Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2001 - 17:32 Der er 63 kommentarer og
1 løsning

Hvad skal man vælge PDA Palm eller Visor?

Og kender nogen en Dansk distributør på Visor?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. januar 2001 - 23:03 #1
Jeg har haft Palm i 3-4 år efterhånden. Og jeg har været endda meget tilfreds. Men når min nuværende Palm IIIx\'er står til udskiftning, bliver til til fordel for en Visor Platinum.
De er en smule dyrere end Palms, men til gengæld har de væsentlig flere udvidelsesmuligheder (springboards).

Du kan købe dem her: http://www.itg.dk/

NanoQ
Avatar billede perj Nybegynder
25. januar 2001 - 23:46 #2
nanog> Er itg.dk ikke en forhandler til slutbruger ? Det jeg efterlyser er distributøren (importøren) i Danmak.

Jeg har læst om Visor i Datatid nr. 10 2000, men ville gerne høre hvad brugerne mener.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. januar 2001 - 08:14 #3
perj,
Jeg tror faktisk ikke de benytter distributører. Forhandlere kan købe direkte hos Handspring. Prøv at smid dem en mail.

Funktionaliteten i Visor\'en er jo umiddelbart den samme som i Palm\'en. Eneste forskel er understøttelse af springboards.

NanoQ
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
27. januar 2001 - 22:35 #4
Køb en PDA helt klart. Her er nogle af grundene:

-skærmen er dårlig på alle palms

-på en Pda kan du tage \"skrivefeltet\" væk når du ikke bruger det og derved for du mere skræmplads

-Hardwaren. Palms har højest 20 MhZ hvor PDA´er har op til 200. Altså det ti gange så meget.

-Ram. God palm har 8. En god PDA har 32.

-Windows. Det windows der er i en palm er meget dårlig.

-Software. Der findes LANGT bedre software til PDA´ér. De 10 tons software der er til palm, er noget være bras.

-Hvis du ikke gider bruge skrift-genkenderen, så kan du bruge tastatur istedet. Det er op til de forskellige PDA´er hvad der er. På min er der: skrift-genkender, tastatur, t9 indput som på mobiltelefoner, Og Calligraher.

-på en PDA er der meget støre muligheder med WWW

Og sådan kunne jeg blive ved i en evighed. Jeg kan ikke finde nogle fordele ved Palm.
sååå: HOLD DIG TIL PDA. DET ER DER FREMTID I. KOM UD AF STARTHULLERNE. PALM UDGÅR FØR ELLER SENERE

M.V.H GiZmo

Avatar billede perj Nybegynder
27. januar 2001 - 22:56 #5
gizmo_dk2001  > Nu er jeg lidt forvirret. Er en Palm ikke en PDA ??
Avatar billede gizmo_dk2001 Nybegynder
28. januar 2001 - 11:28 #6
Palm      = palm III serien - palm IIIe O.S.V
          = IBM workpad
__________________________________________________

PDA        = pocket pc
          = palmtop
          = palm-size pc

serier som: hp jornada, casio casiopeia, compaq IPAQ. compaq AERO, philips nino...O.S.V
_________________________________________________

tjek lige nogen af disse udpluk jeg fandt på en side:

grunde til at købe en palm:
I don\'t need those features, I don\'t need sound, I don\'t need color, I don\'t need extra memory, I don\'t need those apps, I don\'t need voice recorder........
Hey, In fact I don\'t need a Palm.

OG

Because I have my Cassiopeia!!
Palm is nothing more than a calculator, so it\'s better to get a cheap calculator.

OG

CE sucks because it\'s not Palm and no other real good reason.

OG

I had a palm pilot, I had to reset it 2-3 times per day, plus 1 time out of 5 when I changed the batteries, I lost everything! The backup battery in palm lasts a few seconds, in CE devices like the E100,105,115, it lasts 5 YEARS. I only had to reset my E100 15-30 times in a year! I reset my palm at LEAST 300 times in one year!

____________________________________________

Det var blot nogle af tingene, og sådan kunne jeg jo blive ved. Jeg har selv en palm-size pc og har ingen problemer overhovedet.

Hvis der er nogen der har lyst til at tage en dabat med mig er mit ICQ nr. 103330830
eller som blot har nogle spørgsmål.

