Avatar billede grafik-anders Mester
25. januar 2004 - 10:41 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gode råd bannerreklamer og sponsorering?

Vi er ved at opbygge en portal for ung dansk design, arkitektur og kunst.

I den forbindelse vi jeg gerne have et par gode råd med på vejen om bannerreklamer og sponsorering af sites.

Portalen hedder: www.firstdisplay.dk
(.com er ikke oppe og køre endnu – men den kommer)

Jeg er selvfølgelig ude efter indtægtsmuligheder (størrelse), men også efter strategier i forhold til forhandling af aftaler.

Hvis der er nogen, som er interesserede i projektet, er I selvfølgelig mere end velkommende til at kontakte mig. mail@andersborg.com

Mvh. Anders
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. januar 2004 - 14:02 #1
Dek kan godt lade sig gøre, fordi du har vlagt et smalt emne, men det kræver hårdt arbejde, især hvis du ikke griber det rigtigt an fra starten.

Husk på at ingen gider smide penge efter et projekt, der er uprofessionesl, ikke har noget volumen, og ikke kan dokumentere noget trafik. Du skal derfor gribe det an lidt ligesom du ville gøre med en virksomhed.

Først skal du lave en plan. Formuler hvad det er du vil, beskriv din målgruppe, og afgrænds. Jo bedre og mere præcist du kan formulere dette jo bedre. og jeg foreslår at du tager udgangspunkt i virksomhedsplanen. Hvis du søger på nettet, vil du kunne finde skabeloner der beskriver hvad denne skal indeholde.

Søgemaskinerne er vigtige for dig, dels til at skabe trafik, og dels til at demonstrere tilstedeværelse på nettet over for dine investorer. Jeg har skrevet en række artikler, jeg vil mene du kan få noget godt ud af. Tag f.eks. udgangspunkt i denne "De vigtige søgeord, hvordan findes de." http://www.eksperten.dk/artikler/103. Disse søgeord, skal give dig overblik over hvilket indhold du skal skabe. Bagefter kan du kimme på de andre om søgemaskine og optimering.

Hor du begynder at skaffe links til din portal, så sørg for at dem du linker til, samtidig linker tilbage tid dig. Lav evt. nogle forskellige små bannere, såm folk kan bruge når de linker til dig. Lav dem i forskellige foarve, så de kan passe til forskellige designs.

Npr du har lavet en masse indhold, har optimeret dine sider til søgemaskinerne, og er optaget med gode placeringer for de vigtige ord i design branchen, når du har en god virksomhedsplan, så kan du begynde at kontakte sponsore og investore. Hvis du har volumen, og kan dokumentere trafik, vil branche specifikke virksomheder og organisationer være interesseret i at bruge dig, især hvis de selv allerede har et link, og kan se at de faktisk får trafik fra dig.

Sæt dig et mål. Prøv f.eks. at skaffe 5 nye links hver dag, skriv f.eks. to nye artikler hver uge, så kommer volumen meget hurtigt.
Avatar billede grafik-anders Mester
25. januar 2004 - 14:28 #2
Tak, - det er et fint svar, men jeg er åben overfor at forhøje pointsantallet, hvis der er andre, som vil komme med deres bud på spørgsmålet.

Jeg vil imidlertid lige sige, at jeg har skrevet en forretningsplan, som jeg løbende upatere, efterhånden som projektet udvikler sig. I denne forretningsplan er der dog visse elementer, som jeg mangler at uddybe. Heriblandt er indtægter fra bannerreklamer og traditionel sponsorering.