Avatar billede saltesus Nybegynder
27. januar 2004 - 19:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse virker ikke

Hejsa!
Min internetforbindelse virker ikke, jeg har TDC bredbånd + trådløst internet. Computeren siger at der er forbindelse mellem netværkskort og trådløst modem. Internet Explorer og diverse p2p og Messenger kan ikke opnå forbindelse.
Jeg tjekkede for Spyware i går hvor computeren virkede fint (brugte HijackThis og Spybot.
P2p programmerne er LimeWire og Winmx.

Håber der er nogen som kan hjælpe...

På forhånd tak.
MVH. Sussie
Avatar billede arlet Juniormester
27. januar 2004 - 19:29 #1
Du skal hente og køre Lspfix http://www.cexx.org/LSPFix.exe , starte det, klik til fuld skærm, markere I know what I am doing og klikke på finish, genstart
Avatar billede arlet Juniormester
27. januar 2004 - 19:30 #2
Hvis det ikke virker, skal vi lige have en hijackthis herind, så jeg kan se om der stadig er noget snavs
Avatar billede saltesus Nybegynder
27. januar 2004 - 20:23 #3
jeg har prøvet at køre Lspfix men det virker stadig ikke... Jeg kan lægge hijackthis herind om ca. to timer.. Håber at du stadig er online...
Avatar billede arlet Juniormester
27. januar 2004 - 20:41 #4
Det er jeg*S*
Avatar billede fromsej Praktikant
27. januar 2004 - 22:15 #5
Ellers er der andre der kan.
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2004 - 23:06 #6
jeg tror IKKE på det er spyware, virus m.m., nærmere en opsætning i din router/accesspoint, kan vi ikke lige få lidt flere oplysninger om hvad det er af udstyr!
Avatar billede kenp Novice
27. januar 2004 - 23:12 #7
prøv nærmer at slukke dit modem og dit trådløse udstyr også tænd det igen (lige så med computeren)
Avatar billede magictouch Nybegynder
28. januar 2004 - 08:00 #8
Jeg mener trådløs kører over PPPOE: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_pppoe.htm
Avatar billede jenpre Nybegynder
28. januar 2004 - 13:18 #9
Det er min kæreste der har oprettet spørgsmålet på mine vejne. Det har ikke noget med spyware eller lsp at gøre. Jeg er online på min egen bærbare nu, men hjemme ved min kæreste. Jeg har prøvet at slukke den trådløse router og tænde igen. Det samme med computeren... Jeg kan sagtens gå på nettet og downloade diverse her fra.
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2004 - 13:23 #10
som jeg læste spørgsmålet så kunne den ikke komme på nettet?

hvis du stadigævk ikke kan de andre! så skal du kigge på firewall settings, både i router og på computer.
Avatar billede jenpre Nybegynder
28. januar 2004 - 18:15 #11
jeg kunne ikke komme på nettet derhjemme. Men hjemme ved min kæreste går det fint...
Avatar billede kenp Novice
28. januar 2004 - 18:21 #12
prøv inden du går fra din kæreste at gøre dette

start ->kør ->cmd ->ipconfig /release

så frigiver den ip-adressen, når du så har starte op der hjemme så prøv at se om du ikke får en ny ip-adresse

start ->kør ->cmd ->ipconfig

hvis du ikke har fået en ny så prøv dette

start ->kør ->cmd ->ipconfig /renew

jeg tror nemlig at den ikke slipper ip-adressen fra din kæreste inden du kommer hjem.
Avatar billede saltesus Nybegynder
29. januar 2004 - 10:52 #13
tak for hjælpen alle sammen. Så er problemet løst :)
Avatar billede kenp Novice
29. januar 2004 - 10:53 #14
hvad var problemet?
Avatar billede arlet Juniormester
29. januar 2004 - 10:59 #15
Kenp -> Det var dit svar der gjorde det.

Her er point -> http://www.eksperten.dk/spm/458504