Jeg håber selfølgelig at du vælger en PDA. ikke kun fordi jeg har en. Men jeg tror helt sikkert at du vil få mere ud af det.

M.V.H - GiZmo - icq: 103330830

Avatar billede kindk Nybegynder
28. januar 2001 - 14:50 #7
Hmm, syntes lige jeg ville give mit besyv med i debatten. Hvilken PDA der er den bedste afhænger fuldtændigt af dit forbrug. Jeg har nu haft 3 forskellige PDA\'ere som blev afløst af en nyere af forskellige grunde.

Spørg dig selv om flg.:
Batteri levetid:
En Palm PDA har typisk en batteri levetid på flere uger, hvor en Win PDA\'s levetid ligger mellem 5-12 timer. Selvfølgelig afhængig af hvad du bruge tin PDA til.

Farver:
Det evige tilbage vendende spørgsmål. Hvad skal jeg bruge farver til? Det er nok de færeste som render rundt og ser .mpg eller .avi film på deres PDA. Men det muligt på en Win PDA.
Til alm. brug med kalender og adresser, er farver også en virkelig rar ting, da de giver et klar bedre overblik på skærmen.

Skærm størrelse:
PDA\'ere kan opdeles i 2 hoved grupper: HPC med tastatur og PPC uden tastatur. Hvad er dit behov, den PDA med det bedste tastatur er efter min ringe mening en Psion 5mx. Hvis vi koncentrerer os om PPC\'ere, så har Win PDA\'ere den fordel, som GiZmo beskriver, at skrive feltet kun er der når du rent faktisk har behov for det. På en Palm er skrivefeltet en fast del af displayed.

Software:
Antallet af programmer til Palm serien er mange mange mange gange større end til Win. Dette skyldes at udviklingsværktøjer tin Win platformen hidtil har været hundedyre. Dog kommer der flere og flere programmer til hver time, så jeg tror ikke dette bliver et problem.

Lir:
Uanset hvad, så er der også et spørgsmål om spil.
Spil er selvfølgelig kun en bi-ting, meen...
På palm platformen kører man med en klokfrekven på max. 20 MHz, Win platformen kører typisk mellem 75-200 MHz. Compaq spreder desuden rygter om en 400 MHz version af deres Ipaq.
Derfor, på en Palm, kan du spille alle de gode gamle klasikere som skak, dam og lign. Det kan du også på en Win, men det stopper ikke her, titler som f.eks Pocket Doom, Pocket Quake samt andre ligende titler siger alt.

Kommunikation:
Ikke så stor forskel. Både Palm og Win kan synkroniceres med f.eks Outlook, derudover kan de begge med en mobiltelefon sende/modtage emails trådløst. Virker upoklageligt! Og med den kommende high speed data, bliver det også muligt at surfe på nettet trådløst...

Det var en lang smørre. Det eneste jeg oprigtig kan anbefale er at besøge din lokale computer kæde. Tænk på dit behov, prøv at bruge PDA\'erne, check f.eks pda.dk for andre brugeres erfaringer.

Jeg har pt en Compaq Ipaq Win PDA, som jeg er meget tilfreds med.

Sidst men ikke mindst, hvis den må være brugt kan du jo checke dba.dk, qxl.dk eller lign steder.

Det var så det, hvis du har spørgsmål, eller rettelser til mig er du velkommen til at fange mig på icq\'en (icq nr. 86115464)

Venligst
kiin
Avatar billede h2ns Nybegynder
29. januar 2001 - 15:36 #8
Gizmo: Du er langt ude i hampen, og uden en nuanceret tilgang til emnet. Lad mig prøve at rode bod på dette.

Lad os starte med det banale: PDA betyder Personal Digital Assistant, og denne betegnelse er på ingen måde platformsafhægig. Dvs. en Palm og en Win CE og endda en EPOC er alle PDA\'ere.

Og så til din holdning omkring Win CE vs. Palm...
Man kan på mange måder trække parallerer mellem Windows 9x og Macintosh. Windows kræver en masse resourcer for at køre hurtigt, men på trods af, at der sidder en proc. der på papiret er 20x så hurtig, så er der mange der siger, at en Palm føles betydeligt hurtigere. Lissom en Mac synes hurtigere end en Wintel, selvom den ikke har ret meget RAM og proc. kraft. Men hvad der ikke er parallel er, at der findes et hav af godt software til Palm.

