Avatar billede gurumaster Nybegynder
31. januar 2004 - 06:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Formatering af SD kort

Jeg er den lykkelige ejer af en Pocket PC Packard Bell, hvori
der sidder et SD kort.
Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af hvordan SD kortet kan blive formateret, men det er endnu ikke lykkes.
OS=2003.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
03. februar 2004 - 05:45 #1
Utroligt...!!!
Virkelig ingen som kan hjælpe ?
Avatar billede romano Nybegynder
09. februar 2004 - 23:27 #2
der er to måder hvor på du kan slette det. Enten bruger du file explorer og derigennem sletter du de filer der ligger på ellers kan du gennem din desktop connecte til din PDA og fjerne de filer der er på kortet. Skulle den skrive at du ikke har adgang til den så gå ind i memory applikationen og vælg stop running programs.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. februar 2004 - 23:45 #3
romano > Alt det der er jeg med på, mit spørgsmål var
"Hvordan formaterer jeg et SD kort i en PDA" ?
Avatar billede romano Nybegynder
10. februar 2004 - 10:56 #4
Og det mener jeg også jeg har svaret på. Hvis du mener en formatering som en diskette er dette så vidt jeg ved ikke muligt, du kan kun fjerne filer.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
10. februar 2004 - 19:04 #5
Ehhh,, ved at "formatere" et SD kort, bygger du dens Standard struktur op igen,
præcis som en diskette, forskellen er bare at SD kortet er elektronisk og
en diskette er magnetisk..

Hvis du har en kortlæser til din pc(hvis ikke så anskaf en) de fås helt ned til 200kr.

Så får du et nyt drev eller flere, min er 6in1
se fks http://www.eqvaliser.com/temp/dc.gif

Så vælger du dit drev fks L: højreklick, og vælg formater.

et andet problem der kan opstå med disse kort, er de bliver uigenkendelige
for både pc og ipaq. det problem har jeg med et par af mine sd kort.
så de kræver formatering, for igen at kunne bruges af Dos, og win32. damn..
men held og lykke med det.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
11. februar 2004 - 05:48 #6
eqvaliser > Tak for Dit indlæg.
Det som jeg gerne ville kunne er, at formatere kortet imens det sidder i pocket PC'en, altså bruge PDA'en eget system til at formatere med.
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
11. februar 2004 - 17:35 #7
gurumaster>  Det ville jeg også forfærtelig gerne..
men har undersøgt det lidt inde på ipaqs support side.

http://h18007.www1.hp.com/support/files/HandheldiPAQ

men der er rigtig mange der har samme problem som os.. se fks.

http://delltalk.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=dellpda&message.id=4518&page=2

http://www.google.dk/search?q=SD+card+unreadable&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&meta=

http://www.computing.net/pda/wwwboard/forum/591.html

så der kommer hvist til at gå noget tid inden løsningen kommer.
har har fundet noget software som løser problemet,. kan ikke finde siden igen
da jeg droppede det software. da de ville have knap 200dollers for det..
Avatar billede gurumaster Nybegynder
09. marts 2004 - 04:22 #8
epvaliser > Points til Dig, og tak for oplysningerne.