Avatar billede abukadnezzar Nybegynder
25. januar 2001 - 16:45 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Ramsammensætning

Jeg er ret sikker på at man sagtens kan køre med ramblokke fra to forskellige producenter i den samme computer, bare det enten er s-dram eller edo-ram, men jag vil alligevel gerne lige have det bekræftet før jeg køber.

Har jeg ikke ret?
Avatar billede andyholt2 Nybegynder
25. januar 2001 - 16:48 #1
Du må ikke blande SD-RAM og EDO-RAM som du skiver, men ellers er der ikke nogen problemer. Du ka også blande PC100 og PC133.
Avatar billede superole Nybegynder
25. januar 2001 - 16:50 #2
Det kan man godt, dog skal det være samme bus hastighed.
hvis du f.eks. kører Pc 66 MHz RAM kan du højst sansylig ikke bruge pc 100 mhz ram.

Men du kan f.eks. godt udelukkende bruge pc 100 MHz ram på et pc 66 mhz bundkort, dog vil de kun køre med 66 mhz
Avatar billede ricky Nybegynder
25. januar 2001 - 16:58 #3
superole>> du kan godt med forskellige hastigheder... dog vil laveste hastighed bestemme ydelsen.
Avatar billede superole Nybegynder
25. januar 2001 - 17:05 #4
Den Amitech jeg forsøgte med for et stykke tid siden, ville absolut ikke tage imod de pc 100 mhz ram jeg satte i den, før jeg tog de gamle pc 66 mhz ud, så lad os omfumlere det lidt, som udgangs punkt kan man godt, men man kan også købe katten i sækken!
Avatar billede jaue Nybegynder
25. januar 2001 - 18:05 #5
Jeg har prøvet med Apacer Ram og Super pc Ram sammen i samme computer, det må siges ikke at være nogen succes, selvom de begge er pc 133. Computeren ville ikke starte.
Avatar billede abukadnezzar Nybegynder
26. januar 2001 - 07:23 #6
Okay

Tak for svarene

i får fem points hver.