Desuden har kiin nævnt at batteritiden er væsentlig bedre på Palm.

Men hvis man gerne vil bruge regneark og tekstbeh. i din PDA, så er Win CE i hvert fald teoretisk bedre til at samarbejde med Word og Excel. Mht. Outlook, eller hvad man nu bruger som mail og kalenderprogram, så er der i praksis ingen forskel.

Men det er op til dig, nanoq. Prøv at lege med dem begge, gør dit behov op og tænk hele tiden på, at alt Windows farveliret ikke på nogen måde kan bidrage med øget funktionalitet.

Og hvis du har lyst til at stille flere spgsm. så er mit ICQ 9178476 og hold øje med www.lommecomputer.dk som er et projekt jeg har startet sammen med nogle andre PDA fans. Der bliver noget for alle.

Hans Pedersen
Avatar billede draken Nybegynder
04. februar 2001 - 00:00 #9
>>>perj
Tilbage til dit spørgsmål for du kan se at der også er religion i PDA\'er!!!

Visor forhandles af bla. Multimedia World http://www.imw.dk

Følg et godt råd og kig ind i en butik og få PDA\'erne i hånden. Jeg havde selv set mig lun på Visor pga alle de ekstra faciliteter man kan sætte den sammen med (GPS, Mobiltelefon mm...). Men ærligt talt så virker kort og GPS kun i USA... og hvad skal jeg bruge et kort over hovedvejen mellem Baltimore og Wasington DC til!!!

Da jeg stod i butikken med de forskellige i hånden, så valgte jeg en IBM WorkPad c3 (Den er fuldstændig magen til Palm Vx). Dette valg skyldtes, at den kunne det jeg havde behov for nemlig kalender, mail, ebooks, internet (AvantGo) og regnskab til mine konti. Alt det i en meget lille pakke... Jeg har købt et fint *designer* læderhylster der også kan indeholde mit kørekort + 3-5 konto og nu er det min pung og kalender i et.

Så find ud af dit behov lige nu og her... og køb den der opfylder dine behov. Om et halvt år kommer der sikkert noget smartere og dyrere... fx er de første Palm-Telefoner er allerede begyndt at dukke op i Japan og USA.

mvh Michael/draken
Avatar billede perj Nybegynder
04. februar 2001 - 00:04 #10
>> draken. Skægt du lige mailer nu. Har lige købt en Palm Vx (i går), og sidder netop nu og \"leger\" med den. Point kommer lidt senere :-)
Avatar billede draken Nybegynder
04. februar 2001 - 00:31 #11
JoTak, hvis du giver point vil jeg da også være lidt behjælpelig

Husk at kigge forbi www.palmgear.com eller http://freewarepalm.net/! Der er en masse goodies...

Jeg kan anbefale at installere AvantGo (www.avantgo.com) til at se internet-nyheder med. Endvidere kan jeg anbefale PMT (Personal Money Tracker - Den findes på palmgear til 10-20 USD) til at holde øje med diverse konti og dankort-regnskabet. Du skal dog selv \"hulle\" dataene ind (Det er ikke en internetbank ;-)  )

Held og lykke med din Palm! Jeg er selv rigtigt glad for min!

mvh Michael/draken
Avatar billede h2ns Nybegynder
04. februar 2001 - 09:46 #12
Til jer med Palm V og Vx\'er... Dette her stykke tilbehør er det gejleste!

<http://palmorder.modusmedia.com/Catalog/productdetails.asp?productnr=3C10442U&parent=1010&type=2>

Har selv iklædt min Vx\'er den, og det er virkeligt flot. Desuden undgår man at det lidt magre standardcover trykker på knapperne.
Avatar billede -mobola- Nybegynder
15. februar 2001 - 15:08 #13
Jeg har en Visor Deluxe og den har gode udvidelsesmuligheder og er forholdsvis billig.

tjek www.handspring.com

Og denne side er rigtig god: www.norpilot.no

lidt uddannelse til GIZmo:

-Hardwaren. Palms har højest 20 MhZ hvor PDA´er har op til 200. Altså det ti gange så meget.
(Nej, 33 MHz og hvad skal du bruge 200 MHz til?)

