Avatar billede claude Nybegynder
03. februar 2004 - 09:48 Der er 44 kommentarer og
4 løsninger

Prisindikation på professionelt site

Vi er en mellemstor eksportvirksomhed, som eksporterer til 25 lande verden over.

Vi har et website som en eller anden i virksomheden har bikset sammen i Frontpage.

Vi overvejer at få lavet et professionelt site.

Derfor kunne vi godt tænke os, hvis nogen kunne give os en indikation af, hvad et professionelt site koster.

Da vi har eksport til 25 lande skal det laves i 3 sprog (dansk, tysk og engelsk).

Der skal være en del informationer om virksomheden, ideen med produktet samt målet med produktet.

Der skal være forhandlerlister over samtlige forhandlere verden over – opstillet i landeorden.

Så skal der selvfølgelig også være produktinformation over samtlige produkter.

Vi producerer og sælger 2 hovedprodukter og til hver af disse er der en hel del underprodukter.

Der skal være mulighed for, at vi selv kan oprette, slette og redigere i produkterne.

Der skal også være mulighed for at tilføje, rette eller slette forhandlere.

Designet skal være virkelig flot med et internationalt snit.

Vi vil sætte et webbureau på opgaven, men inden vi når der til kunne vi godt tænke os at høre, hvad prisniveauet ca. vil være ?
Avatar billede lauge Nybegynder
03. februar 2004 - 10:00 #1
det kommer jo an på hvad webbureauet tager i timen :-)
Men hvis siten bliver bygget på et CMS(Content management System), så er de fleste af funktionerne på plads. Så skal der stort set kun laves et design.
Så er det jo op til jer om I vil ofre 5000, 10000 eller 25.000 på at få designet en hjemmeside som udtrykker det I ønsker, er relativt tidsløst så designet holder flere år frem m.v.

Så I kan få et OK CMS for kr. 5000,-
Design: 5.000, 10.000 eller 25.000
Div. opsætning af CMS og kurser mv. 10.000 til 20.000

Så kan I finde en knægt på 16 som kan lave det hele for en Playstation 2 - så er det jo om I tør vælge sådan en levenrandør!

I kan kontakte mig på lauge@nal.dk, jeg arbejder på et webbureau og kan give en seriøst tilbud.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
03. februar 2004 - 10:01 #2
Du kan se på www.jaco.dk, som vi Anoa ApS har lavet - det er ca. samme størrelsesorden, som den side du efterspørger lige pt.

Kontakt mig på jt@anoa.dk, hvis du vil have prisen indikeret :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. februar 2004 - 10:10 #3
Websitet skal laves med et CMS system der lever op til W3C reglerne.

Du kan læse mere her: w3.org

Desuden bør firmaet anvende en XML database, så jeres website er fremtidssikret. Det skal helst kodes i XHTML 1.1 eller XHTML 1.0.

Anoa er en af de mange amatør webdesign firmaer i Danmark, der ikke
lever op til gældende standarder:
http://validator.w3.org/check?uri=anoa.dk

/per
Avatar billede tt-dk Nybegynder
03. februar 2004 - 10:14 #4
du kan også kontakte mig på th@2media.dk
www.2media.dk dog kommer demo af diverse systemer først om kort tid, men vi har et cms system inkl. wysiwyg-editor, sprog, nyhedssystem, nyhedsbrev samt inkl. design som vi udarbejder til jer efter ønske....til en pris på 2000,- i denne måned, normalpris på 3000,-
Avatar billede nicolai_johannesen Nybegynder
03. februar 2004 - 10:55 #5
Udover de mange gode synspunkter "lauge" bringer frem har jeg dog lige en række tilføjelser.

Mulighederne er mange ... og derfor vil jeg lige give jer et par ekstra ting, som jeg synes I skal overveje!

Hvis et website bliver opsat på en god og funktionel måde, vil I opdage at det vil udvide jeres kunders oplevelse af service.

Det lader til, at I ikke i første omgang, vil sælge produkterne via websitet. Men med en eksport til 25 lande vil I give kunderne en oplevelse af, at I har åben 24 timer i døgnet, og at I yder dem topservice. Desuden vil en e-handelsløsning også virke som en ny og ekstra salgskanal. Oveni det hele vil I også kunne frigiv en masse ressourcer fra salgsafdelingen til opsøgende salg og kundepleje. Muligheden for at integrere jeres eksisterende økonomisystem i en e-handelsløsning vil også åbne helt nye muligheder.

