Avatar billede tall_thor Nybegynder
31. januar 2004 - 08:58 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

computer reboot efter installation af et nyt motherboard

Hej,

Jeg har købt et nyt asus p4s533-mx botherboard som jeg ville opgradere min computer med. MB er nu installeret og da jeg starter computeren, kommer den tilsyneladende igennem loading af drivers hvorefter skærment bliver blank og computeren rebooter uden den skriver noget på skærmen.

Jeg havde en OEM version af windows og har læst på nettet at man ikke kan opgradere et MB i en computer der bruger en OEM version.

Jeg har nu prøvet på at installere en ny version af windows xp pro på computeren, uden at slette hd., den spørg selv om den må slette windows hvilket jeg svare ja til. Efter reboot kommer den ud i fejl sikret tilstand. Hvis jeg bruger en ny HD og laver en helt ny installation så virker installationen.
jeg har kikket i boot loggen og den skriver ikke noget.

Er der en installation log som måske kan give et hint?
Kan jeg slette reg. databasens hardware info fra dos?

På forhånd TAK
Avatar billede gnudi Nybegynder
31. januar 2004 - 09:50 #1
Prøv at gå ind i DOS og vælg default i hovedmenuen! Jeg har haft (næsten)de samme problemer!
Avatar billede tall_thor Nybegynder
31. januar 2004 - 09:59 #2
Beklager det forstod jeg ikke.
Avatar billede flintstone Novice
31. januar 2004 - 10:26 #3
Min erfaring viser, at det bedste man kan gøre er at køre en reperation af XP, efter
en installation af nyt MB.
Avatar billede tall_thor Nybegynder
31. januar 2004 - 10:28 #4
Det har jeg prøvet uden held :-(
Avatar billede fromsej Praktikant
31. januar 2004 - 11:15 #5
Har du ladet BIOS detecte harddisken?
Avatar billede gnudi Nybegynder
31. januar 2004 - 13:43 #6
Jeg ved ikke hvorfor jeg skrev DOS!?!?!
Jeg mener selvfølgelig BIOS! Gå ind i BIOS og vælg i hovedmenuen default -indstillinger!
Avatar billede tall_thor Nybegynder
31. januar 2004 - 18:14 #7
Yes bios virker fint og kan se min harddisk, men det hjælper ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
03. februar 2004 - 15:25 #8
Det er et problem i din bootsekvens at loade de respektive drivere (hal) til din pc . du skal derfor lave en nyinstallation på en ren disk. Husk at tage backup af dine vigtige filer først.
Avatar billede tall_thor Nybegynder
22. august 2010 - 00:04 #9
Problemet var at det var en OEM version af windows så fremfor at skrive windows xp virker ikke på ny computer fik jeg bare denne kryptiske fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. august 2010 - 09:10 #10
Nå vi vidste ikke at du sad og lavede noget ulovligt ;)