Avatar billede mr.gessle Nybegynder
03. februar 2004 - 11:23 Der er 5 kommentarer

Mislykket afinstallering af inaktiv DC

Jeg har på et tidspunkt installeret en add. DC i et det samme domæne og forest.
Da jeg ville afinstallere serveren kunne DCpromo ikke køre processen igennem og meldte om fejl.
Serveren blev pillet af netværket men ligger stadig i AD Sites and Services.
Jeg har prøvet at bruge NTDSUtil for at fjerne den, men kan jo ikke længere connecte til den og jeg kan delete den.

Jeg har på fornemmeren at den laver rag i replikeringen ml vores eneste Exchange server og DC. I hvert fald kan Exchange ikke se DC selvom man i System Manager højreklikker på serveren og vælger DS Access og der er den oprindelige DC.

Når jeg vil lave nye brugere, public folders og generelt foretage ændringer melder exchange om fejl.

Jeg havde tænkt på at finde en gl System State fra DC frem fra før den ekstra DC overhovedet blev installeret og smide på DC'en.

Problemet er, at alle de ændringer som siden er blevet foretaget på den eneste DC ikke kommer med. Kan jeg på en smart måde eksportere hver enkelt objekt ?

Hvad gør jeg for at få det til at spille igen?
Avatar billede venturer Nybegynder
03. februar 2004 - 12:25 #1
Har du prøvet "bare" at slette den under "Domain Controllers" ?
Hvis du her får en DSA fejl kan du prøve følgende:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;en-us;328775

En lidt speciel løsning, men den virker :)
Umiddelbart tror jeg at dine Exchange problemer hænger i DNS'en.
Er du sikker på at din nuværende DC er Global Catalog? Hvis ikke, er det med garanti at Exchange melder fejl.
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
03. februar 2004 - 13:27 #2
Hej... jeg fik fjernet serveren som domain controller, men kan dog stadig se den i Sites And Services... dog uden status som DC...
Problemet er ikke løst endnu...
Avatar billede mr.gessle Nybegynder
03. februar 2004 - 13:32 #3
Og ja min oprindelige DC kører som global catalog under ntds settings
Avatar billede venturer Nybegynder
04. februar 2004 - 08:06 #4
Hvis du gjorde som MS skrev i den artikel jeg smed en link til, skal du huske at DC'en kommer til at figurere som en almindelig memberserver under "Computers". Den skal slettes herfra. Jeg mener så også at den forsvinder fra Sites And Services.
Avatar billede mrh Nybegynder
06. februar 2004 - 13:56 #5
Hej
Hvis din server stadig findes i Site og Services kan du prøve følgende ntdsutil operation:
http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/entserver/sag_delservermetadata.asp

Når du vælger "Connect to Server" skal du vælge en eksisterende domain controller.
Efter du har gennemført hvad der står i artiklen skal du gå ind i Site og Services , vælge den fejlede server og slette NTDS Settings. Herefter skulle du kunne slette server objektet.