Avatar billede tweak Nybegynder
03. februar 2004 - 12:11 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

128 bit kryptering.?

Jeg har tildags dato kun kørt med 64 bit kryptering på mit trådløse netværk, men det er fordi jeg får en fejl hvergang jeg i Windows XP Pro prøver at indtaste nøglen jeg får inde i min Linksys, fejlen lyder: <U> Adgangskoden til netværket skal være 40 bit eller 104 bit, afhængigt af netværkskonfigurationen. Adgangskoden kan angives som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 hexdecimal tegn. </U>

Nogen som forstår sig på sådan noget.?
Avatar billede espersen Novice
03. februar 2004 - 12:13 #1
når du laver koden fx: "kode12245"  så giver din router eller accesspoint dig vil 4 lange koder ??  Et af dem kan du så logge ind med..
Avatar billede tweak Nybegynder
03. februar 2004 - 12:15 #2
Ja det gør den i 64 bit men ikke i 128 bit, der får jeg kun en kode når jeg f.eks taster "kode12345" ind. Jeg forstår ikke hvorfor det virker med den kode jeg får hvis jeg vælge 64 bit inde i min Linksys
Avatar billede devradio Nybegynder
03. februar 2004 - 12:16 #3
Du skal vel bare finde en converter? koden > tegn
Avatar billede tweak Nybegynder
03. februar 2004 - 12:20 #4
devradio> Det forstår jeg ikke.? Her er et eks på en kode Linksys laver til mig: 9C1C1DDA401866B32C90D67F6F
Avatar billede devradio Nybegynder
03. februar 2004 - 12:21 #5
ja den er også god nok. Men windows er møg besværlig med de ting, har du overvejet at bruge det software der følger med dit nekort til at styre dit kort istedet?.
Avatar billede tweak Nybegynder
03. februar 2004 - 12:36 #6
Jo men der er ikke noget software til mit netkort som er et onbord. De eneste oplysninger jeg kan finde er inde i Egenskaber for trådløs netværk hvor jeg går ind i konfigurer Intel(R) PRO/Wireless 2011b LAN 3A Mini PCI Adapter under generelt og der kan jeg ikke angiv nogen kode.?
Avatar billede devradio Nybegynder
03. februar 2004 - 12:41 #7
Hvad sker der hvis du smider den der hex-decimale kode ind?
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2004 - 12:41 #8
det er fordi at din kode er for kort når du køre 128 bit kryptering den skal være på 13 tegn mindst!

f.eks. jegharenhest. (eller lign på 13 tegn)
Avatar billede devradio Nybegynder
03. februar 2004 - 12:42 #9
Ja men din hex kode er præcis 26 tegn, så den skulle jo være god nok.
Avatar billede tweak Nybegynder
03. februar 2004 - 12:49 #10
NEEEEEEJ, hvor dum kan man være!!!! kenp smid lige et svar.!
Avatar billede kenp Novice
03. februar 2004 - 12:52 #11
;) kender det har prøvet det *GG*