Avatar billede saj Nybegynder
28. januar 2004 - 15:04 Der er 5 kommentarer

Hvilken uddannelse??

Jeg har nu gennem længere tid set lidt på forskellige uddannelser, fx Softwareingeniør og datalogi. Jeg går pt. på HTX og vil gerne arbejde som programmør, så hvilken uddannelse vil i anbefale?? Jeg har bevidst overset datamatiker pga. deres dårlige jobmuligheder...

MVH Søren
Avatar billede theplayer.da.ru Nybegynder
28. januar 2004 - 15:11 #1
Hej Søren!

Det jeg vil anbefale er at du lærer et speciale indenfor programmering. Tager en alm. programmør uddannelse, og derefter evt. få kurser. Så skulle du være kørende. Jeg er sikker på at du kan tage uddannelsen som en fortsættelse af HTX, men det ved din studievejleder.

Mvh.
ThePlayer.Dk
Avatar billede saj Nybegynder
28. januar 2004 - 15:23 #2
Så vidt jeg ved er der ikke en uddannelse som hedder "programmør" det tæteste man nok kommer det er datamatiker, men der er ikke mange jobs at hente for datamatikere, så derfor har jeg overvejet Softwareingeniør i stedet da jeg håber at det vil give mig flere jobmuligheder...
Avatar billede blyno Praktikant
28. januar 2004 - 16:34 #3
Så ramte vi en af mine kæpheste :-)

Jeg vil altså gerne påpege at det ikke er så slemt med Datamatikeren som mange påstår.
Ja - det er rigtigt at vi er forbi dot com dagene og at der står datamatiker på dit papir ikke er automatisk giver dig et højtbetalt højprofil job..
Men som allaround edb/ikt uddannelse er den slet ikke så slem som dens rygte (som jeg mener er værre her på E end andre steder) og i den sidste ende er det vel ikke titlen at din fremtidige arbejdsgiver ansætter, men dig. Det vigtigste er vel en topmotiveret dedikeret medarbejder med det rette grundkvalifikationer.

Så hvis du syntes at datamatikeruddannelsen lyder spændende for dig - så vælg den. Det er bedre at du får en god uddannelse som du fuldfører og som du syntes er spændende end at du vælger noget fordi at det pt. er der hvor der er godt jobmuligheder..
Desuden er der jo også muligheden for at læse videre på en datamatiker.

Og som sagt - jobmuligheder, de er der..
Avatar billede saj Nybegynder
28. januar 2004 - 16:43 #4
Jeg har godt nok hørt at det ikke skulle være så slemt som folk får det til at lyde, men jeg vil nu aligevel hellere vælge Softwareingeniør da det virker som en god uddannelse... Det vil være nice hvis nogle havde nogle erfaringer med nogle lignende uddannelser som de vil dele med mig...
Avatar billede saj Nybegynder
29. januar 2004 - 17:50 #5
er der virkeligt ikke andre som har kommentare??