Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
24. januar 2001 - 21:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

UNC path inkl. username og password

Er det muligt at angive username og password direkte i en unc path a.la. nedenstående.
\\\\server\\share\\install.exe username password
Det kan lade sig gøre hvis man mapper et drev på nedenstående måde, men det vil jeg helst undgå.
net use x: \\\\server\\share password /user:domain\\username
Avatar billede kjalle Nybegynder
24. januar 2001 - 21:45 #1
vil da lige kigge med
Avatar billede mrcorex Nybegynder
24. januar 2001 - 22:44 #2
Nop. Det kan ikke lade sig gøre. Hvordan skulle det kunne det? :)

Det svarer til at du siger \"c:\\windows\\command.com brugernavn password\".

I dit tilfælde ville det betyde at du angiver username og password som parameter til install.exe og ikke til operativ-systemet.

Den måde du kan gøre det på er at lave et script med 3 linier:
net use x: \\\\server\\share password /user:domain\\username
start /wait /b \\\\server\\share\\install.exe
net use x: /d

Been there, done there, burnt a t-shirt. :)

/CoRex
Avatar billede claus_k_larsen Nybegynder
03. februar 2001 - 18:24 #3
Jeg er ikke meget for at give point for ingenting, men men men
Avatar billede mrcorex Nybegynder
05. februar 2001 - 06:48 #4
Hvad mener du med at give point for ingenting. Du fik da et svar. Gjorde du ikke????

Hvis det var en løsning du var efter skulle du have spurgt \"Hvordan\" istedet for \"Kan det lade sig gøre\".

/CoRex