Avatar billede lund_dk Praktikant
28. januar 2004 - 13:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Stregkode font, eller hvordan?

Hey!

Sidder i en mindre virksomhed og laver lidt forskellige ting.
Vi har et problem mht stregkoder, så hvis der findes en ekspert i det her, så ville det være rart.

Vi har en font som hedder UPCEAN men den kan vi ikke bruge, laseren kan ikke læse sådan en stregkode.

Hvordan søren klarer vi det, og med hvilken font så laseren kan læse stregkoden. Det skal kunne lade sig gøre at lave sådan en stregkode i word og indesign.
Avatar billede cdc Novice
28. januar 2004 - 13:59 #1
skal det være en riktig stregkode
Avatar billede ricky Nybegynder
28. januar 2004 - 14:02 #2
er det ikke noget med at printeren skal kunne OCR-B eller var det i gamle dage ?
eller er det fint nok med truetype ?
Avatar billede lund_dk Praktikant
28. januar 2004 - 14:10 #3
Det skal være en rigtig stregkode til nogle produkter vi sender ud i butikkerne, bl.a. Føtex.
Normalt når vi laver stregkoder har vi et bestem program til det, men vi vil også meget gerne kunne lave det i eks word med en font truetype.
Avatar billede ricky Nybegynder
28. januar 2004 - 14:17 #4
Mon ikke at det er fordi at scanneren ikke kan læse UPC/EAN.

Den bør ihvertfald kunne læse Code 39 og den kan bl.a. fås her (mod betaling):
http://www.barcodestore.com/software/bcfont/

flere muligheder:
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=ean+truetype+font

God fornøjelse :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. januar 2004 - 09:51 #5
Den mest benyttede stregkode i industrien i dag er ganske rigtig OCR-B. Den kan købes til printere, men kan også købes som truetype.

Men om det er OCR-B der benyttes i butikkerne, ved jeg desværre ikke.

Du må kunne finde ud af hvilken type stregkode laseren læser.

Barcodestore.com er et fornuftigt sted at starte.
Avatar billede haugez Nybegynder
30. januar 2004 - 08:23 #6
Fandt en gratis Code 39 font på denne adresse:
http://download.com.com/3000-2190-10222953.html?tag=lst-0-2
Håber den kan bruges...!
Avatar billede lund_dk Praktikant
20. april 2004 - 17:33 #7
blev aldrig klogere :/
Avatar billede uda Praktikant
25. marts 2005 - 07:02 #8
Er specialist inden for stregkoder. Kontakt gratis Ulf på 70272554  - svaret er lidt mere komplekst end som så.