Avatar billede boyd Nybegynder
25. januar 2004 - 20:01 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

lokale navne

Jeg har et netwærk sat op således.

internet
|
router (Linksys)

I switchen har jeg tilsluttet mig selv og min server. (plus andre computere, men de er interesante)

Jeg ville gerne kunne gøre brug af computer navnene hver gang jeg skal have kontakt til dem, istedet for ipen.

altså så jeg f.eks. kan skrife \\bla istedet for \\192.168.0.x

Serveren kører linux (debian), så hvis der skal laves noget der ved i vilke grænser der er :)

Har haft skiftende linux og freebsd installeret i ca. 2 år nu, så jeg har en del erfaring, men har dog aldrig kunne finde ud af DNS opsætning.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
25. januar 2004 - 20:06 #1
apt-get install bind

Herefter skal den bare sættes op.
Se her:
http://debianguiden.dk/dists/stable/html/dns-server.html
Avatar billede boyd Nybegynder
25. januar 2004 - 20:14 #2
Den har jeg prøvet at kigge på... men selv når jeg indstiller min computer til at bruge den nye DNS server, gør det ingen forskel
Avatar billede jxhello Nybegynder
27. januar 2004 - 10:07 #3
En lille "work-a-round" er at indsætte alle dine computere i HOSTS filen på den PC´er du ønsker at tilgå de andre.
Avatar billede boyd Nybegynder
27. januar 2004 - 13:46 #4
Hmm... efter at jeg installerede Samba fungerer det hele perfekt...