Avatar billede pc-gram Nybegynder
27. januar 2004 - 14:48 Der er 2 kommentarer

Adgang til Access db på anden server

Jeg har brug for hjælp til flg.:
I et lokalnetværk ligger Access-databasen på én server og hjemmesiden på en anden. Jeg skal oprette forbindelse til databasen (og nej: Jeg vil ikke opgradere til SQL-db) og der er heller ikke tale om en decideret remote-opkobling, eftersom det er indenfor lokalnetværket.

Forskellige steder kan man læse, at fx skal bruge en streng som:
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=\\server\share\db.mdb", men det virker ikke for mig.

Typisk får jeg flg. fejlmeddelelse: "Den er allerede åbnet med udelt adgang af en anden bruger, eller du skal have tilladelse til at vise dataene" Den er ikke åbnet af en anden og sharen er åbnet med alle rettigheder og gæstekontoen er aktiveret.

Nogenlunde det samme er tilfældet, når jeg anvender en DSN-forbindelse.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
27. januar 2004 - 15:06 #1
Hmmm... tror ikke at det er selve DB'en der fejler noget, men måske skal du kigge på dine indstillinger for den mappe DB'en er placeret i... Hvis mappen ikke er delt korrekt, kan dit problem skyldes at serveren ikke vil give dig lov til at hente DB'en...

Men er dog kun et gæt...

S.R.
Avatar billede pc-gram Nybegynder
29. januar 2004 - 10:17 #2
Skylder flg. supplerende oplysning: Den har faktisk ikke fat i db, når den kommer med den fejlmeddelelse. Laver jeg med vilje fejl i servernavn eller sharenavn får jeg (selvfølgelig) fejlmeddelelse på det, men refererer jeg til en ikke-eksisterende database, får jeg samme fjollede meddelelse om at den er åbnet udelt eller at jeg ikke har adgangstilladelse. AHA, tænker jeg så, så har jeg (eller den user, jeg har fra IIS-serveren) altså ikke adgang til at oprette .ldb-filen ifm åbningen af accessdatabasen, men om jeg så lader alle og enhver (guest, anonymous, alle, IIS-xx etc) få fulde rettigheder, så hjælper det ikke..