Avatar billede winsun Nybegynder
25. januar 2004 - 20:00 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Deling af internet.

Jeg får internettet ind via et trådløsmodtager, og vil så give det videre. problemet er ik at dele det eller noget omkring deling, men er der et program hvor jeg kan tildele hastighed mv.

Håber netop du har svaret !
på forhånd tak
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2004 - 20:09 #1
Avatar billede winsun Nybegynder
25. januar 2004 - 20:20 #2
Okay .. ser da lovende ud !
Avatar billede kenp Novice
25. januar 2004 - 20:28 #3
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 07:37 #4
I netlimiter er der da ikke et sted hvor man kan bestemme hvormeget hvert enkelt bruger skal have ... Derfor har jeg ikke accepteret dit svar endnu ..
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 08:07 #5
Og jeg syntes at bandwidthcontroller er noed svært møg, kan i hvert fald ikke lige få det til at virke ...
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 08:12 #6
Giver lige en bedre forklaring ..
Jeg får internettet ind via trådløst, som jeg så giver videre via mit netkort som sidder i computeren, videre i en switch... Men mangler et program så jeg kan give den og den client en fast up og download !

På forhånd tak ...
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 08:16 #7
det var også det jeg gættede på det var det du skulle ;)

men du burde ihvertfald på bandwidthcontroller der kan du angive hvormeget trafik hastighed den enkelte ip-adrsse har!
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 08:21 #8
Ja .. Men kan du hjælpe mig med at sætte det op, ser sQ sådan lidt indviklet ud, og syntes ikke det virker når jeg prøver at sætte den enkelte ip op...
Hvad er source ip'en ?
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 08:25 #9
du skal lave 2 regler for hver computer en upload og en download

source ip (din ip) client ip (klient ip) go bagefter omvendt så du har en upload og en download!
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 13:07 #10
Men forstår ikke rigtigt, det er mig der skal køre programmet ikke ?

Er det så den interne ip jeg skal add'e, og skal programmet køre i menulinjen hele tiden, eller kan jeg lukke det ?
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 13:11 #11
jo det er "serveren" som skal køre det! og nej du må ikke lukke det. m.m. du kanindstallere det som en service.
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 13:12 #12
og ja det er den interne ip-adresse.
Avatar billede winsun Nybegynder
26. januar 2004 - 16:36 #13
Skal det så kørers som TCP eller andet ?
Avatar billede kenp Novice
26. januar 2004 - 16:39 #14
det meste køre jo som tcp men hvis du laver det som alle ting så begrænser du jo alt.
Avatar billede zrednaz Nybegynder
27. januar 2004 - 18:23 #15
Jeg har det samme problem...
jeg skal snart holde LAN og har brug for en måde at begrænse klienternes Internethastigheder. Til selve delingen har jeg fundet Kerio Winroute Firewall 5.. det understøtter endda DMZ.

Til tildeling af hastighed kan jeg til nøds bruge Bandwidthcontroller, hvis der ikke dukker noget bedre op. Tilbage er der sådan set bare at finde et program der kan vise grafer over hver enkelt klients Internetforbrug. Så man kan se hvem der downloader meget - og begrænse dem! :D
Avatar billede winsun Nybegynder
30. april 2006 - 23:45 #16
Super mig !
Avatar billede kenp Novice
01. maj 2006 - 09:31 #17
og hvad er der super over dig? at du tager point retur selv om de skulle have været uddelt.