Avatar billede andersvrist Nybegynder
29. januar 2004 - 15:06 Der er 7 kommentarer og
3 løsninger

Hvordan brænder jeg vob-filer ud på dvd

Jeg har nogle trailers som vob-filer og vil gerne have dem ud på cd så jeg kan se dem på min dvd afspiller. Hvordan brænder jeg disse vob-filer ud på én dvd-skive?
Kan jeg eventuelt smide dem ud som vcd eller svcd og stadig beholde mit dolby digital 5.1 på skiverne, hvis ja, hvordan?
Avatar billede skejby Nybegynder
29. januar 2004 - 15:25 #1
Du kan brænde dem ud på dvd skiver med clone dvd.
du kan ikke lave dem som vcd eller svcd og beholde din bolby 5,1.
Avatar billede bleze Nybegynder
29. januar 2004 - 15:50 #2
VCD OG SVCD understøtter ikke AC3... SVCD understøtter dog MPEG Multichannel men det er MEGET få afspillere/forstærkere der gør...

Du skal lave VOB om til mpeg2 fil og en lyd fil i mpeg layer 2. Evt downloade en vob splitter fra www.doom9.net

mpeg2 kan så reencodes i tmpegenc og så kan du lave en vcd/svcd eller sågar en dvd ud af det
Avatar billede norbert Nybegynder
29. januar 2004 - 16:29 #3
Hvis du vil kopiere den på dvd, som du jo også skriver skal du have en ifo. Der kan du bruge programmet ifoedit og så er den klar til brænding, og du vil beholde den originale lyd.
Hvis du vil have dem på CD, kan du konvertere dem til SVCD.
Her er evt. en guide:
http://www.digitalempire.frac.dk/dvdsvcd.shtml
Norbert.
Avatar billede steffansp Nybegynder
29. januar 2004 - 16:31 #4
hvad er mpeg multichannel?
Avatar billede norbert Nybegynder
29. januar 2004 - 16:37 #5
Hvis du har en DVD med alle 5.1 udgange som analoge udgange, kan du, hvis din dvd understøtter det, få 6 kanaler ud, ligesom i dolby 5.1. Her er det bare mpeg-lyd du får ud. Men det er som Bleze siger, meget få afspillere der kan det. Og det er også svært at få en digital forstærker der kan afspille dem..
Norbert.
Avatar billede steffansp Nybegynder
29. januar 2004 - 16:38 #6
Okay....
Avatar billede norbert Nybegynder
03. februar 2004 - 11:10 #7
Fandt du ud af noget, eller er der mere, vi kan hjælpe med?
Norbert :-)
Avatar billede andersvrist Nybegynder
03. februar 2004 - 12:51 #8
Ja tak nobert. Jeg har ikke fået den ud endnu. Skal lige have en ven til det. Men hvor kan man finde denne ifoedit henne? Er ifo & vob sammen ligesom bin & cue?
Anders
Avatar billede norbert Nybegynder
03. februar 2004 - 17:04 #9
http://www.ifoedit.com/
Den kan du hente her.
Og tak for point :-)
Norbert.
Avatar billede andersvrist Nybegynder
03. februar 2004 - 20:24 #10
takker mange gange