Avatar billede skizo_someone Nybegynder
28. januar 2004 - 00:06 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fjernstyring af PC

Jeg har købt en lille ABIT DigiDice, som primært skal bruges som server, men jeg gider ikke have 2 tastaturer, muse og skærme rodende rundt inde på mit værelse - desuden er der ikke plads til det.

Så er der jo muligheden at købe en KVMP switchbox så jeg kan skifte mellem at bruge mit ene tastatur, mus og skærm på mine to computere, men jeg syntes ikke lige jeg har lyst til at bruge omkring 800 kroner på sådan en switchbox lige nu.

SÅ er der, for mig at se, en sidste mulighed! Fjernstyring af min DigiDice fra min alm. stationære. Altså, bare have Dicen stådende uden tastatur, mus og skærm tilsluttet, kun netværkskabel og så styre den fra min almindelige computer. Er det ikke noget med at Windows XP understøtter dette direkte? Skal der tages nogle forholdsregler, ang sikkerhed når man bruger dette? Er det muligt for mig at logge på min Dice (som står derhjemme) fra. f.eks. skolen, og hvad skal der så evt installeres af klient? Og sidst men ikke mindst, hvordan sætter man det op så jeg kan styre min Dice fra min almindelige pc?
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2004 - 00:11 #1
der er også dette program, det er gratis

http://www.realvnc.com/download.html
Avatar billede codebase Praktikant
28. januar 2004 - 00:13 #2
Avatar billede codebase Praktikant
28. januar 2004 - 00:14 #3
så ikke din post, sorry
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
28. januar 2004 - 00:25 #4
Hvad er fordelen ved at bruge det program, fremfor windows' indbyggede?
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
28. januar 2004 - 00:34 #5
så er det da sådan en her: http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=43948 du skal ha, kan fås ned til omkring 250,- virker kanont, bruger det selv
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
28. januar 2004 - 00:36 #6
ellers er NetOp remote control klart det bedste proggy til at remote controle med
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2004 - 00:37 #7
Hurtigt og nemt.

De starter automatisk et server (lytter) program ved opstart.
Efter installeringen genstartes din server og du skal angive et kodeord som skal bruges ved opkald til den, der efter behøver man ikke at gøre mere ved den.

På din oersonlige behøver du ikke andet end den anden program del der skaber kontakt, der spørger den om enten ip nummer eller pc navn, på den du kalder.

Det virker selvom der er login på din server, så du kan genstarte serveren fra din personlige uden problemer.
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2004 - 00:40 #8
Ps, jeg har aldrig brugt windows inbyggede, så der ved jeg ikke.

Men VNC bruger jeg tit.
Avatar billede bens Nybegynder
28. januar 2004 - 14:32 #9
hvorfor er det lige i siger at han skal hente vnc??
personligt bruger jeg selv det indbyggede i XP.
og skizo_someone hvis du ikke ved hvor du sætter det op henne i XP, så kommer det her:
højre klik på "denne computer" - "egenskaber" - tryk på fanebladet "fjernforbindelse" - der skal sættes et flueben i den nederste box - tryk på "vælg fjernbruger" - her skal du tilføje en bruger.

så simpelt er det, men hvis du har problemer må du jo lige sige til.
Avatar billede kabbak Professor
28. januar 2004 - 14:41 #10
Jeg siger heller ikke at vnc er bedre end det indbyggede i XP, jeg har bare aldrig brugt det, vnc var et forslag og det er gratis.
Avatar billede zdk Nybegynder
28. januar 2004 - 14:50 #11
:) Du kan finde et program der hedder Remote Administrator(udmærket program), hvis det var det du ledte efter ? :P
Der er også en del andre programmer du kan prøve på

--> http://www.tucows.com/remoteadmin95_default.html
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
28. januar 2004 - 21:16 #12
okay, jeg vil lige kigge på de forskellige og så vender jeg lige tilbage... tusind tak svarene ind til videre.
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
30. januar 2004 - 22:57 #13
okay... jeg vil lige starte med at prøve winXP's indbyggede... Jeg har oprettet en specifik konto til fjernstyring og har givet den bruger adgang.

Hvordan opretter jeg nu forbindelse fra min alm pc til min Dice?
Avatar billede bens Nybegynder
31. januar 2004 - 15:10 #14
du åbner fjernstyringen og skriver ind ip-adressen på din dice. du åbner den ved start>programmer>tilbehør>kommunikation>fjernstyring
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
07. april 2004 - 17:47 #15
bens, gider du oprette et svar?
Avatar billede skizo_someone Nybegynder
11. marts 2005 - 18:05 #16
kabbak, kan jeg få dig til at oprettet et svar? tak
Avatar billede kabbak Professor
11. marts 2005 - 23:05 #17
et svar ;-))
Avatar billede bens Nybegynder
13. marts 2005 - 15:44 #18
yes yes..

hyggeligt nok at jeg først har fået en mail nu herfra