Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 19:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

spamassassin problemer

Jeg har installeret qmail+vpopmail+imap+spamassassin+clamav+qmail-scanner

det hele kører som det skal, al mail bliver sendt til de brugere det skal.

Al mail får tilknyttet en header : eks :  X-Spam-Status: Yes, hits=14.2 required=5.0

så også det funker,
jeg har oprettet en local.cf fil, som indeholder regler for hvad der skal ske med spammails  :

-----
required_hits          5.0
rewrite_subject        1
subject_tag            SPAM
report_safe            1
use_terse_report        1
use_razor2              1
use_dcc                1
use_pyzor              1
----

og den bliver tilføjet til spamd.sh via
--siteconfigpath=/etc/mail/spamassassin/local.cf

og hvis jeg ændrer 'required_hits' fra 5.0 til 6.0 ændres det også i de indkomne mails,
men jeg kan ikke få den til at smide SPAM i subject når den finder en spammail ....

nogle der kan hjælpe mig ??? ..
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 20:16 #1
prøv at sætte

rewrite_subject 1

i local.cf
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 20:17 #2
dough .. jeg læste ikke indenad ... det har du allerede
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 20:19 #3
det eneste jeg har til forskel på dig (og det faktum at min kører på en postfix/linux-maskine) er at jeg bruger maildrop til at aflevere mails med - jeg ved ikke lige om du har noget til at aflevere for dig ??!
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 20:19 #4
;-)
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 20:24 #5
mfalck > jeg modtager alle de mails jeg skal modtage (håber jeg ;-) )

problemet er at den ikke tilføjer ordet SPAM til subject i spammails, men den sætter jo required_hits til 5.0 i mail headeren så den bruger jo local.cf men af en underlig grund så bruger den ikke det hele...

jeg kan heller ikke få den til at skrive den tekst i mailen, hvor den beskriver de enkelte points i mailen.
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 20:27 #6
ja - men jeg tror at den bruger maildrop/procmail til at omskrive mail-headerne
Avatar billede dank Nybegynder
25. januar 2004 - 20:41 #7
fra spamassassin v.2.60+ tror jeg det var, ændrede de noget så det blev sværrere at få omskrevet subj. pga Jura

Som postmaster på en mailserver, må du ikke omskrive subj (hvis det skal være helt juridisk korrekt) Når du har modtaget en mail må du kun modificere headers. Det svarer lidt til rigtige breve.. posten må godt skrive uden på kuverten, men må ikke åbne den og ændre "emnet"

Men der findes en løsning og der har været en del indlæg på spamassassin mailinglisten omkring dette, jeg kan bare ikke lige huske hvordan. Søg på deres mailliste efter "rewrite subj" så finder du det nok.

Ellers så tjek om den omskriver headers, og få din outlook til at sortere på headers og ikke subj.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 20:44 #8
dank : den omskriver headers som den skal ..

så kunne det være jeg skulle sortere på headers og ikke subj .. tak .. kigger lidt.
Avatar billede dank Nybegynder
25. januar 2004 - 20:47 #9
ja det ville være løsningen... De fleste "bedre" mailklienter kan sagtens sortere på headers... en gammel klient som standard "outlook express" kan dog ikke.. men alle nyerere Win klienter i Office serien kan svj ved.

Det virker glimrende
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 21:16 #10
det er bare underligt når der i man Mail::SpamAssassin::Conf ikke står noget om det under Deprecated options,

smid et par svar, så lukker vi den her, jeg valgte bare at sortere via headers istedet.
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 21:18 #11
ok
Avatar billede mfalck Praktikant
25. januar 2004 - 21:19 #12
det er lidt sjovt - jeg synes at min stadig skriver det når der er spam.. og jeg kører ver SpamAssassin 2.70-cvs
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 21:25 #13
underligt, for jeg sidder lige og tester lidt, og når jeg kører :
#> spamassassin > sample-spam.txt --siteconfigpath=/etc/mail/spamassassin/local.cf

så tilføjer den ***SPAM*** i subject...
hmm...
Avatar billede dank Nybegynder
25. januar 2004 - 21:28 #14
ja.. men problemet er at du samtidig kører med qmailscanner skal du huske

Så du kan ikke sammenligne hverken mfalck eller din sample-spam med din opsætning.

Jeg skrev jo også at det 'kunne' lade sig gøre med dit setup, men man var gået bort fra det i setup's a'la dit.

Der er ikke kun 1 måde at installere disse ting på. Antallet af variationer er nærmest uendeligt.
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. januar 2004 - 22:23 #15
jeg geninstallerede qmail-scanner efter at have ændret setup i spamassassin, så nu virker det, nu smider den ***SPAM*** i subject, og tilføjer en 'analyse' i bodyen..

tak skal i have...
dank point's ?
Avatar billede dank Nybegynder
25. januar 2004 - 22:37 #16
lol... fint nok

nej tak ingen point..

Men vær opmærksom på jura'en hvis du skal hoste for andre :) Ellers lav forretningsbetingelser/vilkår hvor folk accepterer din ændring af subj.