Avatar billede kjeld Nybegynder
25. januar 2001 - 22:31 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvilken afspiller??

Hvilken afspiller kan anbefales?
Jeg er ny på dette område, men syns at mediaPlayeren er lidt skrabet.
Jeg er blevet anbefalet MusicMatch Jukebox 6.0 , da den kan scanne diske for numre og dermed oprette playlists, ikke bare for numre men også for evt.covers mm.med egen browser.(men den koster jo, den udvidede udgave).
Men jeg har tidligere læst, her at win amp er den mest brugte, det må der da være en grund til!! Kan den det samme?
Avatar billede blood Nybegynder
25. januar 2001 - 22:35 #1
Winamp har jeg selv brugt i snart 3 år og jeg kan anbefale den

Du kan skifte skins på den så den får et andet udsene
Du kan lave playlists
Du kan spille cd
Den kan spille næste alle musik typer
Og jeg mener de er gået igang med at gøre sårdan at du også kan se film via den
Og til det bedste DEN ER GRATIS
KAN anbefales
Http://www.winamp.com
Avatar billede stingbat Nybegynder
25. januar 2001 - 22:39 #2
Den kan det samme samt meget andet...!!
Og så bruger den færre resourcer. Og så går den ikke ind og ændre i filerne som MMJ (har den i hvertfald gjort i det versioner jeg har prøvet - synes at den sux!)

Fordelen ved Winamp er at den også kan afspille langt de fleste lydformater der findes... og hvis du ikke kan lide det normale design i WinAmp, ja så kan du nemt finde et nyt - f.eks. på http://www.skinz.org/

Kunne blive ved - men har meget andet at lave.. men prøv Winamp - du vil ikke fortryde!

// Stingbat
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. januar 2001 - 22:41 #3
Vil bare lige bekræfte at blood har ret, og tilføge:
at den flere gange er blevet kåret som den bedste (bedste lyd)
og at den også kan konvertere til wav-filer, med brænding for øje

ô¿ô

Avatar billede kjeld Nybegynder
25. januar 2001 - 22:42 #4
Tak-tak!
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. januar 2001 - 22:42 #5
tilføge = tilføje
Avatar billede goody-goody Nybegynder
26. januar 2001 - 21:40 #6
Så for satan nu skal i få...

Winamp er et lorte program. kjeld nu snakker jeg direkte til dig. Winamp er blevet kent fordi det er lille og fordi man kan lave om på dets udseende. Det har ikke bedre lyd end andre programmer, og det er absolut ikke det bedste program til at konvertere wave til mp3 og omvendt.
Man skal downloade adskillige plug-ins hvis man vil have det nogenlunde op på side af musicmatch.
Efter at have diskuteret denne sag i over 3 år med en af mine nære venner, må jeg indrømme at winamp efterhånde, pga. at min ven har over 200 plugins er kommet op på side af musicmatch i antal af brugbare funkitoner.
Men Der er en uoprettelig fejl ved winamp Der brugeroverflade Stinker og det har den altid gjort og vil altid gøre det. Man vil ikke kunne lave om i udseendet af programmet fordi der efterhånden er kommet så mange tusinde skins.

Musicmatch bruger frauenhofer til at konvertere mp3 til wave og omvendt. Det er den mest anarkendte encoder, og den bedste. Musicmatch (som i øvrigt anbefales varmt på mp3.com) har den ultimative brugeroverflade (interface) hvor man selv kan tilføje sine sange i en playlist og samtidig have hele sit bibliotek til rådighed.

Det bibliotek står i rekkefølge efter genre eller artist eller sangtittel eller tid osv. Derfor gør det ens mp3-samling meget mere overskuelig og fornuftig. med id3 tag info.

man kan forsøge at lave noget lignende med winamp, ved at åbne flere winamps, men det bliver et krampagtigt forsøg for at opnå musicmatch\'s kvaliteter.

overskueligt, fornuftigt, gennemført.

og desuden kan man sagten vælge forskellige flotte skins eller themes til musicmatch

/Goody-Goody
Avatar billede srhansen Nybegynder
27. januar 2001 - 02:38 #7
Goody-Goody >

Først lige et par rettelser:

1. Du kan ikke have diskuteret det i over 3 år, eftersom Musicmatch ifølge dem selv blev introduceret i 1998 http://www.musicmatch.com/about_us/

2.Winamp er ved flere lejligheder blevet kåret, som den bedste afspiller, sidst jeg så det var ved ZD-net. Jeg er dog ikke i tvivl om at andre afspillere også er blevet kåret som de bedste af andre firmaer.

3. Ingen her har påstået at winamp er bedst til at konvertere, blot at det er muligt.

4.Det er rigtigt at man skal downloade flere plugins for at få den op på niveau med DEN BETALTE UDVIDELSE af Musicmatch, til gengæld er det gratis :)

5. Winamp kan sagtens lave om i udseendet af deres afspiller, hvis de ønsker det, folk kan jo bare beholde deres gamle winamp udseende hvis de er glade for deres skins.

6.Hvordan kan du afvise at winamp benytter frauenhofer\'s algoritme ??? Hvilken algoritme mener du den bruger ? Hvorfor mener du frauenhofer\'s algoritme er den bedste ? Bare fordi det var den første ?

7. Playlist\'s har winamp haft i mindst 2 år. Du kan selv lave playlist efter hvad genre du ønsker, blot ikke automatisk efter kunstnernavn.

Til sidst vil jeg godt medgive dig at Musicmatch ser lækker ud. Det er også muligt at den kan meget mere end Winamp. Det kan enda være at den spiller bedre end winamp, men der må noget mere sagligt på bordet. Desuden er det vel en smagssag hvilken afspiller man er til.
Avatar billede goody-goody Nybegynder
27. januar 2001 - 02:46 #8
klar nok...ca 3 år men jeg taler om programmerne i store træk. hvis man har over 100 sange er de ikke til at styre i winamp. man har ikke som jeg har skrevet det samme overblik over sine mp3er.

nåå det her kan man vidst diskutere fra nu af og til verden ende.. men tak for duellen, som jeg vandt..lol