Avatar billede delphimann Nybegynder
26. januar 2001 - 12:33 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Billede fra nettet

Hvis jeg skal sætte et billede på min form i delphi og billedet skal hentes fra nettet kommer det så ikke til at se sådan ud !?
image1.picture.loadfromfile(\'http://domæine.dk/pic.jpg\');
Avatar billede wisen Nybegynder
26. januar 2001 - 12:34 #1
Jeg er ikke sikker på, at \"loadfromfile\" understøtter at downloade fra Internettet, men jeg er med på en lytter..
Avatar billede delphimann Nybegynder
26. januar 2001 - 12:37 #2
OK det ved jeg heller ikke (har ikke internet der hjemme)(kun på arbejde) men den kommer op med samme fejl som når jeg prøver at kontakt en smtp server ! så jeg tror godt nok på det !*sS* men man kan aldrig være sikker !
Avatar billede dj Nybegynder
26. januar 2001 - 14:01 #3
Delphimann >> Loadfromfile indlæser filen fra din HD og du kan ikke angive en URL som filnavn.

Det du skal gøre er hvis du har f.eks. ICS fra Fpiette installeret, så kan du via HTTP komponenten downloade filen til HD\'en og så indlæse den på normal vis derfra (der ligger et eksempel med i ICS der viser hvordan HTTP downloads udføres)

Hvis du ikke har ICS kan pakken downloades fra http://users.swing.be/francois.piette/indexuk.htm (Pakken er Freeware og må også anvendes commercielt)

mvh. _DJ_
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
26. januar 2001 - 14:03 #4
Hvad med at bruge en TWebBrowser, hvis det kun er et billede så er der ingen der kan se foreskæl og den virker faktisk som et billede.
Avatar billede dj Nybegynder
26. januar 2001 - 14:06 #5
tjoh.. men det er da lidt spild at includere en hel webbrowser i sit project bare for at vise et billede fra nettet ..
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
26. januar 2001 - 16:09 #6
Okay det gar du ret i. hvad med en TClientSocket hvor man connecter til Domæne.dk og sender \"GET/pic.jpg\", modtager pic.jpg skriver den ned i en temp-fil og så er det jo lige til.
Avatar billede loke-liscom Nybegynder
26. januar 2001 - 16:13 #7
Undskyld dj jeg har vist lige sagt det samme som dig... Jeg bryder mig ikke om bar at hente et component til det, hvis det ikke er mega kompliceret så vil jeg hellere skrive det selv. Men det er måske bare mig :)
Avatar billede zill_eye Nybegynder
26. januar 2001 - 17:31 #8
Det er bedre og nemmere at bruge TWebBrowseren. Du linker bare komponentet til billedet eller andet (Denne er meget mere praktisk en http-comp\'s. da den er nemmere og styre og denne understøtter også animeret grafik m.m.).

M.v.h. Zill_Eye
Avatar billede dj Nybegynder
26. januar 2001 - 18:47 #9
yep, men set fra et KB perspektiv er en Twebbrowser ikke lige så smart at implementere i sit projekt .. men det er måske bare mig :)
Avatar billede dj Nybegynder
26. januar 2001 - 18:50 #10
Loke: jo hvis det ikke er så kompliceret ville jeg også selv lave det, men ikke lige det jeg ville give som svar medmindre brugeren var rimelig erfaren i client/server kommunikation.
Avatar billede dj Nybegynder
26. januar 2001 - 19:00 #11
jeg synes bare at det at bruge en webbrowser til det formål er lidt ligesom at slå et 2 mm søm i med en forhammer, og at anvende THTTP til formålet er altså ikke meget sværere end at bruge Twebbrowser .. men igen .. sådan er vi jo alle så forskellige :)
Avatar billede delphimann Nybegynder
30. januar 2001 - 11:34 #12
OK i smart mennesker kan man sende noget fra delphi til en php fil og hvis ja hvordan så !?
Avatar billede delphimann Nybegynder
01. februar 2001 - 09:37 #13
ingen der kunne hjælpe !?
Avatar billede dj Nybegynder
01. februar 2001 - 09:48 #14
jo .. jeg har skam svaret på dit spørgsmål og det gjorde loke-liscom også .. men nu afviser du begge vores svar og stiller et helt nyt spørgsmål, forventer du så stadig at få hjælp?