Avatar billede dannyboy Nybegynder
02. februar 2004 - 20:46 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Shopløsning med fælles kreditkort gateway?

Nogen der kender en shopløsning hvor man mod x-antal % i clearence gebyr kan benytte en fælles kreditkort gateway UDEN selv at skulle oprette en indløsningsaftale??

Points deles ud til kreative links og forslag!
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2004 - 23:39 #1
så vidt jeg kender til betalingsløsninger er der visse regler der gør, at man ikke "bare" kan deles om en aftale. Har ét firma mange hjemmesider kan aftalen deles ud på de forskellige sites, men mange firmaer tvivler jeg på kan dele én aftale - sammen med en aftale hører jo fx bank, se-nummer m.v. der jo heller ikke kan deles mellem flere firmaer.

Jeg kan selvfølgelig ikke vide mig 100% sikker - men tag et kig på www.betaling.dk og kan du intet finde der så kontakt PBS og forhør dig om mulighederne www.betaling.dk/kontakt/index.htm
Avatar billede dannyboy Nybegynder
03. februar 2004 - 00:23 #2
Det findes, tro mig. Og det er meget normalt i udlandet.
Man behøver ikke bruge PBS som indløser. En udenlandsk
kan sagtens klare det - selvfølgelig ikke Dankort, men
internationale kreditkort som Visa og Master/EuroCard.
Avatar billede duckie2 Nybegynder
03. februar 2004 - 08:15 #3
Det tror jeg ikke du skal være sikker på dannyboy, jeg er også overbevist om, at det ikke finde i danmark
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2004 - 09:15 #4
jeg kender ikke udenlandske løsninger så der kan jeg ikke udtale mig - men at undlade dankortet på en dansk side (hvis det er det der er tilfældet) vil måske være at skyde sig selv i foden...

Jeg tror dog ikke at "rigtige" kort-løsninger på den måde kan deles - hverken i DK eller i udlandet, men om der findes alternativer skal jeg ikke kunne sige. Grunden til mit gæt bunder simpelthen i, at kontaktfirma, SE-nummer, banknummer, garantier m.m. hæfter sig til et og kun et firma og det vil være svært at dele over en løsning.
Avatar billede nse Nybegynder
03. februar 2004 - 11:32 #5
Det findes ikke i Danmark, men du kan vel bruge www.paypal.com...
Avatar billede ALS Praktikant
03. februar 2004 - 14:06 #6
Det findes ikke i danmark, og vil være i strid med PBS´s regler om indløsningsaftale, hvis man laver det.
Jeg undersøgte for ca. 2 år siden muligheden for at lave en løsning i stil med PayPal, blot med Dankort. Det er desværre ikke muligt med den nuværende lovgivning om betalingskort.
Avatar billede dannyboy Nybegynder
03. februar 2004 - 14:45 #7
Jeg har ikke skrevet noget om at det skulle være et dansk firma
eller at det er til en dansk shop for den sags skyld.

Jeg mener ikke PBS har monopol på indløsning af kreditkort, der
findes mindst 1 anden dansk indløser.
Hvis man vil tage Dankort skal man godt nok have fat i PBS, men
Dankortet er heller ikke et kreditkort men er "deferred debet card"
(udskudt debitering).

Her er et link til den slags shop løsning jeg søger, hvor man
mod clearance gebyr på 4% af ordrens pris + 4 SEK kan deltage i
en fælles indløsningsaftale hvor pengene kommer direkte ind på
ens eget kreditkort når man sælger noget i sin shop:
http://shop.textalk.se/start.php
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:15 #8
lukketid?
Avatar billede dannyboy Nybegynder
16. marts 2004 - 10:28 #9
Ja, men ingen brugebare svar.
Avatar billede ALS Praktikant
16. marts 2004 - 10:31 #10
dannyboy >> Ikke?
nse´s henvisning til www.paypal.com er da præcis det du efterlyser ;o)
Avatar billede nse Nybegynder
16. marts 2004 - 13:00 #11
Som der rigtigt allerede er skrevet, er der ingen danske løsninger med Dankort. Dankort varetages af PBS, og hvis du vil have en gateway med Dankort, bliver du nød til at have en indløsningsaftale med PBS..
Avatar billede duckie2 Nybegynder
16. marts 2004 - 13:06 #12
danny boy> hvis ikke der findes en dansk side og det er det eneste du ser som et brugbart svar.....Så er det dælmene ikke let at besvare dit spm.

Acceptere det dog!!!!!