Avatar billede f.h Nybegynder
27. januar 2004 - 14:06 Der er 5 kommentarer

Ny CPU, hvad nu?

Hej allesammen

Jeg har fået smadret min Pentium 4, 2,667 - 478 - 400 MHz FSB- processor, men det har desværre vist sig at være umuligt at opdrive en magen til.

Spørgsmålet er nu om det ville kunne lade sig gøre at bruge en 2.6 med 533 fsb i stedet for? Ville der ske noget ved det?

Maskinen er en Medion Titanium MD8008.

Mvh. Finn Holbek
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
27. januar 2004 - 15:54 #1
Avatar billede f.h Nybegynder
27. januar 2004 - 16:15 #2
Jo, men det besvarer ikke spørgsmålet om der er risiko ved at køre med en processor der har højere fsb.

Mvh. Finn
Avatar billede lars_k21 Nybegynder
27. januar 2004 - 16:16 #3
Hvilket bundkort bruger du ?
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
27. januar 2004 - 17:42 #4
risikoen er at hvis dine ram ikke er 533 men kun 400 vil fsb'en også blive sænket til 400 og dermed ka det gi en lavere cpu clock, hvis ikke mutiplieren kan hæves
Avatar billede f.h Nybegynder
27. januar 2004 - 17:50 #5
Svaret er accepteret.

Mener at man kan indstille det i BIOS, men da alle data ligger i PC'en ved jeg ikke noget før i morgen hvor der kommer en cpu med 800fsb.
It-butikken siger at det ikke skulle betyde noget, og det må jeg jo så tro på...

Mvh. Finn