-Ram. God palm har 8. En god PDA har 32.
(En god palm har 8 og kan udvide med 16 mere...og den udnytter pladsen meget bedre!)

-Windows. Det windows der er i en palm er meget dårlig.
(Windows? Det hedder PalmOS og det er meget brugervenligt!)

-Software. Der findes LANGT bedre software til PDA´ér. De 10 tons software der er til palm, er noget være bras.
(Yeah, rigth!)

-Hvis du ikke gider bruge skrift-genkenderen, så kan du bruge tastatur istedet. Det er op til de forskellige PDA´er hvad der er. På min er der: skrift-genkender, tastatur, t9 indput som på mobiltelefoner, Og Calligraher.
(Du kan få keyboards til palms!)
-på en PDA er der meget støre muligheder med WWW
(Eksempeler, tak)

Og sådan kunne jeg blive ved i en evighed. Jeg kan ikke finde nogle fordele ved Palm.
(Fordele: Den kan være i lommen, let, brugervenligt styresystem, mange gode gratis programmer)

Avatar billede -mobola- Nybegynder
15. februar 2001 - 15:09 #14
øh...og så lige www.edbpriser.dk der kan du finde steder hvor du kan købe en visor her i DK :)
Avatar billede h2ns Nybegynder
15. februar 2001 - 15:12 #15
Tja, men alle forhandlere køber sansynligvist direkte fra Handspring via deres netshop. Mig bekendt, er dette den eneste måde at få produkterne derfra, forhandler, consumer eller whatever.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
15. februar 2001 - 15:13 #16
Du glemte den vigtigeste (efter min mening) - BATTERILEVETID! ;)
Avatar billede -mobola- Nybegynder
15. februar 2001 - 15:14 #17
Helt rigtigt :)
Avatar billede draken Nybegynder
15. februar 2001 - 16:56 #18
>>mobola
Ja, og det *allervigtigeste* bør nok gentages:

En palm kan være i lommen! (PalmVx endda i skjortelommen!)  :o)
Avatar billede perj Nybegynder
15. februar 2001 - 17:07 #19
Min kun 1 uge gamle palm Vx er lige blevet faldtestet. En skulle lige se den, og idet hun rakte ud efter den, tabte hun den så den fløj flere meter hen af fliserne. Pennen og læderklappen fløj af, men derudover er der kun en mikro lille ridse. Utroligt ikke !!
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
19. februar 2001 - 23:47 #20
Hey

Jeg har en Compaq iPaq3630, kører perfekt. Jeg har haft go\' brug af PC-Card muligheden i den....men hvis det ikke er det du søger, så er prisen på næsten 6000,- nok alt for høj. Jeg ville Visor, da der udvikles en masse \"Kvali\" software til dyret frem for Palm\'s \"Viharsetdetfør\" Software.
Jeg vender tilbage med en importør af produktet.
Avatar billede jlorenzen Nybegynder
20. februar 2001 - 00:33 #21
Hej igen

http://computercity.dk sælger faktisk dyret.....til ca. 3000,-
Avatar billede h2ns Nybegynder
20. februar 2001 - 07:15 #22
Lorenzen: Jeg har lidt svært ved at decifrere dit svar, men hvis du har fravalgt Palm frem for Visor pga. software, så vil jeg sige, at de begge kører (næsten) samme software...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. februar 2001 - 08:06 #23
De arbejder begge med PalmOS, og kan afvikle samme software. Eneste forskel er muligheden for at bruge \"Springboards\" på Visor\'en.

NanoQ
Avatar billede computopic Nybegynder
21. februar 2001 - 15:14 #24
Hvorfor ikke Psion 5mx eller bare 5..  Der er tastatus, hvilket går det muligt at skrive meget hurtigere. Maskinen indeholder word, regneark og meget andet. Er let at koble på nettet med en mobiltelefon eller et standard PC modem! Hvorfor købe palm og hvad de hedder.. når man kan få noget der er bedre?

Mvh
SSK
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 15:18 #25
computopic, det er vist smag og behag.

Med lidt øvelse kan man skrive med samme hastighed på en palmpilot.