Jeg ved godt, at svaret rummer mere end I har bedt om, men I bør dog ha' e-service og e-handel-aspektet med i fremtidige udvidelsesmuligheder, når I skal ud og investere. Prisen vil jeg vurdere til at ligge fra 40- til 50.000 kroner og opefter. Det kan dog sagtens gøres billigere ... afhængigt af hvad I ønsker i første omgang!

Hvis I ikke ønsker e-handel på det officielle website kan man også vælge at lave en Extranet-løsning. Det er bl.a. gjort i denne løsning, som jeg har løst i samarbejde med nogle kolleger. Dette link er blot den officielle del af websitet
http://www.ostergaarddesign.com ... bag ved ligger der et extranet, hvor kun kunder med det rigtige password kan få adgang.

I er velkommen til at kontakte mig for yderligere oplysninger på nicolai@2COMM.dk. I kan også læse mere om webløsninger på www.2COMM.dk
Avatar billede andersdp Nybegynder
03. februar 2004 - 11:11 #6
>> phylox2.

Hvorfor indeholder forsiden af www.jaco.dk sammenlagt over 200kb billeder?
Alene topbilledet fylder 82kb og billedet af showroomet fylder 115kb (402x301px)...

Det burde(og skal) kunne gøres bedre.

Ved godt det ikke lige var formålet med denne tråd, men når man poster et link til noget man har lavet må man vel kunne klare at stå ved det.
Avatar billede phylox2 Nybegynder
03. februar 2004 - 11:35 #7
Alt vi laver er på specifik forespørgsel fra vores kunde - og sitet er lavet udfra disse ønsker. Der var blandt andet krav om at billederne skulle være af den kaliber.

Naturligvis kan det gøres bedre - det kan alt - men vi laver det som vi har aftalt med vores kunde.
Avatar billede andersdp Nybegynder
03. februar 2004 - 11:46 #8
Har de så også bestemt, at de to billeder på jeres egen "cases" side, skal fylde 180kb tilsammen?

Med al respekt, så har en skoforhandler vist ikke meget at skulle sige omkring komprimeringen af billeder. De ved noget om sko - ikke billeder til webbrug. Derfor har de hyret et webbureau, til at udføre de ting ordentligt for dem.
Avatar billede andersdp Nybegynder
03. februar 2004 - 11:46 #9
Hov, manglede lige linket til cases.
http://www.anoa.dk/index.php?indhold=cases
Avatar billede nse Nybegynder
03. februar 2004 - 12:01 #10
Nogen virksomheder er parat til at smide mange tusinde kroner ud på et visitkort. Jeg har den holdning, at ligeså længe ens website ikke er motoren bag ens indtjening, er der ikke grund til at ofre så himmelråbende beløb. Webbranchen er meget hårdt presset, da det er en nem branche. Lærer at programmerer, opbygge og hvad der ellers hører til er forholdsvis let. Derfor er der mange skoleelever og andre der kan presse branchen meget hårdt på disse forholdsvis nemme løsninger.
Hvad du nævner kan sagtens laves af en freelance, så det ser absolut proffesionelt ud for under 10000kr.
Hvis det virkeligt skal laves flot, så vil jeg henvise til www.dwarf.dk, deres referencer taler for sig selv. Et alternativ er www.appetizer.dk, de har lavet mange pæne websites..
Avatar billede docks Nybegynder
03. februar 2004 - 12:45 #11
Hej.

Såfremt du er interesseret vil vi gerne lave et oplæg til dig. For referencer kan du se

www.facemaker.dk
www.de-silva.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. februar 2004 - 13:07 #12
Jeg ville aldrig anvende dwarf.dk, hvis jeg var et firma.
Referencer er en ting, tidsvarende teknologi er mindst
lige så vigtig!

/per
Avatar billede andersdp Nybegynder
03. februar 2004 - 13:18 #13
>>hoejrup.

