Avatar billede jaxo Nybegynder
01. februar 2004 - 17:04 Der er 21 kommentarer

Computer med varmeproblem

Problem: Fryser i spil!

Problemidentifikation: PSU suger for meget varm luft, derved falder den effektive volt og grafikkortet får ikke nok strøm, og computeren bliver generelt for varm.

Løsning: Udskifte strømforsyning, sætte 3 - 4 blæsere på

Udfyld venligst de tomme felter.

CPU: AMD Barton 2500+
CPUkøler: Glacialtech Silent Breeze
RAM: 512Mb Kingston PC-400
Grafikkort: Connect3D Radeon 9600pro 128mb ram
HD1: 60GB Seagate Baracuda IV
HD2: 120GB Maxtor SATA (8mb cache)
Netværk: 10/100 3com
Kabinet: codegen med 80mm i top
Køler1:
Køler2:
Køler3:
PSU:

På forhånd tak
Avatar billede lap Nybegynder
01. februar 2004 - 17:09 #1
hvad mon spørgsmålet er ?
Avatar billede bad24 Nybegynder
01. februar 2004 - 17:14 #2
Han vil vide hvilken PSU, og hvilke 3 kølere han skal købe. :-)
Avatar billede jaxo Nybegynder
01. februar 2004 - 17:18 #3
kan du mon læse??

UDFYLD VENLIGST DE TOMME FELTER
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2004 - 17:20 #4
Ja den VAR ikke helt nem at se!!!
Avatar billede kontrol Nybegynder
01. februar 2004 - 17:23 #5
Det kan godt være jeg ikke udfylder de tomme felter.......men en gylden regel.

1-2 blæsere i toppen til at suge den varme luft ud af kabinettet.
1 blæser lige under PSU'en til at blæse varme ud af kabinettet.
1-2 blæsere i bunden til at suge den "kolde" ind i kabinettet.

På den måde skal PSU'en ikke skabe hele flowet. De er almindeligt kendt at den varme luft vil stige opad, så derfor er det en god idé med blæsere i toppen.
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2004 - 17:23 #6
Hvad er temp på CPU/mobo? Hvad leverer din PSU (250, 300, 350W)? Een ordentlig PSU og een (ordentlig) køler skulle være nok.
Din "problemidentifikation" virker lidt tænkt ;) Idet problemet nemt kan være andre årsager.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2004 - 18:08 #7
Har du overclocket den?
Avatar billede jaxo Nybegynder
01. februar 2004 - 18:11 #8
nej der er er ikke OC'et

har haft svinet på værksted og det var deres konklusion..
Avatar billede serverservice Praktikant
01. februar 2004 - 18:17 #9
Jeg vil anbefale en kraftigere psu samt en blæser i bund og en i top.
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
01. februar 2004 - 19:08 #10
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
01. februar 2004 - 19:09 #11
køb evt en ekstra papst og sæt den foran din 160gb sata hdd... for den bliver vist også ret varm... hehe
Avatar billede zhark Nybegynder
01. februar 2004 - 19:24 #12
Det var da rimeligt at høre lidt om din PSU, inden der anbefales noget!

PSU suger for meget varm luft, derved falder den effektive volt og grafikkortet får ikke nok strøm, og computeren bliver generelt for varm.

Den sætning kan vist ikke være "forfattet" af et værksted, så ville jeg ikke vise mig der mere!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. februar 2004 - 19:29 #13
jeg er enig med zhark. At din PSU bliver for varm er en ting, men den leverer ikke mindre strøm af den grund. Er det et amatørværksted?
Avatar billede tonnilerche Nybegynder
02. februar 2004 - 14:45 #14
hvor mange ampere er strømforsyning på +12 v ??
Avatar billede zhark Nybegynder
02. februar 2004 - 17:56 #15
Hvis du tager siden (sikkert bagsiden) af kabinette kan du se alt om din PSU, det var rart at vide om den er 230,250, 300W eller mere, den bør minimum være 300W men helst 350W
Avatar billede jaxo Nybegynder
06. februar 2004 - 15:20 #16
Jeg har nu købt en northQ 4001 (400w) og den laver samme problem er ret sikker på det er mit gfx kort.. men ved ikke hvordan jeg måler det..
Avatar billede zhark Nybegynder
07. februar 2004 - 12:22 #17
Jeg spurgte bare om PSU for evt. at bedømme den. Tør ikke skrive mere hvis du bare køber ind :)
Sagen er jo at dit problem nemt - KAN - være en "bagatel", hardware konflikt, driver osv. Lidt pudsigt er at jeg endnu ikke har oplevet en PC fryse på grund af varme, selv om det generelt er trin 1 der anføres. Det er svært at rådgive i den slags sager.
Avatar billede zhark Nybegynder
07. februar 2004 - 12:24 #18
PS.: Glemte at spørge, hvad er temp på dit mobo/CPU egentlig?
Avatar billede jaxo Nybegynder
07. februar 2004 - 17:37 #19
CPU er idle ca 49..
Avatar billede serverservice Praktikant
07. februar 2004 - 18:18 #20
brug hmonitor til át læse temperaturerne
http://www.pcworld.com/downloads/file_description/0,fid,7357,00.asp
Avatar billede zhark Nybegynder
07. februar 2004 - 20:31 #21
Med den temp kan man ikke tale om varme "problem" - så problemet ligger andre steder og jeg er meget tilbøjelig til at mene det er drive eller konflikt! Det netkort er det "on-board"?