Avatar billede nordvest Nybegynder
24. januar 2001 - 20:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

et subdomæne script i java script

Nogle der kan hjælpe mig med at lave et script som loader en undermappe til et domæne som et subdomain ?

fks. www.celeron.dk/pluto som

pluto.celeron.dk

På forhånd tak

Hilsen Nordvest
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. januar 2001 - 20:43 #1
det kan du ikke lave :(
Avatar billede a-torsten Nybegynder
24. januar 2001 - 20:45 #2
Tpiil.. Ej.. Han spurgte os om der var en der ku.. Ikke om han selv ku......

-Anders
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. januar 2001 - 20:46 #3
hehe det mente jeg også, jeg er en del træt!!
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. januar 2001 - 21:44 #4
hejsa

har fået af vide at man kan, men jeg ved ikke selv hvordan

så der skal et bedre svar til

Hilsen Nordvest
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2001 - 21:51 #5
<ole>
Så bed vedkommende, der har bildt dig den historie på ærmet om et bedre svar! Her får du det ikke.
JavaScript er et client-side sprog, der ikke kommer i nærheden af serveren. Skal du lave \'falske\' subdomæner, kan du bruge PHP - HVIS din server er sat op til det. Det er ikke nok, du kan køre PHP...din udbyder skal konfigurere serveren specielt.
Men altså: Med JavaScript er det umuligt!
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2001 - 21:53 #6
Selvfølgelig kan du bruge andre sprog (ASP, f.eks.), men de skal afvikles server-side :)
Avatar billede nordvest Nybegynder
24. januar 2001 - 22:02 #7
Hej igen

olebole har du et forslag hvordan det kan laves i asp fks.

så skriv her eller kontakt mig på
icq 21599102

Hilsen Nordvest

Avatar billede tpiil Nybegynder
24. januar 2001 - 22:03 #8
du kan hente et script i ASP på www.drean.dk
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. januar 2001 - 22:04 #9
Avatar billede olebole Juniormester
24. januar 2001 - 22:09 #10
Nej desværre, jeg bruger kun PHP (server-side, that is), men der ligger udmærkede koder på Netcoders.dk og activeserverpages.dk
/mvh
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 09:25 #11
Det er muligt han refererede til \"Livewire\" det er server-side versionen af javascript, og kan (lige som ASP og Perl Og PHP) gøre det. Pt er liwewire nærmest glemt, de andre er for gode og har skubbet det til side.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
28. januar 2001 - 18:34 #12
<%@ language=JavaScript %>
<%
Response.Buffer=1
var host = \"\"+Request.ServerVariables(\"HTTP_HOST\");
var fldr = host.replace(/([\\w\\-\\_]+)\\.[\\w\\W]+/i,\"$1/\")
if (fldr != \"/\" && fldr != host)
Response.Write(fldr)
else
Response.Write(\"<h1>Den side, du prøver at se, eksisterer ikke</h1>\")
%>

Det kræver sfølli at serveren har wildcards installeret, så hvis du skriver http://noget.domain.dk/ så vil den redirecte til mappen noget