Kan du uddybe den kommentar?
Avatar billede nse Nybegynder
03. februar 2004 - 13:54 #14
Ja, den vil jeg også gerne have uddybet!
Avatar billede locturian Nybegynder
03. februar 2004 - 14:03 #15
Hallo :) Gutter, lav en tråd til diskution omkring hvordan webstandarder og design bør være, og hvem der ligger henholdvis toppen og bunden af brancen? - Manden efterspurgte en pris på et seriøst site.

Ca. 25.000-30.000 hvis du vil være sikker på en løsning der er stabil, og som der er support på, så fremt noget skulle gå galt.

Sådan, var da ikke så svært? :)
Avatar billede lauge Nybegynder
03. februar 2004 - 14:03 #16
tilføjelse tl mit tidligere indlæg>>
Jeg glemte nok næsten det væsenligste; undvikling af indhold og strukturopbygning(navigation og sideopbygning) af hjemmesiden. Altså udvikle et koncept som rammer målgruppen bedst muligt, i rette sprogbrug m.v.

Jeg ville jo nok bruge flere penge/kræfter på udvikling af indhold og struktur, end på design. Det er trods alt dette som tæller i sidste ende.
Avatar billede cozey Nybegynder
03. februar 2004 - 16:47 #17
Jeg mener personligt at virksomheder selv burde være i stand til at skildne mellem et professionelt webbureau og en 15 årig folkeskolelev...

Der skal ikke meget grafisk sans til at se forskellen på f.eks. en grafisk opbygning...

Nu nævner nse at man sagtens kan få en freelancer til at lave det professionelt for under 10.000 ... ja det kan man sagtens! ... Men med webudvikling er det som alt andet... MAN FÅR HVAD MAN BETALER FOR!

Idag gælder det ikke blot om at kunne lave en nogenlunde grafisk side, med en valideret kode.

Idag gælder det om at kunne tilbyde kunder en målrettet kampagne, hvor siden er 100% iorden grafisk, 100% stilren, logisk opbygget (gennem analyser), samtidig med at siden skal oade hurtigt. Derudover kommer sikkerheden, som spiller en af de største roller indenfor webudvikling idag... man har lige hurtigt sat sig ind i standard php, og tilbyder cms-systemer mm. hvorefter det gang på gang viser sig at det ikke tager mere end 5 min. for en hacker at "knække" systemet.

Derudover skal ethvert webbureau med respekt for sig selv kunne tilbyde søgemaskineoptimering, hvilket kræver ligeså meget tid at sætte sig ind i, som at lære HTML...!  ... dette er måske ikke lige aktuelt for claude, men ville lige komme med mit synspunkt på denne debat.

/Daniel Beldring, Ideal webbureau
Avatar billede swaxi Nybegynder
03. februar 2004 - 17:21 #18
det er min fornemmelse, at du med spørgsmålet her primært er interesseret i at få en nogenlunde idé om hvad prisniveauet er. hvis du vil have et tilbud, vil jeg gerne give det, men det lader ikke til at være hvad du er ude efter ?

jeg vil nok anbefale at du enten tager kontakt til et større webbureau med gode referencer. alternativt kunne du tage kontakt til et reklamebureau, der vil få til opgave at udarbejde den grafiske profil, og derefter hyre et webbureau til at realisere dette. det vil selvsagt give dig mere ansvar selv, men samtidig bedre kontrol med kvaliteten. det er en almindlig måde at arbejde på ved større projekter.

hvis det skal gøres ordentligt, vil du nok ende på en samlet pris omkring 100000, men det er et ret løst gæt - det kan sagtens være det dobbelte. eller for den sags skyld det halve.
Avatar billede nse Nybegynder
03. februar 2004 - 18:19 #19
"Man får hvad man betaler for" gælder selvfølgelig også webbranchen, men der er masser af webbureauer, der laver noget der er helt hen i skoven efter min mening, og der vil masser af gange være en studenderende der kan lave noget der er mindst ligeså godt. Branchen er fuldt med autodidakter, og de er tit fuld på højde de uddannede, hvilket presser den.
Alt det med validering osv. giver jeg nu ikke meget for. På en sådan side vil det overhovedet ikke kunne mærkes, og sådan er det også generelt.
Mit råd er, at du lader et eller nogke webbureauer lave et udkast, også vælge udfra det..
Ellers kig på nogen forskellige bureauers referencer, så danner du dig lynhurtigt et indtryk af, om virksomheden laver noget du/I kan lide.
Avatar billede thb Nybegynder
03. februar 2004 - 19:46 #20
Hey
Jeg vil godt komme med et pris udkast og evt medfølgende design udkast.

