Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 16:58 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg messenger?

Jeg har WinXP-home, og jeg vil gerne have fjernet det meget irriterende program der hedder Windows Messenger.
Hvordan gør jeg det??
Avatar billede skurggman Nybegynder
25. januar 2004 - 17:03 #1
1. Tryk Start -> Kør...
2. Indsæt RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
3. Tryk OK.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 17:15 #2
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 17:32 #3
Andre gode ideer??
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
25. januar 2004 - 17:33 #4
Hvorfor gør du ikke bare som der bliver foreslået?
Avatar billede soreno Praktikant
25. januar 2004 - 18:21 #5
Kopier til en bat fil og kør den.

@echo off
echo Removing Microsoft Messenger...
rundll32 advpack.dll,LaunchINFSection %WinDir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove

echo Disabling it from running in the future...
echo REGEDIT4 > %temp%\nomsngr.reg
echo [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Messenger\Client] >> %temp%\nomsngr.reg
echo "PreventRun"=dword:00000001 >> %temp%\nomsngr.reg
echo "PreventAutoRun"=dword:00000001 >> %temp%\nomsngr.reg
echo "PreventAutoUpdate"=dword:00000001 >> %temp%\nomsngr.reg
echo "PreventBackgroundDownload"=dword:00000001 >> %temp%\nomsngr.reg
echo "Disabled"=dword:00000001 >> %temp%\nomsngr.reg
regedit /s %temp%\nomsngr.reg
del %temp%\nomsngr.reg
echo Done !
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 18:23 #6
Jeg fatter ikke lige noget af det her.
Avatar billede soreno Praktikant
25. januar 2004 - 18:31 #7
Du har 3 forskellige forslag til at fjerne MSN Messenger.

Hvilken af dem forstår du ikke ?
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. januar 2004 - 20:14 #8
ahhh tak...så slap jeg af med den gamle version :-)
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 20:19 #9
Jeg forstår bar ikke hvorfor jeg ikke kan afinstallere den på den "gammeldags" måde.
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. januar 2004 - 20:50 #10
den er meget gammeldags...den første er meget nem
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
25. januar 2004 - 20:53 #11
Det mr.galaxy vil ha', er sikkert en metode hvorpå man kan fjerne den med et uninstall prog...

Der findes sikkert et program der gør det, men hvorfor overhovedet spekulere på det, når du allerede har 3 udemærkede løsninger som virker...

S.R.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 21:06 #12
For det første aner jeg ikke en s..d om hvordan jeg bruger de kommandoer. Det irriterer mig bare at jeg hele tiden får en melding om at der er nye opdateringer til programmet, selvom jeg har slettet det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 21:35 #13
har du slettet det?
Hvilken metode brugte du?
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 22:02 #14
Jeg slettede den der hvor man kan fjerne/tilføje programmer.
Avatar billede gil-galad Nybegynder
25. januar 2004 - 22:05 #15
MSN messenger??? ?-)
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 22:08 #16
Nej Windows Messenger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 22:18 #17
ok - ja så er den jo ikke fjernet - du skal bruge de metoder vi har foreslået dig.
HAR du prøvet dem? hvis ikke, hvorfor ikke???
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 22:20 #18
Jeg har ikke prøvet dem. Jeg aner ikke hvordan man gør. Derfor.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 22:28 #19
for at starte med skurgmans svar kl. 17:03:10:
Klik på start i venstre hjørne af skærmen - klik på kør...
så skal du kopiere det der står inde i parantesen - parantesen skal IKKE med - ind i den kør-boks du har fået frem ( RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove ) klik nu på ok - resten giver sig selv.

Sig til hvis du stadig ikke er med :)
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
25. januar 2004 - 22:31 #20
Og det skulle gøre at WINDOWS Messenger ikke generer mig mere?? Jeg vil stadig gerne kunne køre MSN Messenger.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
26. januar 2004 - 00:44 #21
Start -> Indstillinger -> Kontrolpanel -> Administration -> Tjenester

Herunder finder du, og stopper (H-klik, vælg "Stop") følgende:
Messenger
Alerter

Så skulle de to være permanent sat ud af drift efter du har genstartet din comp...

S.R.
Avatar billede mr.galaxy Nybegynder
26. januar 2004 - 09:02 #22
Det var da rart at der var en der kunne hjælpe på et forståeligt niveau. :-D
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. januar 2004 - 20:19 #23
Jamen, det er jo heller ikke det du spørger om - det accepterede svar er deaktivering af "tjenesten messenger" ikke "windows messenger"...???
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
27. januar 2004 - 16:22 #24
John_stigers > tjenesten messenger og windows messenger er faktisk en og samme ting. Tjenesten messenger og Alerter udgører tilsammen Windows messenger. Så ved at deaktivere disse forsvinder Windows messenger automatisk.

S.R.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2004 - 18:54 #25
satanic_raven> nej det er det altså ikke
Mine er pr. default deaktiveret og her virker windows messenger stadig.
Læs lige hvad der står som beskrivelse under tjenester.
Avatar billede satanic_raven Nybegynder
27. januar 2004 - 19:00 #26
Er egentlig lidt ligeglad med hvad der står under tjenestens beskrivelse... Jeg havde samme problem før i tiden, og anvendte ovenstående løsning hvorefter problemet var løst i mit tilfælde...

Dog skal det lige nævnes, at SP1 vist nok også skulle slå denne tjeneste fra permanent...

Så, hvis min beskrivelse af problemet er forkert, undskylder jeg selvfølgelig denne, men pointerer dog lige, at den beror på egne erfaringer... Hvilket også gør sig gældende med min henvisning til SP1...

Men med de mange forskellige opsætninger der er mulige for W-XP, mht. patches og egne indstillinger, er der mange løsninger på det samme problem...

S.R.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2004 - 19:12 #27
Enig - men denne løsning er ikke det spørger efterlyser.