Avatar billede kiss Nybegynder
26. januar 2004 - 21:41 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har mistet adgang til min eksterne firewire harddisk

Jeg har en  ekstern firewire harddisk, en 80GB Googie. Den er ca halv fyldt med diverse, bla. nogle filer som jeg synkroniserer. Under en synkronisering gik et eller andet galt og den stoppede umiddelbart med synkroniseringen og pc'en gik helt i stå.
Nu kan jeg ikke få adgang til drevet, jeg kan stadig se det, (dog først efter et stykke tids venten) jeg kan se at drevet er ca. halvt fyldt, men der er ingen filer eller mapper at se. Hvis jeg prøver at kopiere en fil til drevet går der et stykke tid hvorefter den siger at der er en I/O enhedsfejl. Det virker som om alle filer m.v. er intakte men drevets "bootsektor" eller filsystem er ødelagt. Kan nogen fortælle hvordan jeg får adgang til filerne?
Avatar billede kittyhawkdk Nybegynder
26. januar 2004 - 21:56 #1
I/0 fejl, så ville umidelbart tro at et er pci kort det er galt med, er firewire via dit mobo eller add-on kort ???
Avatar billede kiss Nybegynder
27. januar 2004 - 08:08 #2
Det er ikke kortet, for der er den samme fejl på to computere. Så det er selve harddisken. Jeg tror at forbindelsen er røget mens der blev overført data, og det har ødelagt et eller andet i filsystemet så man ikke kan se data eller få "rigtig" adgang til harddisken. I øvrigt kan jeg fortælle at harddisken på den ene maskine er tilsluttet via et pci-kort mens den anden computer har Firewire adgang i lydkortet.
Avatar billede kiss Nybegynder
20. april 2004 - 14:09 #3
Jeg lukker
Avatar billede kiss Nybegynder
20. april 2004 - 14:10 #4
Lukker