Skriv en mail, så kan vi snakke om det.
thb@tdcspace.dk

Thomas Bendtsen
Avatar billede smooth Nybegynder
03. februar 2004 - 21:48 #21
Hej

Kan du ikke kontakte mig på info@saucer.dk og skrive lidt mere om hvad siden skal indeholde og hvordan I vil have siden skal kører. Så vil jeg godt komme med et pris udkast.

Med venlig hilsen
Smooth
Avatar billede coolius Nybegynder
03. februar 2004 - 22:00 #22
Hej,

Du er meget velkommen til at kontakte mig på seb@bossman.dk med flere informationer. Jeg vil skyde på jeg vil kunne lave dette site for dig for 3000 kr.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
03. februar 2004 - 22:06 #23
Ja, 90% af webdesign firmaerne kan ikke leve op til w3 standarden, og
den betyder faktisk ret meget for kvaliteten af produktet. Men de er
åbenbart dygtige til at sælge, siden flere større firmaer har fået lavet uprofessionelle løsninger. Der skal nemlig mere end teknik, sublim markedsføring mv. til, hvis du skal noget der virker på internettet.

En billig løsning til nogle få tusinde kr. kan nemt skade et firmas
markedsføring for flere mio. kr. Så det kan nemt blive dyrt at købe
en billig og uprof. løsning.

/per
Avatar billede lauge Nybegynder
03. februar 2004 - 22:34 #24
jeg må sige, at denne tråd er næsten blevet for sjov at deltage i!
Vi har fået bud på kr. 3000, det er næsten nede på den Playstation2 jeg fortalte om tidligere. Prøv at presse ham lidt, så gør han det sikkert for en brugt Playstation 1 med et enkelt joystik :-)
Det er lige før jeg smider nogle gamle PS spil med i puljen!
Avatar billede andersdp Nybegynder
04. februar 2004 - 09:35 #25
Ja, jeg er enig med Lauge.
3000,- som coolius anslår er da, at tage pis på folk. Har han slet ikke læst opgaven? Som ene mand vil opgaven tage ihvertfald 1-1½ måned fuld tid, hvis man er meget effektiv (og virksomheden er det) og rigtig god til at formulere sig på dansk, engelsk og tysk...

Det er trist for dem af os, der prøver at lave noget seriøst og professionelt arbejde at der er nogle der ikke kan se betydningen af et gennemtænkt og veldesignet site.

>>hoejrup
Jeg er enig med dig, jeg er selv en af dem der forsøger at leve op til kravene men må indrømme at det faktisk ikke altid er nemt at leve op til w3 standarderne, sikre korrekt visning i de gængse browsere og samtidig lave et fedt design der skiller sig ud fra mængden.
Avatar billede claude Nybegynder
04. februar 2004 - 11:15 #26
Tak for alle svarerne.

Der er jo mange spændende meninger.

Jeg har fået det jeg havde brug for.

Vi tager det med i vores overvejelser.

Tak for hjælpen
Avatar billede soerenm Nybegynder
04. februar 2004 - 11:22 #27
Nu bliver der snakket en del om at de såkaldt unge mennesker sidder derhjemme og hakker noget hø sammen for en eller anden virksomhed. De er bare ikke håndværkere, professionelle kan de såmænd godt være - det kræver blot at de får skejser for det de laver, et håndværk derimod, det skal læres.

