugin.cab
Avatar billede fromsej Praktikant
04. februar 2004 - 16:10 #9
O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe
Er det lille DA der ligger ved siden af uret, totalt unyttigt efter min mening, og kan roligt fixes.
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
Office hurtigstart, et andet unyttigt program der kan fixes.

Din log er ren, for at holde en ren, kan du kigge på vores pakke.
http://www.spywarefri.dk/pakken.htm
Som minimum anbefaler jeg Spywareguard, Spywareblaster, IE-Spyad og IE Privacy Keeper.
Mvh:
Fromsej/Team Spywarefri.
Avatar billede frostys Nybegynder
04. februar 2004 - 16:25 #10
Takker for hjælpen, hvorfor sker der intey når jeg Accepter svar det står der stadig og virker som det stadig er åbent
Avatar billede frostys Nybegynder
04. februar 2004 - 16:27 #11
ok en 40cm fejl skulle markere fromsej navn, så kom det som det skulle
Avatar billede fromsej Praktikant
04. februar 2004 - 16:40 #12
Velbekomme, og tak for point. ;o)