Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
27. januar 2004 - 14:00 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Brugerdefineret søgekriterie (between-and) i formularvindue

Jeg har for nyligt fået løst et problem med brugerdefinerede søgekriterier i formularer via Eksperten.dk og har nu fået blod på tanden ...

Jeg har en ordredatabase, hvor jeg ønsker at en bruger via input i en formular, kan få udskrevet en rapport med ordrer inden for to givne datoer.

Jeg kan dog ikke gennemskue 1) hvordan jeg formulerer mit søgekriterie i forespørgslen, således at jeg på baggrund af ét datofelt - og brugerdefineret input i formularvinduet - kan finde alle poster inden for to givne datoer ... og 2) hvordan jeg i formularen tillader brugeren at lave to input relateret til ét datafelt (kan jeg lave to input baseret på det samme datafelt?).
27. januar 2004 - 14:04 #1
Da der af og til er lidt problemer med datoer og VBA, så er det nemmeste at lave den forespørgsel (som danner rapporten) således at kriteriet for [Dato] er: between [Forms]!DinFormular!Startdato And [Forms]!DinFormular!Slutdato

Derved skulle resten give sig selv...
27. januar 2004 - 14:07 #2
Alernativt kan du undlade kiterierne på forespørgslen og i stedet lægge den kode på udskriv-knappen:
docmd.Openreport "Din rapport", acviewpreview,,"[Dato] Between #" & format(Me!Startdato, "yyyy-mm-dd") & "# And #" & format(Me!Slutdato, "yyyy-mm-dd") & "#"
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
27. januar 2004 - 18:51 #3
Tak for hjælpen! Det fungerer uden problemer.
10. maj 2004 - 21:49 #4
lukker du så ikke spm? pfh tak :o)
Avatar billede skabs-noerden Nybegynder
24. maj 2004 - 18:44 #5
... håber, at det lykkedes mig at lukke spørgsmålet nu? Tak igen. :o)
24. maj 2004 - 19:41 #6
selv tak :o)