Det er ikke nemmere at koble en Psion til hverken mobilfonen, eller pc\'en, end det er med en PalmPilot.

En Psion er en anelse klodset at gå rundt med i sin skjortelomme. Efter min mening duer den ikke som PDA - den kræver man slæber den rundt i en taske. Den kan ikke være i en lomme.

Jeg har selv haft en 5mx\'er, men byttede den væk, da den ikke opfyldte de krav JEG havde :)

NanoQ
21. februar 2001 - 17:05 #26
jeg vil væde på at man kan skrive hurtigere på en 5mx´er. det kommer aldrig nogensiden til at gå lige så hurtigt med skriftgenkenderen.

m.v.h
GiZmo
Avatar billede h2ns Nybegynder
21. februar 2001 - 17:26 #27
Gizmo: Hvis du vil undlade at urinere på mig (væde), så er det lige før jeg gerne vil tage udfordringen op. ;-)
Man kan med lidt øvelse skrive meget hurtigt med grafiti på en Palm.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
21. februar 2001 - 19:59 #28
Gizmo, jeg skriver hurtigere på en Palmpilot end på en Psion. Jeg synes ikke det er specielt hurtigt med et så lille tastatur som en Psion har. Selvom det er blandt de bedste i forhold til størrelsen.

På palmpiloten kan jeg skrive uden at skulle kigge på skærmen. Det er ret handy, når jeg feks. bruger den til at tage mødereferater på.

Eneste hage ved at bruge \"Grafitti\" meget, er at jeg ofte kommer til at skrive grafitti tegn, når jeg skal skrive med almindelig kuglepen eller blyant :)

NanoQ
Avatar billede knightdear Nybegynder
27. februar 2001 - 13:00 #29
Må jeg godt have lov til at stille et spørgsmål som svar?... Er palm Pilot ikke den mest købte minicomputer nogensinde????? Og hvad angår internet og så videre og så videre, så skal det lige siges, at jeg henter e-mail og webber med min palm Vx via min Nokia7110.... desuden er alle Windows CE computere ustabile, fordi microsoft ikke en gang kan finde ud af at lave et stabilt miniOS.... min mening: Køb en Visor, da det er en efterligning men med større udvidelsesmuligheder, som nanoq også startede med at sige... :o)

KnightDear
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 13:06 #30
Knight, well... Palm\'en ER som du siger den mest solgte nogensinde. Det var jo i bund og grund 3Com der opfandt begrebet PDA med de første Palmpilots.

Om en Visor er en \"efterligning\" kan man vist ikke sige. Det er de samme folk der i sin tid \"opfandt\" Palmpilot\'en, der brød ud og byggede Visoren istedet. :)
27. februar 2001 - 13:17 #31
hey!
er der nogen her der ved noget om pocket linux?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
27. februar 2001 - 13:25 #32
Avatar billede computopic Nybegynder
27. februar 2001 - 17:02 #33
Jeg vil altså påstå at ingen kan skrive så hurtiogt på en palm, som at jeg kan skrive på min Psion..!! Det er umuligt.. har brugt den på min uddanelse .. og skriver opgave på den hver dag! Det går stærkt!
-søren
computopic
27. februar 2001 - 17:40 #34
uuhhaa...endlig nogle fornuftige mennesker :)
jeg vil give dig total ret. Ingen kan skrive lige så hurtig på en palm. Jeg tror heller i de kan hurtigere hvis jeg bruger min hp620lx, selvom den ikke ret store taster.
28. februar 2001 - 09:44 #35
ups!
jeg tror lige jeg oversætter til dansk :)
det skulle gå lidt stærkt.

uuhhaa...endlig nogle fornuftige mennesker :)
jeg vil give dig total ret. Ingen kan skrive lige så hurtig på en palm. Jeg tror heller ikke de kan skrive hurtigere end hvis jeg bruger min hp620lx, selvom den ikke har ret store taster.

julemanden
Avatar billede styxx Nybegynder
14. marts 2001 - 10:54 #36
Køb en Newton;)
Avatar billede mutz Nybegynder
18. marts 2001 - 23:31 #37
Prøv at tage et kig på Palm 500 el. 505 det skulle kunne stille lysterne på enhver Palm fanatiker.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 15:16 #38
Nej, det passer ikke mutz.
Tag hellere et kig på sony´s nye pda.
Den har 33 Mhz og med farveskærm, og mange fede features.
Også Hansprings helt nye modeller, de er langt bedre en palms.

