Avatar billede kdn Nybegynder
02. februar 2004 - 13:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Vedligeholdelse af Exchange 2000

Er der ikke en der kan komme med en "manual" til, punkt for punkt (ingen batch-filer), hvordan man defragmenterer og i det hele taget vedligeholder sin Exchange 2000, helst uden noget specielt software?

//kdn
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. februar 2004 - 13:17 #1
ESEutil i Exchange 2000 kræver at information store kører, men tilgengæld at storen er dismounted. Det kan du ikke umiddelbart gøre via en batch fil.

Du kan bruge et VBscript, har fundet en fin beskrivelse beregnet til noget heavy HP backup grejer, men scriptet fungerer lige fint uden HP's backup! :)

Læs side 11 og kapitlet ud i http://www.hp.com/products1/storage/pdfs/promos/exc2ktbp.pdf, før du downloader og bruger scripts'ne, som du kan hente heR: http://www.compaq.com/products/storageworks/solutions/rrex2k/scriptkit.html.

Her er en liste over options pg parametre

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;317014

Her er også lidt info
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;232734

Disse er til exchange 5.5. og skal tilrettes jf oplysningerne ovenfor

Rydmta.bat

@echo off
net stop msexchangemta
d:
cd \user\exchdata\mtadata
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
d:\user\exchdata\mtacheck /rd /rp /v /f d:\user\exchdata\mta.log
d:\user\exchdata\deltree /Y d:\user\exchdata\mtadata\mtacheck.out\*.*
c:
cd\
net start msexchangemta
exit

DBFIX.bat

Echo off
net stop msexchangeis
isinteg -pri -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,mailbox,message,morefld,msgref,fldrcv,oofhist,rcvfld,fldsub,msgsoftref -l priv.log
isinteg -pub -fix -test allfoldertests,allacltests,delfld,attach,message,morefld,msgref,artidx,newsfeed,newsfeedref,fldsub,msgsoftref -l pub.log
net start msexchangeis

DBCHECK.bat

@echo off
net stop msexchangemta
net stop msexchangeis
net stop msexchangeds
net stop msexchangesa
eseutil /g /ISPRIV 0
eseutil /d /ISPRIV 0
eseutil /g /ISPUB 0
eseutil /d /ISPUB 0
eseutil /g /DS 0
eseutil /d /DS 0
net start msexchangesa
net start msexchangeds
net start msexchangeis
net start msexchangemta
exit

Disse køres i rækkefølge, og vil tage exchange serveren offline, gennemføre vedligeholdelse, og sætte den online igen. Dette bør du gøre jævnligt. Jeg gør det selv en gang om ugen

Til sidst skal du tage en fuld backup igen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. februar 2004 - 13:39 #2
kdn> sorry jeg spammer - men du mangler at give feedback på http://www.eksperten.dk/spm/349955 :)
Avatar billede kdn Nybegynder
03. februar 2004 - 09:24 #3
Så sku' det vist være sat på plads...;-)
Avatar billede ylwen Nybegynder
27. december 2004 - 21:21 #4
Fik du det nogensinde til at fungerer... og i så fald kunne du dele scriptene med os andre?