Avatar billede cyrus2k Nybegynder
02. februar 2004 - 21:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Gigabyte GA-7RXP Ram Problem

Har et Gigabyte GA-7RXP.

Har købt, 512 MB Elexir Ram. DDR PC3200 Cas 3.

Når de bliver sat i, booter den ikke ordentlig op. Den crasher inden den når ind i WinXP...

Jeg kan kun sætte Cas latency i bios til 2/2.5 Med den nyeste bios.

Kan det være rigtigt???

Burde man ikke kunne bruge cas 3 ram?
Avatar billede x-pro Nybegynder
02. februar 2004 - 21:55 #1
står der ikke noget med spd
Avatar billede chalde Seniormester
02. februar 2004 - 22:59 #2
Hvor hurtigt kører rammene? Hvis de kører 333mhz kan dette være grunden.
Avatar billede cyrus2k Nybegynder
03. februar 2004 - 10:15 #3
x-pro >> spd? Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? i BIOS?

chalde >> Rammene skulle være bagudkompatible til PC2700, og det er hvad mobo. maks kan køre. De er købt hos shg.dk.
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 10:58 #4
Husk at, jo lavere hastighed rammene kører, så gælder det som regel at de kan køre lavere cas. I nogle tilfælde _skal_ rammene køre lavere cas for at være stabile.
Men det gør vel ikke så meget, idet en lavere cas betyder højere ydelse.
Avatar billede cyrus2k Nybegynder
03. februar 2004 - 14:15 #5
Vil det sige at rammene ikke kan komme til at køre på det motherboard?
Avatar billede chalde Seniormester
03. februar 2004 - 14:22 #6
Hvis de kan køre cas 2/2.5 er det vel ikke noget problem. Eller _skal_ de køre cas3 (hvilket er sløvere end cas2/2.5)
Prøv dem evt i et andet board og se om de vil køre cas3@333mhz der. Hvis de ikke vil det, så er det rammene der ikke kan køre cas3 stabilt på 333mhz.
Avatar billede x-pro Nybegynder
03. februar 2004 - 21:17 #7
spd er i bios og betyder sådan set bare auto
Avatar billede cyrus2k Nybegynder
04. februar 2004 - 10:04 #8
Tak for jeres indlæg. Men jeg er desværre ikke kommet videre med problemet.

jeg kan instille bios til at køre efter spd(auto), men Cas bliver sat til 2,5. Derfor virker rammene ikke...(tror jeg nok).

Anyway, jeg skal have dem byttet til noget der virker: PC2700 Cas 2.

Tak for det. jeg lukker...
Avatar billede chalde Seniormester
04. februar 2004 - 12:24 #9
Læs hvad jeg skriver:
De bliver sat til cas 2.5, fordi cas 3 ram har lavere cas ved lavere hastigheder.