GiZmo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:26 #39
Gizmo, hvad snakker du egentlig om? :)

Sonys er ikke andet flot designede PalmPilots - samme OS og samme funktionalitet... ok... de kan benytte memory sticks... men til grngæld koster de en bondegård.

Visor Handspring er udviklet af de samme folk, der i sin tid udviklede den originale PalmPilot. De er da ganske udmærkede. Eneste forskel på dem og Palm\'s PDA er, at Visor\'en kan benytte Springboards. Disse udvidelseskort er desværre bare lidt for pebrede. Om man mener muligheden for at benytte Springboards står mål med den dyrere pris på Visor\'en, er vist et temperamentsspørgsmål :)

NanoQ
Avatar billede h2ns Nybegynder
22. marts 2001 - 15:27 #40
Gizmo: Hvordan kan du sidde og sige det? Jeg tror ikke på, at du har prøvet en Palm m505, som jeg synes ser alt for fed ud, hvis man nu endeligt er til farvelade på sin PDA.
Avatar billede h2ns Nybegynder
22. marts 2001 - 15:30 #41
nanoq: Ja, hvis man kigger lidt tilbage i denne tråd, så vil man kunne konkludere, at Gizmo er hamrende useriøs..
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:34 #42
m505\'eren vil jeg mene er den ultimative PDA på markedet idag. Suveræn størrelse, suveræn skærm. Og PalmOS har jo alle dage været et suverænt PDA OS. Desværre er den bare lidt pebret i pris...

m500\'eren er det næstbedste valg. Primært pga. dens Expansion Slot. Her må man bare undvære farverne.

Se mere om begge på: http://www.palm.com/products/

NanoQ
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:36 #43
m500\'eren har desuden betydeligt længere batterilevetid end m505\'eren... farveskærmene er sultne...

NanoQ
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 15:38 #44
-->>h2ns
nej, jeg har ikke prøve en 505.
Men jeg synes da klart at sonys nye Clié PEG-N700C og hansprings helt klart er oppe på niveau med palm´s-

GiZmo
Avatar billede h2ns Nybegynder
22. marts 2001 - 15:42 #45
Nå da... Før var Sony og Hanspring klart de bedste, nu er de kun på niveau. ;-)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:42 #46
Gizmo, knock-knock... Sonys Clié\'er er Palm m500 og m505\'ere i Sonys kabinet - bygget på licens ;)

Handspring er lidt for dyre, og faktisk en generation forældede i forhold til Palms... men de kommer snart med et match til m500 og m505...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:47 #47
Gizmo, hvad er forresten grunden til at du nu hedder gizmo-gizmo, når du før hed gizmo_dk2001 ?

Du ved vel, det kun er tilladt med én profil på Eksperten :)

NanoQ
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 15:49 #48
---> H2

Jeg vil faktiskt godt vædde med dig. Det er useriøst er sige, at man kan skrive lige så hutigt på en palm, det er det værste gang gylle at fyrer af. Men nu ved jeg jo heller ikke om du sidder at skrive på tastaturet med en finger :))

GiZmo
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 15:50 #49
ja, det ved jeg godt.
men jeg har ikke flere points :)

GiZmo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 15:56 #50
Oprettelsesdato 2001-01-26 16:29:16
Point ved oprettelse 300
Point opsparet (55 dage * 5 point) 275
Point tjent 20
Point brugt 275
Point ude 100
Banner Point 1
I alt 221

Du har faktisk 221 points... eller rettere... 121... du mangler at acceptere en flok åbne spørgsmål.

Dette er en overtrædelse af Eksperten\'s regler.

http://www.eksperten.dk/spm/58796

Det plejer jo at betyde sletning af begge profiler :)

NanoQ
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 15:59 #51
--> nanog

Hvad for nogle mangler jeg at acceptere?