Hvis jer der her i denne tråd proklamerer at i er profesionelle og at det er et problem at 14-årige Allan sidder og laver en hjemmeside for Østerballe friluftsbad, så er det altså fordi i ikke kan jeres ting ordentligt, det er da jer der skal skabe forskellen imellem fritids- og håndværksmæssigt velfunderede løsninger.
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 14:29 #28
Hoejrup og andre, der er ikke nogen speciel grund til at leve op til w3. Hvis i kalder jeres løsninger profesionelle, fordi de lever op til w3, så synes jeg, at I er noget useriøse og, at I bilder folk noget ind. W3 har praktisk talt ingen betydning, det er derfor ingen bruger det.
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 14:32 #29
Hoejrup: Siden du kan kalde Anoa for amatører, fordi de ikke lever op til w3, så må du da lige kunne vise os nogen af dine referencer, så vi kan vurderer, om du er prof, som du giver udtryk for..
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2004 - 15:32 #30
Selvfølgelig er Anoa prof. for de tjener penge på deres produkter.
Men de laver desværre produkter der ikke lever op til mine krav til
kvaliteten, og det gør desværre 90% af webdesign firmaerne i Danmark.

W3C har helt klart en betydning. Ellers ville Adobe ikke indbygge
XHTML 1.1 standarden i Golive! ;-)

/per
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:18 #31
W3 betyder intet andet end at spilde tiden på noget der ingen virkning har. Hvis W3 er en kvalitetsspemling, så synes jeg, at du skal tage det op til revurdering. Det er simpelhen spild af tid, at rette sig efter nogen ligegyldige standarder, som bestemt ingen effekt har, men jeg kan godt se, at det er et plus, at kunne fortælle kunder, som ingen forstand har på det, at man overholder nogen standarder. Personligt ville jeg, da nok også hoppe i den fælde, hvis jeg intet vidste.
Avatar billede voirsous Nybegynder
04. februar 2004 - 17:38 #32
det har sine fordele i at dokumentere den kode man laver...
Avatar billede fangel Nybegynder
04. februar 2004 - 17:54 #33
Jeg vil også lige blande mig - jeg synes klart at man skal holde sig de standarder der er defineret - dvs W3C's...

Hvordan skal man ellers sikre sig at de forskellige browsere fortolker siden ens - hvis man ikke havde nogle standarder... (tankeex. "ahh, <p> - det er en lodret streg, ik - det er det i MS IE 8.0 - så det er det alle steder")

Jeg vil vove at påstå at ALLE der siger W3Cs standarder er lige meget bruger Windows og IE 6.0... ! Åben øjnene... der findes andet...

Jeg holder mig så meget som muligt til XHTML 1.1 Strict, men dette kan være svært at leve op til (har ikke helt fanget hvordan jeg laver nestede <span>)...

Og hvad synes I om sider der skriver fx "Optimeret til IE 6.0+ og 1024x768"... jeg synes det er noget BS... du kan ikke optimere noget HTML til en browser - kun kode så dårligt at den simpelt hen kun kan vises i IE-Quirks mode og ikke kan scaleres.. !

Morten
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2004 - 19:44 #34
Nu har jeg for sjov fulgt med i denne tråd lige siden den blev stillet - og det har til tider været ret underholdende :)

Grunden til at jeg oprindelig fulgte med var, at jeg egentlig også ville have lagt mit bud ind på siden også da det er noget jeg ved jeg kan lave også selvom jeg ikke er part af et større firma men enten arbejder freelancer eller gennem et ApS jeg er en del af, men nu er jeg sådan set glad for at jeg ikke gjorde for så ville jeg være blevet høvlet ned.

Om fx billeder skal fylde meget eller lidt - ja, jeg vil selvfølgelig helst have de fylder mindst muligt da der trods alt er en del med langsomme forbindelser endnu - men skal man "sælge" på baggrund af billederne eller ønsker køberen af siden det sådan, så syntes jeg man som udvikler/designer skal følge dette ønske hvis man ellers mener man har gjort alt for at rådgive.

