Avatar billede chico Nybegynder
25. januar 2004 - 21:11 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Bluetooth Adapter

Hvad skal man se efter når man køber Bluetooth adapter til sin PDA?

Jeg skal have en bluetooth sat på min stationære computer som gerne skulle smide internet ud til min pda. Hvis muligt skal den række mindst 20 meter gerne gennem væg. Er det overhovedet muligt ?

Og selvfølgeligt helst så billigt som muligt !

Kan denne klare det ? http://produkter.novendo.dk/product.asp?product=431&page=1
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. januar 2004 - 21:29 #1
TDK's produkt kan godt opfylde dine krav, og TDK hører til de bedste produkter, når det gælder Bluetooth.

Bluetooth produkterne skal bare overholde standarne for Bluetooth, hviket jeg ikkeh har oplevet nogen produkter, som ikke gjorde det.

/Martin
Avatar billede bleze Nybegynder
25. januar 2004 - 21:33 #2
Bluetooth er max 10 meter uden forhindringer.

Det du skal bruge er wireless lan som rækker helt op til 100 meter
Avatar billede chico Nybegynder
25. januar 2004 - 21:41 #3
Hmm 2 vidt forskellige svar. Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent til imorgen, i håb om flere svar..  Gerne med erfaring
Avatar billede martinowitz Nybegynder
25. januar 2004 - 23:34 #4
Jeg har en HP PDA 5550, som jeg har koblet på via mit trådløse LAN, og med den har jeg forsøgt at gå mere end 150 meter væk, og stadigvæk været online.

Hvis du vil køre wireless er 11 Mbps nok, din PDA understøtter med sikkerhed ikke højere hastighed.

/Martin
Avatar billede dita Nybegynder
26. januar 2004 - 17:39 #5
Har kikket på dit link :-)

Flot beskrivelse TDK laver af deres produkt, køb TDK hele vejen igennem, da de jo åbenbart kan tune performence med 10X de vedtagne standarder for bluetoth!

Jeg understreger lige igen at det vil være smart at købe TDK's produkter hele vejen igennem, hvis Du vil have mere end de 10 meter som bluetooth standarden tilbyder, da Du jo senere kan hænge dem op på at de ikke lever op til deres produktbeskrivelse, hvis det viser sig at de alligevel ikke kan op til deres reklame

Eller køb Du et SD kort eller CF kort med trådløs netværk, så slipper Du for alle de evt. problemer der kan opstå

Mvh
Dita
Avatar billede chico Nybegynder
26. januar 2004 - 19:50 #6
Hvad med væggen har det noget at sige ?
Avatar billede martinowitz Nybegynder
26. januar 2004 - 22:00 #7
En tyk betonvæg kan godt gøre det sværere for signalet at gennemtrænge, på den anden side, jeg har mit access point på mit kontor i stuen, og jeg kan gå rundt med min bærbare i hele mit hus, både stue og 1. sal, og stadigvæk være online.

/Martin
Avatar billede chico Nybegynder
26. januar 2004 - 22:12 #8
Nu er det stadig bluetooth jeg tænker på . ikke wireless lan
Avatar billede martinowitz Nybegynder
27. januar 2004 - 13:05 #9
I know - men det samme gælder for min Bluetooth. Jeg har en Sony T610, og selvom den ligger på mit skrivebord i stuen, kan jeg fange den fra 1. sal

/Martin
Avatar billede moxius Nybegynder
29. januar 2004 - 10:04 #10
Bluetooth har iøvrigt også en uofficiel rækkeevne på 100 meter. Det blev i al hast og i sidste øjeblik opgraderet før specifikationen blev sendt ud, af den ene grund at det skulle være konkurrencedygtigt med WLan.