GiZmo
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 16:05 #52
Hvis man skrive med pæn hastighed kan man ca. skrive 4-5 bogstaver i sek. på psion tastatur.
Dvs. hvis man fx. på en palm, skal man faktisk bevæge hånden omkring 15 gange op og ned og til siden pr. sek. det tvivler jeg på at der er muligt.

GiZmo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 19:23 #53
Gizmo

http://www.eksperten.dk/spm/47603

og som jule_manden_har_altid_travlt - som jo OGSÅ er dig... -> http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=jule_manden_har_altid_travlt :

http://www.eksperten.dk/spm/49560

Det er strengt forbudt at oprette nye brugere hver gang du er ved at løbe tør for point.

Du er ikke længere velkommen på Eksperten. Det er folk som dig, der er med til at trækket nivauet af seriøsitet herinde ned. Det kan vi ikke li\'!

NanoQ

Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 19:33 #54
og http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=gizmo-dk

Har du flere, nu vi er igang?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
22. marts 2001 - 19:40 #55
---> nanog

Helt ærligt. har du da ikke andet at give dig til end at sidde der og være utilfreds med at nogen \"snyder\".
Og hvorfor fanden skal man give points når folk ikke har svaret på mit spørgsmål. Eller er det også en af de nye regler?? SKÅD....

GiZmo
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. marts 2001 - 22:26 #56
Gizmo, du griber din brug af Eksperten helt an... når du som ny bruger ikke har mere end 300 point, opretter man ikke et spørgsmål til 100-200 point, for så bare at oprette en ny bruger, når man er løbet tør...

Du er nødt til at TJENE de point du bruger.

Og et spørgsmål skal man aldrig lade stå åbent. Får du ikke det svar du søger, må du forklare det i spørgsmålet, og så eventuelt selv lægge et svar, og acceptere.

Folk der ikke overholder de simple regler vi har herinde, ser jeg helst holder sig væk. I hvert fald indtil de har lært at holde sig til reglerne. :)

NanoQ
Avatar billede perj Nybegynder
23. marts 2001 - 00:09 #57
Tak for alle indlæg.
Jeg må lukke spørgsmålet nu, og
Avatar billede perj Nybegynder
23. marts 2001 - 00:13 #58
Tak for alle indlæg.
Jeg må lukke spørgsmålet nu, og håber ikke jeg genere nogen ved at give alle point til nanoq, der kom først med et svar jeg kunne bruge.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2001 - 07:12 #59
perj, har du købt dig en PDA, og i givet fald hvilken? :)

NanoQ
Avatar billede perj Nybegynder
23. marts 2001 - 09:34 #60
>>>Nanoq. Jeg har købt en Palmv Vx, og fatter ikke jeg har kunnet undvære den. Jeg bruger den flere gange daglig til: telfnr, password, adresser, kalender, aftaler, artikler, kundenotater mv. Og så kan jeg også godt kraftigt anbefale at installere AvantGo.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2001 - 12:46 #61
Godt valg :)

Jeg har selv AvantGo kørende :)

NanoQ
Avatar billede h2ns Nybegynder
23. marts 2001 - 13:14 #62
perj: Jeg har det samme, og er også utrolig glad for AvantGo.

Synkroniserer du dine kundenotater med et CRM system?

Og så er her lige et link til et \"must have\" ekstraudstyr: http://palmorder.modusmedia.com/Catalog/productdetails.asp?productnr=3C10442U&parent=1010&type=2>

Det etui bør alle have! 8-)

Avatar billede NanoQ Nybegynder
23. marts 2001 - 13:18 #63
Vores kære direktør har købt et 3. parts mahogni/messing etui til sin Vx\'er... det er satme også nuttet... det er lige så tyndt som det du linker til... Enorm blæreværdi :)
Avatar billede jones_net Nybegynder
21. november 2002 - 10:39 #64
h2ns>> Jeg kan se, at du stadig er aktiv på E, så nu vil jeg lige høre, om du tilfældigvis har et andet link til

citat:
---
Og så er her lige et link til et \"must have\" ekstraudstyr: http://palmorder.modusmedia.com/Catalog/productdetails.asp?productnr=3C10442U&parent=1010&type=2>
---

Siden findes nemlig ikke længere:-( og det er jo lidt svært at vide hvad det var, som var så fedt;-)

Håber du (eller andre) kan hjælpe:-)

/J