Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
27. januar 2004 - 18:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Data Access Page og FrontPage webside

Jeg har en Frontpage hjemmeside, hvor brugere kan indtaste ordreinput, som derefter manuelt bliver importeret i en Access database.

Jeg har luret lidt på Data Access Pages i Access, men kan ikke gennemskue om jeg kan hente min Frontpage side ind der, redigere den og derved gøre således, at brugerinputtet går direkte i databasen og jeg sparer den manuelle import.

Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om jeg kan bruge Data Access Pages således, at brugeren fra en webside kan definere søgekriterier og via hjemmesiden få adgang til databasen og en filtreret søgning og derigennem en Access Rapport ...

Hvis der er nogen der kan hjælpe med spørgsmålene, eller henvise til en god hjemmeside med info, ville det være herligt!
Avatar billede keysersoze Guru
27. januar 2004 - 19:06 #1
jeg kender intet til FrontPage udover at det leverer utrolig dårlig kode - derfor håndkoder jeg mine ting og det er det jeg kan svare ud fra.

www.html.dk - www.netcoders.dk - www.activeserverpages.dk kan du lære hvordan du vha ASP kan komme til at snakke sammen med en access-database så alt kan ske automatisk. Foruden tutorials er der også færdige eksempler på alt mellem himmel og jord du kan downloade og måske lære ud fra eller bruge direkte.
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
03. februar 2004 - 12:25 #2
Beklager den sene tilbagemelding. Har luret lidt på koder og downloads og det har hjulpet mig lidt på vej. Tak for svar.
Avatar billede keysersoze Guru
03. februar 2004 - 18:17 #3
hvis det er svar nok må du gerne lukke spørgsmålet :)
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
04. februar 2004 - 15:43 #4
... hvordan lukker jeg det? Har prøvet Accepter-knappen, men det ser ikke ud til, at der sker noget ...
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2004 - 15:47 #5
du skal markere den eller de der skal have point over i boksen først
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 15:22 #6
er du nået videre?
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
12. marts 2004 - 16:27 #7
... ikke rigtig. Har ikke rigtig haft den fornødne tid til at lege med det, men planen er rent faktisk, at det store slag skal stå her i weekenden (da brugeren af den midlertidige løsning nu rååååber på noget mere holdbart!).

Fik du i øvrigt dine point?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2004 - 16:31 #8
nej - du har jo ikke accepteret mit svar :)
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
12. marts 2004 - 16:39 #9
Ok ... så lykkedes det vist i ottende forsøg! :o) Triste udsigter for mit databaseprojekt, hvis jeg ikke engang kan finde ud af at uddele point! :o(