Avatar billede suldrup Nybegynder
30. januar 2004 - 12:16 Der er 7 kommentarer

Group Policy ændringer forsvinder på klienterne

Via group policy (vi har kun W2000 servere) definere vi proxysettings på alle vores pc'er (XP Pro). Ved en del ny-installerede pc'er har vi observeret at proxysettings fra Internet Explore pludselig er forsvundet, så kan vi manuelt indsætte de settings igen og har så ikke set problemt opstå igen. Vi har ikke kun en gp men bruger mange som sammen sætter de settings vi ønsker.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. januar 2004 - 13:15 #1
Hvor i hierakiet definere i jeres GPO'er?
Ligger alle jeres computer accounts i "Computers" eller bliver de flyttet til en anden OU ?
Avatar billede suldrup Nybegynder
30. januar 2004 - 14:05 #2
Vi har lavet en ny OU i roden som hedder "firma", under den kommer to OU'er som hedder users og computers. Under user og computers ligger så en OU struktur opdelt efter lokationer/afdelinger. Det er på OU'en "firma" vores proxy settings GPO ligger.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. januar 2004 - 14:25 #3
Hmm... I har ikke længere ned i hierakiet defineret andre GPO'er med modstridende indstillinger?

Evt. kan du lave en ny GPO på domæne-niveau (roden) og i den KUN definere Proxysettings. På denne ene GPO aktivere du så "No Override" funktionen.
På den måde er du sikker på at der ikke modstridende indstillinger fra andre GPO'er.
Avatar billede suldrup Nybegynder
02. februar 2004 - 14:39 #4
Jeg vil helst ikke ind og rode i domæne-roden. Det som jeg heller ikke kan forstå er at settings tilsyneladende kommer tilbage igen
Avatar billede venturer Nybegynder
04. februar 2004 - 08:10 #5
Hvis du blot laver en NY policy i roden er det ikke værrer end at hvis noget går galt kan du bare slette GPO'en igen.
Avatar billede suldrup Nybegynder
13. april 2004 - 11:28 #6
Hmm, vi har senere set det samme problem andre steder. Problemet forsvinder igen af sig selv hvis man genstarter pc'en 1 eller 2 gange. Jeg tror problemet opstår de steder hvor vi har blandet user-settings med machine-settings. Jeg har også set et lignende problem opstå på en række ens "kiosk-pc'er", hvor en masse funktioner var låst af, her skal man genstarte 2 gange før alle user-settings er lagt på.
Avatar billede suldrup Nybegynder
13. april 2004 - 11:29 #7
Jeg lukker sagen igen