Avatar billede gobbles Nybegynder
28. januar 2004 - 19:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

EDIFACT format

Hej jeg skal lave noget base i SQL og bruger ASP til at manipulere dataene, jeg udtrækker noget data fra tabellen og skal sende det til en EDIFACT konverter... nu er mit spørgsmål:
Hvilket format kan jeg sende til EDIFACT, jeg ville være meget ked at at skulle ud og invistere i C5 eller et kæmpe Navision produkt for at kunne viderersende data, er der en måde at genere et text dokument, hente det direkte fra basen eller skrive et XML dokument der kan puttes ind i EDIFACT konverteren, problemet er også at jeg skal igang med at skrive basen og scriptet inden jeg får EDIFACT konverteren i hånden og ville gerne sikre mig jeg ikke laver noget forgæves...da jeg aldrig har arbejdet med EDI før... på forhånd tak
Avatar billede gobbles Nybegynder
04. februar 2004 - 20:34 #1
hurra
Avatar billede ricky Nybegynder
15. november 2004 - 13:36 #2
Hej gobbles,
fandt du ud af noget ? står nogenlunde med samme behov - men er helt på bar bund..
Pft,
ricky
Avatar billede gobbles Nybegynder
15. november 2004 - 14:10 #3
Hej Ricky
Jeg fandt ud af, efter mange samtaler med danske bank, at edifact er et slags system der kører mange forskellige steder bla. banker, sygehuse og posthuse...
Det bygger stort set på at man har nogle koder for forskellige ting.. feks. skulle vi bruge det til at føre penge fra et erhversbank system via en hjemmeside ud til forskellige konti..  det blev så gjort på den måde at vi generede en kommasepareret fil med edfifact koder i... da vores var ud til konti i forskellige lande var der en edifact kode for feks. hvilken bank kontoen var på DKNOR for nordea feks. en for kontonr.  KONNR en for en speciel kode alle banker har SWITCH    dette blev så samlet til en komma fil der kunne se sådan ud.  DKNOR,SWITCH=645363,KONNR=4523525245 denne streng blev så sendt til en server hos danske bank hvorpå der lå en edifact konverter.. den pillede så oplysningerne ud og overførte pengene med det samme....  der er så forskellige koder alt efter hvilken branche man bevæger sig i.  gå ind på danske banks hjemmeside og grav rundt de har rigtig mange dokumenter liggende om edifact... dog er de ikke alle lige gode..  det er hvad jeg kan hjælpe med, jeg havde selv et farligt vrøvl med at få noget konkret at vide... held og lykke..
Avatar billede ricky Nybegynder
15. november 2004 - 14:55 #4
tusind tak for info!