Mht overholdelse af standarder er et og alt kan vi lige så godt lukke nettet. Nogle gange bliver man simpelthen nødt til at omgå dem for at nogle ting virker crossbrowser (det er ikke W3C's skyld men browsernes), og så kræver det trods alt også ekstra tid at få "godkendt" i en validator. Jeg har haft kunder der var ligeglade med standarder og alt muligt - bare det næsten virkede på deres egen computer var de tilfredse... bare de kunne spare lidt penge (og det er jo trods alt det det hele i sidste ende handler om)

Hvis jeg skal bedømmes ud fra min egen side burde jeg også gå på pension med det samme - den er gammel, kikset, uindbydende, overholder ikke standarder og der er intet gjort for at minimere billeder. Der er heldigvis noget nyt på vej (og har været i over et halvt år) - men hvad ens egen hjemmeside og tidligere ref fortæller er vel ligemeget så længe man overholder kontrakten/aftalen med den nuværende kunde... selvfølgelig kan ens ref osv fortælle meget om ens kunnen og viden, men jeg har set lige så mange eksempler på personer og firmaer der havde de fedeste ref og den sejeste egen-side... men når det kom til stykket kunne de reelt ingenting!

Jeg er enig med jer i at en Playstation kunne gøre underværker for en eller anden teenager og der findes også teenagere til den "løn" der kan gøre et ordentligt stykke arbejde... men chancen er lille! Omvendt er markedet så forholdsvis presset at et par hundrede tusind nok er lige i overkanten medmindre man godt kan lide at der står "made by.." af et eller andet stort navn... men 3000,- som også er budt tvivler jeg på kan lade sig gøre (i hvert fald medmindre man glemmer moms, skat osv) - og kan det alligevel lade sig gøre og det samtidig bliver noget ordentlig kode har jeg da et par projekter jeg kan sende den vej udelukkende for at sidde og lave ingenting mens jeg har andre til at udføre mit arbejde og alligevel selv tjene kassen...

Uanset hvad bliver ingen enige om hvad der er korrekt. Stod det til mig skulle alle standarder overholdes, billeder skulles komprimeres så meget som muligt etc etc etc - men omvendt ved jeg også at det hele mange gange ikke kan lade sig gøre tid kontra økonomi.

P.S. Et svar på spørgsmålet - ja, skriver jeg det her kender folk mit prisniveau og det ønsker jeg ikke :) Det er sikkert for sent - men ligesom de fleste andre her i spm. kan jeg selvfølgelig kontaktes for mere info kim@soze.dk

P.P.S. dette må vi min E-karrieres længste svar/kommentar nogensinde :)
Avatar billede claude Nybegynder
04. februar 2004 - 20:34 #35
Sikke en debat jeg fik startet.

Grunden til jeg spurgte om en prisindikation er, at vi er i gang med en større omlægning af vores salgsmateriale og i den forbindelse ville vi have internetdelen med.

For os er det ikke et spørgsmål om at spare penge og få det lavet billigst muligt.

Det skal laves bedt muligt og så betaler vi hvad det koster.

Vi tager ikke en beslutning om noget inden for de første 3 måneder, idet vi p.t. har et bureau til at lave oplæg til nye salgsbrochurer.

Med fare for at lyde lidt konservativ, så kan jeg oplyse, at vi aldrig ville lægge opgaven ud til en der kun skulle have kr. 3000.

Vi har selv et kvalitetsprodukt og vi ved hvad kvalitet koster.

Mht jeres diskussion omkring standarder tror jeg næppe det er et salgsparameter.

Hovedparten af beslutningstagerne rundt omkring i virksomhederne aner overhovedet ikke hvad i taler om.

Det var bare lige et indspark.

Ellers er det spændende at følge med i jeres forskelligheder.
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 21:38 #36
Claude: Jeg kan sagtens forstå, at prisen er underordnet. Men at vælge en løsning udfra at den overholder w3 standarden er spild.
Tag et bureau som fx. Dwarf, det kan godt være, at de ikke overholder w3 standarden, men at sige, at de ikke bruger teknologi, som Hoejrup skriver, er til grin. Hvis man kigger deres referencer igennem, og tjekker de kunder de har udarbejdet løsninger for, ser jeg dem som et af Danmark førende webbureauer.
Når man skal vælge, hvad der er vigtigst i en løsning er w3, den allersidste lille bitte ting, man skal vælge efter. Jeg vil ikke engang betegne det som prikken over i'et.
Avatar billede andersdp Nybegynder
04. februar 2004 - 21:44 #37
Rart at høre, at der er nogen der er villige til at fokusere på andet end prisen.

Det er desværre ofte en barriere man støder på - vel i de fleste brancher - at folk generelt ikke ved hvad kvalitet koster, og ikke vil betale det når det kommer til stykket.

