Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 11:10 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

password beskytte mappe

Jeg kunne godt tænke mig at password beskytte en mappe så forskellige bruger kan få adgang til denne - men ikke alle.
Hvordan gør man det?
Jeg kan umiddelbart kun gøre den enten privat eller total offentlig
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. januar 2004 - 11:13 #1
Du kan kryptere den, og så give de brugere der skal have adgang rettigheder til dette. Der findes også tredieparts software, der kan sætte sikkerhed på mapper, prøv at kikke under disk utilities på http://www.download.com
Avatar billede zeus6 Nybegynder
26. januar 2004 - 11:14 #2
har du xp
Avatar billede popsy Novice
26. januar 2004 - 11:15 #3
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
26. januar 2004 - 11:17 #4
du kan sagtens give kun bestemte brugere rettigheder til nogle mapper på din maskine.

det gøres på følgende måde. Du vælger den pågældende mappe, højreklikker på den, og vælger egenskaber. Her vælger du fanen sikkerhed, og klikker tilføj. Nu kan du tilføje de personer der skal have adgang til din mappe. Når de er tilføjet kan du så sætte op hvilke rettigheder de pågældende personer skal have.. Læse, skrive, og den slags

Hilsen
Henrik
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 13:42 #5
zeus6 --> Yes jeg har windows XP PRO
mcse_henrik --> Når jeg går under egenskaber har jeg tre faner til rådighed "generelt" , "deling" , "tilpas". Mappen "deling" giver mig mulighed for lokal sikkerhed eller netværks sikkerhed. Den sidstnævnte har jeg ikke brug for da jeg jo kun arbejder med en pc. Den førstnævnte giver mig mulighed for enten at have mappem som delte dokumenter til samtlige brugere - eller gøre mappen privat kun til mig
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 13:45 #6
bufferzone --> krypterings option er "grå" under egenskaber og jeg kan ikke sætte et flueben i den ... ved du evt hvorfor ? ... tager lige et tjek på download.com
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 13:59 #7
popsy --> ... det bliver vist din løsning. Det virker umiddelbart ret godt
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
26. januar 2004 - 14:11 #8
hvis du deler mappen, så går du ind under tilladelser og sætter op hvilke brugere på den lokale maskine der skal have hvilke rettigheder til mappen/mapperne
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 14:16 #9
mcse_henrik -->
På min skærm står følgende: Hvis du vil dele mappen med brugere på denne computer skal du "trække" den over i "delte dokumenter".
Når jeg gør det bliver den tilgængelig for alle på computeren.
Hvor findes tildelingen af de tilladelse du skriver om?
Avatar billede mcse_henrik Nybegynder
26. januar 2004 - 14:27 #10
virker lidt anderledes her hos mig, da jeg sidder på netværk med rigtig mange brugere, så må desværre være dig svar skyldigt

desværre :o(
Avatar billede serverservice Praktikant
26. januar 2004 - 15:05 #11
Her er et 3.parts program du kan bruge til at passwordbeskytte filer og mapper.
http://downloads-zdnet.com.com/3000-2092-10256008.html?tag=lst-0-1
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 15:54 #12
popsy --> den viste sig nu at være lidt kedelig shareware... de siger at den virker på nær en popup som minder en om at registrere. Meeen denne popup giver også mulighed for at fjerne bekyttelsen med mindre man registrerer så det er ikke så fedt alligevel
Avatar billede busschou Praktikant
26. januar 2004 - 16:03 #13
dannyboyd --> Det ser ud til at være rimelig godt... JEg skal desværre en smuttur væk hjemmfra til på torsdag.. men så vil jeg lige teste programmet lidt der... Hvis der er andre som har ideer til andre programmer så ville det være fedt - en skam windows ikke altid kan det man gerne vil
Avatar billede serverservice Praktikant
26. januar 2004 - 16:05 #14
Det program jeg har linket til er gratis...