Avatar billede fjammi Nybegynder
31. januar 2004 - 22:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Virus mail eller hvad?

Hej
Jeg modtager en masse email, hvor der står at jeg har forsøgt at sende en mail med virus til en person. Problemet er bare at der står at virussen skulle være sendt fra en emailadresse som jeg overhovedet ikke har oprettet. Jeg har mit eget domæne, og har oprettet et par email adresser til det domæne.
Er det en virus jeg har på min computer eller det en virus der er på mailserveren?
Avatar billede zubmit Nybegynder
31. januar 2004 - 22:10 #1
Det er nok en virus. Hvis du har et antivirs program så scan din computer. Hvis du ikke har det så kan du finde et her:
http://www.grisoft.com/us/us_dwnl_free.php
Avatar billede fjammi Nybegynder
31. januar 2004 - 22:13 #2
kan en virus selv oprette ny emailadresse?
Jeg har f.eks oprettet fjammi@mitdomæne.dk, men i de emails jeg får tilbage står der at emailen f.eks var sendt fra bob@mitdomæne.dk
Avatar billede anje Nybegynder
31. januar 2004 - 22:14 #3
Du kan ogaå prøve med online scan : http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
eller nederst til venstre her: http://www.tryus.dk/start.asp
Avatar billede anje Nybegynder
31. januar 2004 - 22:16 #4
Ja - det er der mange virus der kan :-(
Avatar billede arlet Juniormester
31. januar 2004 - 22:16 #5
ja, følg anje´s forslag. hvis du har xp eller me, så skal du lige slå din systemgendannelse fra inden
Avatar billede fjammi Nybegynder
31. januar 2004 - 22:16 #6
jeg har prøvet at scanne computeren men den finder ikke noget
Avatar billede anje Nybegynder
31. januar 2004 - 22:23 #7
Hvis du har scannet med både HouseCall og Panda uden at de har fundet noget, så er der meget stor sandsynlighed for at du er fri for virus, men det er sandsynligt at en der har din adresse i sit adressekartotek er inficeret af virus.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. februar 2004 - 00:00 #8
Det kan jeg godt forstå den ikke gør (alstå finder virus på din pc). De virus som er så vilde i øjeblikket, er selv i stand til at vælge tilfældig navne, domæner mm. Det er ikke dig som har sendt virus rundt, men en virus som har dig i sit adressekartotek. Den kan endda selv finde på navne, og ikke kun snuppe alle dem som den finder i andre virusramte personers adressekartoteker. Når de forskellige online scanner ikke finder virus, så er du virusfri, de kender alle de nye virus.
Avatar billede fjammi Nybegynder
01. februar 2004 - 11:07 #9
Er der så ikke noget jeg kan gøre ved det?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. februar 2004 - 11:33 #10
Vente på at det hele falder til ro igen. Lade være med at åbne for mail du ikke kender noget til.
Avatar billede fjammi Nybegynder
01. februar 2004 - 11:40 #11
kender du et sted man kan læse noget om den virus?
Lig et svar hvis du vil have nogle point
Avatar billede fjammi Nybegynder
01. februar 2004 - 11:58 #13
hvor står det med at virussen kan tage et tilfældigt domæne?
Avatar billede zubmit Nybegynder
01. februar 2004 - 12:55 #14
Jeg ved ikke helt men kunne det ikke også være en hacker??
Avatar billede fjammi Nybegynder
01. februar 2004 - 12:57 #15
nej det tror jeg ik, for jeg har firewall.
Avatar billede aovergaard Nybegynder
01. februar 2004 - 17:42 #16
Takker for point;)

Ja det har jeg læst et sted, men det link kunne jeg ikke lige finde igen. Men du kan være helt sikker på at det er sådan det forholder sig.

Aovergaard/Team Spywarefri