Avatar billede robotten Praktikant
28. januar 2004 - 12:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Sim kort læser fra Aldi; kan ikke få kortet læst

Hej

Har lige netop erhveret mig ugen tilbud på en GSM kort læser fra Aldi. Den virker bare ikke...
Det er en seriel udgave, og softwaren er indlæst. Der sker bare ikke noget, når sim kortet puttes i læseren. Nogen der har nået at få noget erfaring med denne læser?
Avatar billede jensen_123 Nybegynder
28. januar 2004 - 12:09 #1
lytter lige med
Avatar billede jvnega Nybegynder
28. januar 2004 - 22:47 #2
Jeg har købt sådan en dims, det var bare ikke den her gang men sidste gang de havde den, anyways, jeg mener der er noget der hedder read eller open i files/filer menuen..... Hvor den så indlæser simkortet..... Den starter ikke bare det hele selv når man kommer kortet i.....
Avatar billede dach Nybegynder
29. januar 2004 - 00:49 #3
inden du dømmer den helt ude (byttes eller penge tilbage), skal du lige prøve på flere forskellige SIM-kort. I min familie, har vi tilsammen 7 mobiltelefoner. Da jeg idag købte den omtalte sag i Aldi, sad jeg også og bandede over at den ikke ville virke. Som sidste forsøg, satte jeg et andet kort i læseren - VUPTI! Så virkede den. Jeg prøvede efterfølgende at læse på alle øvrige SIM-kort og det viste sig at jeg som det eneste ikke kunne læse mit eget private kort. Mit kort var Telmore, men det var de flaeste øvrige også...
Jeg har ingen problem med at anvede dette bestemte kort til daglig, men prøve alligevel at rense det for iltning osv. Lige meget hjalp det.

Du skal derfor lige prøve på mindst ét andet kort...
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 00:57 #4
>dach, har sammme problem med et Telmore-kort.. Dette kort er et 64 Kb kort som jeg fik i forbindelse med et nyt abonnement..tror problemet ligger i kortets størrelse (Telmore påstår, at det er dobbelt så stort (og hurtigt) som alm. SIM-kort..
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 01:01 #5
"Hurtigere 64 Kb SIM-kort
Alle kunder der skifter til TELMORE, kommer til at benytte et 64 Kb SIM-kort. Det er hurtige end almindelige SIM-kort, og der er plads til mange flere SMS'er, telefon numre mm."  Fra www.telmore.dk
Avatar billede dach Nybegynder
29. januar 2004 - 01:08 #6
>hub mit Telmore kort er af den gamle type. Jeg har haft netop dette kort siden Telmore startede deres forretning. Det er således ikke størrelsen der er problemet. De øvrige Telmore-kort jeg  har testet er mindst 2 år gamle. De virkede fint i læseren
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 01:12 #7
Så forstår jeg det simpelthen ikke :-)  Aldi er også ret sparsomme med oplysninger om den medflg. software. Kunne være interessant at hente en opdateret version--hvis man kigger på versionsnummeret, ligner softwaren noget med en lang versionshistorie. Har søgt Google uden held..
Avatar billede devradio Nybegynder
29. januar 2004 - 01:15 #8
har i prøvet at vende kortet om? det problem havde jeg nemlig..lidt fejl 40 men anyway ;)
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 01:17 #9
Ja, jeg har haft det vendt og drejet i alle retninger...og der er kontakt--kortet kan bare ikke læses, tilsyneladende
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 01:18 #10
(Jeg ved  at der er kontakt, for når kortet returnerer til mobilen, skal tiden indstilles..så et eller andet sker der :-)
Avatar billede robotten Praktikant
29. januar 2004 - 10:18 #11
Set er et nyt telmore kort jeg har. Rart at vide, at jeg ikke er den eneste med problemet omkring den læser, vedr. disse nye kort fra Telmore.
Men hvisa ikke der findes noget softwareopdatering eller lign., må de jo have den tilbage i Aldi. Surt, når nu der er så mange Telmore kunder i Dk.

Jeg skal lige have fundet ud af det nye karma system her, så accepter jeg lige svaret.
Avatar billede robotten Praktikant
29. januar 2004 - 15:06 #12
Har lige læst, at der er telefon support på produktet. Kunne jo rette henvendelse dertil, så - medmindre det er på tysk? :(
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 15:26 #13
Aldis Medion produktserie har support her:
Hotline 7020 4233
hotline@compare-support.dk

Ved godt, at det ikke er et Medionprodukt, men denne hotline supporter jo alle Aldis andre pc-produkter..
Avatar billede hub Nybegynder
29. januar 2004 - 15:26 #14
Og det er Meterbuen 6-12 i skovlunde, så det er nok på dansk..
Avatar billede robotten Praktikant
06. februar 2004 - 10:46 #15
Der er kommet nyt software, har endnu ikke afprøvet det:
http://www.tweakup.dk/HTML/trinfortrin/supergsm/1.php