>>claude
Hvilke parametre ville I (beslutningstagerne) vægte højt ved valget af bureau?
Referencer, nærvær og forståelse, uhøjtidelighed, .....? Det er jo næppe de tekniske aspekter, der afgør sagen.

Skyd løs, man kunne jo formentlig lære noget :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
04. februar 2004 - 22:02 #38
nse>Ja, de er en af Danmarks bedste bureauer til at sælge reklamer og
webdesign. Men det siger intet om den tekniske kvalitet. Webdesign handler
om langt mere end W3C, og dwarf har andre og langt større problemer med
deres websites.

/per
Avatar billede hjochums Nybegynder
05. februar 2004 - 08:40 #39
>Jeg ville aldrig anvende dwarf.dk, hvis jeg var et firma.
>Referencer er en ting, tidsvarende teknologi er mindst
>lige så vigtig!
Hvad er tidsvarende teknologi egentlig? Og er det det Dwarf mangler?

Ang. sitet i debatten er det stort set umuligt at lave et seriøs site for mindre end 40k, når man tænker på at der skal laves foranalyse, design, html og udvikling.

/hj
Avatar billede claude Nybegynder
05. februar 2004 - 08:48 #40
Det vi lægger vægt på, er at bureauet evner at sætte sig ind i hvad vores behov og ønsker er.

De skal være i stand til at udvikle en individuel løsning til lige præcis vores firma.

Endvidere lægger vi vægt på kreativitet og ikke mindst hastighed på sitet.

Mht kreativitet og individualisme synes jeg for mange CMS-sites ligner hinanden i layout.

De er meget statisk opbygge.

Det er selvfølgelig bare min vurdering.
Avatar billede hjochums Nybegynder
05. februar 2004 - 08:55 #41
Jeg kan kun give dig ret. Et CMS-system skal ikke bestemme hvordan layoutet skal se ud. Det er i sig selv en begrænsning. Med den filosofi ville jeg netop vælge Dwarf da deres sites, i følge referencerne, ikke ser ud til at være begrænset at CMS-systemet.

/hj
Avatar billede andersdp Nybegynder
05. februar 2004 - 09:04 #42
Stil også krav til søgemaskineoptimering, så ser det ud til at I har de rette krav til et bureau.

Held og lykke med projektet.
Avatar billede lauge Nybegynder
05. februar 2004 - 09:45 #43
claude>> ang. mange CMSer ligner hinanden i layout er ganske rigtig, nogle gange fordi CMSen ikke er mere fleksipel, andre gange fordi selve grundopbygningen er ret effektiv rent kommunikations messigt.

Men der findes mange CMSer som giver 100% design frihed, systemer som SiteCore.dk og web500.dk. De koster så også kassen i renne licenser, men I får også en del for pengene.

Men der er som sagt mange systemer at vælge imellem - her er en oversigt over en del af dem : www.cms-finder.dk.

Nu er jeg ikke selv hel objektiv da jeg selv udvikler et CMS. Men der er nogle konsulenthuse som er uafhængige, og derfor kan yde jer objektiv CMS vurdering efter jeres behov.

Men er gratis godt råd er - ring til virksomheder der har et CMS, og spørg og de vil være venlige at bruge tid på at fremhæve gode og dårlige ting ved deres egen CMS. Man kan kun få et nej :-)
Avatar billede cozey Nybegynder
05. februar 2004 - 13:07 #44
Jeg synes personligt at mange af jer har en helt forkert opfattelse af hvilke punkter der er de vigtigste og højst vægtede indenfor webudvikling idag.

I snakker bl.a. meget om cms-systemer, standarder, referencer osv. ... hvilket jeg personligt ser som en forkert indgangsvinkel til en professionel og stabil løsning.

Der er ingen løsninger der er ens! ... derfor er det umuligt at tage en debat med et specifikt eksempel. ... tager lige punkterne en af gangen:

1) w3c's standard:
Ja... det er helt fint hvis en side overholder standarden, men dette er ingen garanti for at siden vises korrekt i f.eks. Netscape. Og ønsker man at benytte Flash som en del af designmodulet vil enhver validator give adskillige fejl, som er umulige at rette på en stabil måde, da disse bl.a. ikke er glade for <embed>! ... Og der er vist ikke mange der er uenige i at Flash kan være en yderst god løsning til den rette opgave, både med hensyn til udseende, ¨loadtid osv.
Så standarder er gode til en hvis grænse.

