Avatar billede wraber Praktikant
02. februar 2004 - 18:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

popup i flash, med variable

Hey!
Jeg er ved at lave en site hvor man skal kunne gennem se nogle billeder. Derfor har jeg lavet en flash "billede browser" hvor man kan bladre billederne igennem. Nu er mit spørgsmål; hvordan får jeg smidt variable fra den flash hoved-filen over til popuppen? Jeg bruger et javascript til at åbne den nye swf fil med, men hvis det skal køre dynamisk, må jeg jo have flere variavble med blandt andet billede nr.
Her er scriptet der lægges på de enkelte thumbs:

_parent.container["proj_thumb"+i].onRelease = function() {
        getURL("java script:window.open('showPic.swf','newwindow','width=350,height=500,screenX=0,screenY=0,directories=0,resizeable=0,location=0,menubar=0,scrollbars=0,status=0,toolbar=0'); void(0)");
        }
"i" er så billedes n

hvordan får jeg variable med?
på forhånd tak

/wraber
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 16:08 #1
Når du linker direkte til : showPic.swf så kan du ikke få en variabel med. Hvis du bruger Flash Player 6+ så kan du bruge local connection til at hente variablen fra hovedfilmen i stedet - Men det kan altså fejle synes jeg.
Avatar billede wraber Praktikant
03. februar 2004 - 16:40 #2
kan man ikke lave det lave det med javascript? hvis man bruge "querystringen" til at smide de to variable op i og så hente dem ned igen i det nye vindue?
Er der ikke nogen der har en helt anden løsning? hvad med "shered objekt" (eller hvad det hedder det man kan gemme ting på den lokale pc med) til at hente variable med?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 16:43 #3
Du kan jo ikke bruge javascript når du linker direkte til din .swf. Der skal du bruge en html side. Anyway så kan det gå hvis du kun skal overføre ét parameter - Skal du overføre flere så bliver det noget bavl med javascript.

Nemmest er det i PHP eller ASP.
Avatar billede wraber Praktikant
03. februar 2004 - 16:46 #4
jeg vil faktisk gerne undgå PHP og ASP, kan man ikke lade hovedflash filen gemme noget på brugerens pc og så hente det i under filen?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 17:05 #5
Der kan du bruge shared object - Men det kan folk slå fra. Så er local connection bedre omend ikke altid lige stabilt.
Avatar billede wraber Praktikant
03. februar 2004 - 17:08 #7
ok! jeg prøver at kigge på det. tak for hjælpen, jeg vender altså tilbage hvis jeg ikke kan finde ud af local Connection. Står der noget fornuftigt i falsh hjælpefilen?

wraber
ps. skal der ikke gives points?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 17:09 #8
Du kan bare vente med at give mig point til det er lykkedes :))

Ellers spørg.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 17:10 #9
Der er rimelig hjælp til local connection i hjælpen, men den tutorial er nok nemmest - Der er jo oven i købet filer med :))
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 17:11 #10
Nå det er der ikke alligevel men den skulle være til at forstå.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 19:25 #11
Fandt du ud af det :))
Avatar billede wraber Praktikant
03. februar 2004 - 20:20 #12
nej ikke rigtigt... Hvordan skal localconnection forstås? Er det den swf fil jeg åbner i et nyt vindue der hente fra hovedfilen eller omvendt?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. februar 2004 - 20:40 #13
Ja, men det er muligt det kun virker hvis du laver en html fil og embedder din popup flash i.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2004 - 04:29 #14
Du må endelig sige tilhvis du har spørgsmål.