Avatar billede tirra Nybegynder
30. januar 2004 - 19:55 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Glemt password til administrator i XP

Er der nogen mulighed for at få en ret ny pc med XP at køre når man har glemt administrators password, - der var ikke andre brugere registreret.
Det er ikke min PC, men jeg er blevet spurgt, og ved ikke hvordan og hvorledes.
Håber på at få gode råd til en praktisk løsning :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
30. januar 2004 - 20:03 #1
Hvis du ikke har nogen konto, så du kan komme på maskinen har du to muligheder.

Boote på en ERC commander boot CD rom, og derfra give administratoren nyt password. Desværre er ERC commander dyrt.

Sæt harddisken over i en anden maskine som slave. Red de filer du har brug for, og formater den herefter. Sæt den tilbage og instaler XP på ny.

Hvis der ikke skal reddes filer, så boot fra CD rommen og formater og geninstaller
Avatar billede resten Nybegynder
30. januar 2004 - 20:03 #2
Avatar billede kalb Nybegynder
30. januar 2004 - 20:11 #3
Prøv at lede eftr password i fejlsikret tilstand
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 20:18 #4
tirra> du har fået en løsning af resten som virker 100% - er nu testet på 7 maskiner ;)
Avatar billede tirra Nybegynder
30. januar 2004 - 20:18 #5
OK > resten
Vi forsøger med dit forslag
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. januar 2004 - 20:23 #6
P.s. spørg endelig hvis i er i tvivl om noget.
Avatar billede tirra Nybegynder
01. februar 2004 - 23:43 #7
john_stigers > Det er ikke XP-professional, - kan det skabe problemer (vi er lidt på "herrens mark") :)
Avatar billede tirra Nybegynder
03. februar 2004 - 21:44 #8
Fant selv en meget enkelt løsning.
Start i "Fejl sikret tilstand". Med den er det muligt at oprette en ny bruger med "administratorrettigheder" og så er problemet løst.
Man vælger: Indstillinger > Kontrolpanel > Brugere og adgangskoder