Avatar billede smoother Nybegynder
24. januar 2001 - 22:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Alle mpeg/avi hakker!!!

Jeg har før spurgt om der var nogen der kunne hjælpe, men der har ikke der kunne finde ud af det. Det er pisseirriterende at alt hvad jeg henter ned hakker, al talen på filmene bliver bare til en brummen... folk har sagt at jeg skulle linke til nogle sider hvor jeg henter, men det er alle! sider, så det ligger altså i min comp. Er der ingen der kan/vil hjælpe?!!!!!

På forhånd tak!!!!

            /Smoother
Avatar billede hoejrup Nybegynder
24. januar 2001 - 22:42 #1
Kan du ikke beskrive dit system, hardware mv.

/per
Avatar billede srhansen Nybegynder
24. januar 2001 - 22:54 #2
Benytter du mediaplayer 7.0, så skift tilbage til mediaplayer 6.4. ô¿ô
Avatar billede smoother Nybegynder
24. januar 2001 - 23:04 #3
jeg bruger 6.4.... Jeg har en athlon 550Mhz,128 ram, 18.9 western hd, riva tnt2 ultra 32mb og kører med win98, er det nogen hjælp?
Avatar billede srhansen Nybegynder
24. januar 2001 - 23:12 #4
Ahem, jaså hvilket format er dine film i ?
Avatar billede smoother Nybegynder
24. januar 2001 - 23:49 #5
format? mpeg og avi....
Avatar billede cyber_freak Nybegynder
25. januar 2001 - 00:13 #6
jeg tror at dit prob ligger i cpuen
en af mine venner havde det på samme måde det gik væk da han opgradaret til en større com-p
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. januar 2001 - 00:23 #7
Jeg tør godt fremføre den påstand at min gamle 133 MHz -uden MMX, aldrig har mødt en film den ikke kunne tygge -uden problemer. Hvis der derimod er fejl i MMX\'en er det klart der er balade, meeen mon ikke der havde været andre problemer også så.
Jeg er ikke nogen ørn til AMD processorer, men jeg ved at de benytter OpenGL, hvor Intel bruger directdraw, så måske du skulle prøve at opgradere dine grafikkomponenter, her tænker jeg ikke på dem der er knyttet til dit grafikkort, men dem der er knyttet til din processor.
Avatar billede smoother Nybegynder
25. januar 2001 - 00:37 #8
srhansen....... jeg er ikke en ørn til computere i det hele taget, hvad mener du med at jeg skal opgradere mine componenter til processoren? *sorry*
Avatar billede srhansen Nybegynder
25. januar 2001 - 00:50 #9
Ja bare jeg kunne give dig et præcist svar, men prøv først at opgradere alle dine codec\'s. Dem finder du her:

http://pages.prodigy.net/jagfire3

Jeg ved godt at mpeg ikke kræver codec, men prøv at se om det ikke hjælper på dine avi i det mindste.
Avatar billede ulrik_aoc Nybegynder
25. januar 2001 - 16:17 #10
Har ikke forstand på det, men jeg havde samme problem (lyder det til), Bruger selv Real Player, som jo benytter sig af, at optimere kvaliteten til grafik kortet, imidlertid hjalp det at jeg slog denne optimiering fra under opsætning af Real Player.
Findes for Real Players vedkommende under \"Video Card compatibility\"
Har nemlig samme grafik kort som dig
Avatar billede souledge Nybegynder
28. januar 2001 - 16:56 #11
Ehm......Hverken Intel eller AMD bruger DirectDraw, det gør grafikkortet - hvad er det for en gang hø at fyre af?
Avatar billede mrrghamselv Nybegynder
09. marts 2001 - 23:05 #12
har du directx 8.0 eller installer den
Avatar billede srhansen Nybegynder
16. marts 2001 - 21:57 #13
Hovsa hvad var det ?

Souledge> Min påstand om OpenGL til AMD og DirectX til INTEL, holder ikke længere vand med SSE er INTEL ofte i stand til at slå AMD i flere OpenGL-tests. Jeg har kun den viden om grafikkort, som jeg har læst mig til, men din påstand var så afvigende fra sund fornuft at noget måtte gøres:)
DirectX- herunder directdraw, er en multimedie API, der eksekveres i CPUen -og ikke i grafikkortet, mange grafikkort drivere er skrevet til at udnytte MMX/OpenGL, men det er en anden sag. DirectX vil også give forbedringer uden accelereret grafikkort.

http://www.tegosoft.com/Items/DirectDrawForVB/DDForVb1040.htm

http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q180/8/88.asp

For Intels vedkommende primært i SSE/MMX og for AMD\'s vedkomende i 3Dnow delen -mange grafikkort herunder mit eget er ikke accelereret og UNDERSTØTTER ikke hverken OpenGL eller  Directdraw, men jeg kan forsikre dig om, at installation af directx gør en forskel.
Avatar billede smoother Nybegynder
03. april 2001 - 17:29 #14
havde lige glemt/overset det med directx 8.0..... tåbefejl... men pointene går til mrrghamselv.. Tak for hjælpen..