Designet:
Mange af de såkaldte "amatører", der idag kalder sig webdesignere, fordi de har lært at lave en fed baggrund i photshop har fået det hele galt i halsen.
Selvfølgelig skal en side være stilren, se professionel og og være lavet i farver der passer sammen, men en ting der er mindst ligeså vigtig er navigationen...
Det er utroligt vigtigt at siden er let og overskuelig, samt overholder de forskellige krav til en evt. søgemaskineoptimering, hvilket bl.a. inkluderer et overskueligt sitemap osv. Dette laves bedst ved en fuld analyse af hjemmesidens indhold mm.

Søgemaskineoptimering:
Søgemaskineoptimering er et af de vigtigste felter indenfor webudvikling... hvorfor have en professionel side, hvis den ikke er synlig de rigtige steder?!
Det er ikke nok at bruge ti minutter på at sætte sig ind i det, da søgemaskineoptimering er et univers for sig selv... derfor vil dette være en god ting at sætte penge af til.

Programmering:
Det vigtigste indenfor programmering idag er sikkerheden. Sikkerheden på internettet er generelt et stort problem idag, da mange ikke vægter dette punkt særligt højt. Dette har senest givet en masse af statens sider problemer med hackere, da de ikke ed hvad de har med at gøre, og ofte har benyttet et andenrangs firma til deres løsninger.

Der er naturligvis mange flere ting der spiller ind når man skal lave en professionel løsning, men dette er de væsentligste punkter.

Claude>>>
Du skal naturligvis være velkommen til at kontakte mig for et uforpligtende tilbud... skriv evt. til min direkte mail som er mtv(A)stofanet.dk -(A) = snabela...

Med venlig hilsen
Daniel Beldring, Ideal webbureau
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
05. februar 2004 - 15:31 #45
Claude, du er også meget velkommen til at kigge i mit portfolio på adressen www.larsholmgaard.dk - jeg vil kunne skræddersy både design og CMS til jer.
Avatar billede powerbart Nybegynder
08. februar 2004 - 05:42 #46
Éngangpris: 40.000 til 70.000 for design, implementering og opsætning.
Herefter: 2.000 -> 3.000 om måneden
Se http://www.less-is-more.dk eller ring 333 222 93
--
Dette lyder måske dyrere end nogen af de andre 'tilbud' du ser her. Men jeg er 100% at du i længden vil være tilfreds med noget der virker, er stabilt, gennemtestet.
LESS IS MORE har udviklet "limWEB", the ultimate online office. Og det vil løse jeres problemer samt give jeres virksomhed en stor mer'-værdi.

;-) Sebastian
Avatar billede cgroup Nybegynder
09. februar 2004 - 19:49 #47
Kære Claude,

For at svare på dit spørgsmål er det altid svært en give en konkret pris, inden vi har snakket mere om præcis hvad noget sådant skal indeholde men som en indikation ville jeg mene 40-50000 kr.
Jeg har erfaring i at lave lige præcis det du behøver, og i modsætning til mange andre så benytter jeg mig ikke at færdig lavede CMS systemer til styring af siden, men udvikler i hvert tilfælde, et skrædersyet system efter dine specifikationer og ønsker.
Ligeledes har jeg erfaring i supporttering af flere sprog samt hastighedsomtimering. Som en kort reference kan jeg nævne at det er mig der står bag http://slankedoktoren.dk og den svenske den af det site http://viktcoach.se, for at beskrive det kort består sitet af 4 dele en åben, medlems, vejleder og administration -del.

Du skal være velkommen til at kigge ind på min side http://www.cgroup.dk, og kontakte mig for yderligere information.

Med Venlig Hilsen
Peter K.C. Nielsen
cGroup
Avatar billede pistolpalle Nybegynder
15. februar 2004 - 16:54 #48
Kontakt Scobe Media på steffenchristensen@stofanet.dk eller orhantoy@stofanet.dk for at få et tilbud