Avatar billede Beach Mester
30. januar 2004 - 04:54 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Søger harddisk 8Mb 40-80Gb 7200

Er der nogle der kan finde en HDD der kan holde følgende data:

Skal være på 40 til 80 Gb (Meget gerne mindre, skal kun bruge 15Gb)
Skal være min. 7200 omdregninger
Skal være med min. 8Mb buffer
Skal være Ide / E-Ide eller S-Ide
Skal stadig være i prodduktion (skal have sikkerhed for at kunne købe flere diske om ca. 3 måneder!)
Må meget gerne være med flydende lejre (fluid)
Må meget gerne være stinkende hurtig

Tja... Måske ikke den nemmeste opgave, men hvem har også lovet det *S*

Jeg har alle data på:
Western Digital Caviar 80 GB Special Ed.
...Men søger alternativer til denne:-)

Diske(ne) skal bruges i et Ide-Raid 0+1 og kun til et enkelt OS uden div. programmer mm. (prog. mm. vil være på andre diske!), så det ville være overkill at købe nogle fine smarte ~250Gb diske når jeg kun skal bruge 15Gb.

Hver disk der opfylder ovenstående giver 15 point.

//Beach
Avatar billede limemedia Nybegynder
30. januar 2004 - 05:55 #1
Du får svært ved at finde diske i "små" størrelser... WesternDigital laver nogle rigtig gode diske (kører selv med Special Edition 40 og 60gb modeller i raid)

èt alternativ kan være
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18957

skal dét være "stinkende" hurtig, snakker vi SCSI, men med dertilhørende rystelser/larm ...
Avatar billede kroxx Nybegynder
30. januar 2004 - 09:07 #2
Western Digital Caviar WD400JB Special Edition 40GB / 7200rpm / 8MB / 8.9ms / DMA/ATA-100 (Ultra) 428 kr

Den er dog ikke fluid, men det billigste jeg kan finde. :]

Der er massere af forhandlere der har den og den står stadig på WD's hp, så regner da med at den stadig vil være i produktion om 3 måneder. Info kan ses her:
http://www.wdc.com/en/products/products.asp?DriveID=36

Håber det hjælper,
Kasper
Avatar billede syvon Nybegynder
30. januar 2004 - 09:26 #3
Avatar billede Beach Mester
14. februar 2004 - 03:18 #4
Havde egentlig allerede lagt et svar, men E har gemt det godt i deres dB:-(

--->lars-jensen
Dit link er til en 120Gb disk hvilket jeg ikke kan bruge.
Ved godt at SCSI er hurtig, måske ikke så støjende som du beskriver (her kørt med SCSI diske i 9 år nu!) men mener ikke at de lever op til pris/ydelse i en std. pc

--->kroxx
Et rigtig godt elternativ til det jeg søger, men lever ikke helt op til mine måske helt umulige krav ala Ide133 (det skrev jeg ikke i ?!) Men ikke dårligt

--->syvon
Det her er sgu da bare helt vildt......... Når jeg vinder i tips så køber jeg sgu en hel pakke af dem *LOL*
Jeg har aldrig set noget ligende og du er helt klart inde på noget af det rigtige her. Jeg er ikke sikker på at jeg får samlet hele 8.600,- bare til at bøffe et overstyret OS ind i ver. 1 af mit projekt. Men vilddyret er skrevet ind på min 2do liste over ting der ikke findes bedere og som jeg bare må eje:-))

--->Alle
Kan i ikke lige smide nogle svar så jeg kan få lukket ? på den "rigtige" måde?

Venligst
//Beach
Avatar billede syvon Nybegynder
14. februar 2004 - 12:42 #5
Nu havde du jo heller ikke skrevet hvad de måtte koste.

/syvon
Avatar billede kroxx Nybegynder
15. februar 2004 - 11:08 #6
Håber du finder noget du kan bruge. :]
Avatar billede Beach Mester
18. februar 2004 - 00:38 #7
Det gør jeg altid *GG*, men kan du ikke lige bøffe et svar af så du kan få 15 point:-)

//Beach
Avatar billede kroxx Nybegynder
18. februar 2004 - 17:02 #8
svar. :]
Avatar billede Beach Mester
23. august 2004 - 01:37 #9
Nu kan jeg se at 16Mb cache diske er ved at være nede på omkring 1500,- men de ligger alle og hygger sig oppe i 250-300Gb området... Nogle der har hørt noget til diske med 32Mb cache?
Ved ikke om det findes, har kigget lidt rundt omring men kan ikke finde diske med mere end 16Mb.

//Beach