Avatar billede jacobjensen Nybegynder
27. januar 2004 - 22:35 Der er 7 kommentarer

Ny pc er ustabil

Jeg købte for 3 uger siden en Pentium 2,8 ghz, 512 mb ram på Asrock P4VT8 bundkort. Jeg startede med at installere windows xp pro på den, men havde det problem, at når jeg var på nettet kunne den fryse totalt allerede under opkaldet eller efter 5-10 minutter(jeg har prøvet med 2 forskellige modems). Der var også nogle andre småproblemer, f.eks. at et installeret program ikke ville køre. Jeg valgte at installere xp pro med ntfs.

Herefter har jeg så prøvet at installere win98 på en anden partition af harddisken. Når jeg kører win98, er der ikke problemer med at den fryser ved brug af modem. Til gengæld går den hyppigt i stå når jeg booter, ved det at windowsskærmbilledet fryser, hvorefter der ikke er andet at gøre end at trykke på reset-knappen. Under win98 er der også et par yderligere småproblemer, bl.a. at jeg skal installere driverne til mit webcam påny, hver gang pc'en har været slukket eller genstartet.
Jeg kan nævne at jeg har en harddisk installeret som primary master, en dvd-brænder som secondary master og et dvd-drev som secondary slave, hvis det overhovedet har noget at sige?!

Er der nogen, der ud fra dette kan give et bud på løsning af mit problem? Jeg har jo mistanke til hardware, bios el. lignende, da der er problemer både under xp pro og under win98.
Avatar billede kabbak Professor
27. januar 2004 - 22:41 #1
Fulgte der ikke en cd med drivere,til bundkortet, er den installerer,
Avatar billede lap Nybegynder
27. januar 2004 - 22:48 #2
og nyeste bios?
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
27. januar 2004 - 22:54 #3
Driverne til bundkortet er installeret.
Bios er vel ikke sådan noget man bare opgraderer uden videre eller hvad? og kan det passe det er nødvendigt til en ny PC
Avatar billede kabbak Professor
27. januar 2004 - 23:52 #4
klag til forhandleren, der er jo garenti.
Avatar billede tumben Novice
28. januar 2004 - 00:08 #5
load setup defaults i bios.....(ikke bios default), og se om det ikke hjælper..
(har du selv været derinde og rode ...førhen ????)
forøvrigt kan et nyt motherboard trænge til en biosupdate....mit nye intelboard/bios...var 6 versioner bagud ved levering.
din usb står vel til 2.0 i bios...men er alt det du sætter til 2.0 kompatibelt..
jeg har samme problem med mit webcam...og har expermenteret lidt med usbindstillingerne...det hjalp her ...indtil videre ihverttilfælde
...hvad med rtammene...er de  testet og iorden ???
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
28. januar 2004 - 22:44 #6
Tak for jeres bud!
Nu har jeg prøvet at loade setup defaults i bios uden resultat. Jeg har heller ikke rodet der, udover at jeg har ændret på bootrækkefølge.
Hvordan tester man rammene og hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil opdatere min bios?
Håber I hænger på...
Avatar billede jacobjensen Nybegynder
28. januar 2004 - 22:47 #7
Angående Kabbaks foreslag om at klage til forhandleren, så har jeg også tænkt på det. Der er bare det ved det, at det koster 400 kr. pr. påbegyndt halve time, hvis de ikke konstaterer nogen fejl i PC'en, og det tør jeg ikke rigtig risikere, hvis nu det er noget af mit hardware eller software, der saboterer det hele. Jeg ved godt nok ikke hvad det skulle være...