Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
25. januar 2001 - 19:16 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Problem med internet deling

Jeg har Netexpress adsl hos teledanmark og jeg har under win2000 problemer med at få dellingen af forbindelsen til at køre stabilt. Det er lykkedes at få delt forbindelsen ud på et lokalnetværk men så snart en af klienterne forsøger at bruge internettet går der ca 1 min og forbindelsen går ned. Derefter kan man ikke logge på igen medmindre man genstarter. Jeg kan fint køre internet delingen under win98 på samme computer. Nogen der har været udesat for det samme?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
25. januar 2001 - 20:20 #1
Hvordan kører du internet delingen??? via den indbyggede internet delingsfunktion?

Du skal huske at du skal sætte de andre computere på netværket op til automatisk at få tildelt ip, gateway etc. Derudover skal du være sikker på, at din win2k maskine internt i netværket har ip adressen 192.168.0.1, men det burde den nu selv sørge for at få...

Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
25. januar 2001 - 20:25 #2
Ja jeg bruger den indbyggede internetdeling.Det er alt sammen slået til. Hosten har ip 192.168.0.1, clienten har dhcp slået til og får automatisk ip tildelt men stadig det samme bøvl.
Avatar billede boyd Nybegynder
26. januar 2001 - 11:12 #3
brug proxy! 100% stabil og 50% hutigere inet til dine clients
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
26. januar 2001 - 11:16 #4
hmm. har rodet lidt videre med det og det ser ud til at problemet også opstår når internetdelingen ikke er sat op. Men desværre er adsl hos teleDK ikke understøttet i win2000 selv om de har en guide til opsætningen på opasia. Det eneste jeg nok kan gører er at vente på at der kommer en opdatering på driveren til ATM-kortet.
Avatar billede boyd Nybegynder
26. januar 2001 - 11:18 #5
prøv lige alligevel at installere et proxy server program på din computer...
f.eks. kan der nævnes \"602 Lan Suite\"...hentes på download.com!