Avatar billede morpheus Nybegynder
22. september 1999 - 18:00 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

DSNLess.....!!???!!!

Jeg har en gæstebog...*WAUW* !?

Øhh...

Jeg Connecter til den med en DSNless, men jeg vil gerne have databasen til at lægge i et bibliotek der hedder "DB"...

Hvodden ordner jeg det ?

SOUCE:
------
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("gbdb.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath

<//morpheus\\>
Avatar billede Dan Nim Seniormester
22. september 1999 - 18:21 #1
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=c:\db\gbdb.mdb"
Avatar billede mn Nybegynder
22. september 1999 - 19:39 #2
En alternativ løsningform kunne være at angive den relative sti... :

<%
VPath = Request.ServerVariables("PATH_INFO")
VPath = Left(VPath, InStrRev(VPath, "/"))

Set DB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DB.ConnectionString = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.Mappath(VPath & "db/db.mdb")
DB.open
%>
Avatar billede rn Nybegynder
22. september 1999 - 19:40 #3
Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
  DBPath = "DBQ=" & server.mappath("../DB/gbdb.mdb")
  Rs.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
Avatar billede Dan Nim Seniormester
24. september 1999 - 22:51 #4
må jeg spørger om noget ???

Hvorfor FANDEN fik jeg ikke point ??, jeg var først med svar, og det var mindst lige så rigtig som de andre !!!!!.
Avatar billede morpheus Nybegynder
25. september 1999 - 11:54 #5
Chatstuff....sorry, men er din løsning DSNless ?

Så vidt jeg kan læse er der brugt en direkte path....
Det var ikke det jeg søgte !

:o(

<//morpheus\\>
Avatar billede Dan Nim Seniormester
25. september 1999 - 12:49 #6
ehhh, du er vist IKKE klar over hvad DNSless er min gode ven.

DSNless er når du SELV angiver hvor filen ligger i dit ASP script, når du bruger DSN laver du det via computerens kontrolpanel.

Så ja, mit et BESTEMT DNSless. Måske du skulle få lidt mere styr på hvad de forskelige ord betyder inden du begiver dig ud i noget.

Måske du lige skulle kigge på :

http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/kapitel2/dsnless.asp
og
http://netcoders.dk/articles.asp?mode=redirect&article_id=24

Så kan du se hvordan en DSNless SER ud.
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. september 1999 - 15:06 #7
Sorry...laver lige 20 points til dig ! :o)
Avatar billede gangsta Nybegynder
06. april 2002 - 14:26 #8
http://62.107.85.253/ny - nederen hvis jeg kommer for sent, men sådan er livet jo :)
Avatar billede gangsta Nybegynder
06. april 2002 - 14:26 #9
ups forkert indlæg :)...