Avatar billede volcanodk Nybegynder
25. januar 2001 - 10:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mit Windows vil ikke finde min nye Harddisk HJÆLP MIG

Hej jeg har købt en ny Harddisk på 45GB men har et stort problem min BIOS vil nok finde den nye Harddisk men Windows vil ikke finde den jeg har sat den til som Slave er der nogen der kan hjælpe mig så vil jeg blive glad
Mvh John Hansen volcano@vip.cybercity.dk
Avatar billede kalou Nybegynder
25. januar 2001 - 10:40 #1
ER det en IBM?
Har du Fdisket den?
Avatar billede kalou Nybegynder
25. januar 2001 - 10:47 #2
Var Fdisk du manglede?
Avatar billede wisen Nybegynder
25. januar 2001 - 10:48 #3
Hmm. det var hurtigt...
Avatar billede volcanodk Nybegynder
25. januar 2001 - 10:48 #4
Hej Kalou ja det er en IBM og jeg ved det ikke rigtigt jeg har ikke så meget forstand på det men hvordan Fdisker man sådan en Mvh John Hansen
Avatar billede kalou Nybegynder
25. januar 2001 - 11:06 #5
Genstart pc
Start op i MS-dos i stedet for Windows
I dos skriver du Fdisk
Derefter bliver der spurgt om du vil understøtte store harddiske. Dertil svarer du JA.
Det er nu vigtigt at du vælger det rigtige drev under menu 5. Hvis den nye harddisk sidder som slave er det disk nummer 2.
Nu skal du så ind i menu 1
og igen menu 1 for at oprette primær drev.
Hvis du vil anvende hele harddisken som et drev siger du ja til det den nu spørger om.
Efter lidt tid er den færdig og du går ud.
Rebooter for at starte i dos igen.
Nu skal harddisken formateres.
dette gøres ved at skrive format og det drevbogstav din nye harddisk har fået.
Avatar billede kalou Nybegynder
25. januar 2001 - 11:16 #6
PAS PÅ at du ikke får formateret dit C-drev
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2001 - 11:43 #7
ØØ hvad med om jumper på hardisken bliver sat rigtig?
Avatar billede volcanodk Nybegynder
26. januar 2001 - 06:17 #8
Hej alle der har skrevet til mig har fået den til at virkr jeg siger hermed 1000 Tak for hjælpen og ønsker jer alt godt fremover Mvh John Hansen
Avatar billede Slettet bruger
26. januar 2001 - 07:03 #9
Hvad virked så?