Avatar billede futurama800 Nybegynder
24. januar 2004 - 23:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Køb af nyt bundkort

Hej Eksperter :)

Så er jeg her igen med et ny spørgsmål...
Jeg vil gerne ha købt mig et nyt bundkort
men står desværre i den situation at jeg
ikke ved hvad jeg skal købe. De eneste krav
jeg har er at det er at det skal være et
Intel Pentium 4 =)

Håber der er nogen der har nogle fede forslag :)

Mvh Futurama800
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 23:30 #1
kan ikke fortælle dig præcist hvilken model, kun at hvis du holder dig til Asus, Soltek, Ecs el. EpOX så går du ikke helt forkert i byen.
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 03:12 #2
ASUS P4P800
Jeg har nu købt 2 stk af dette Asus-bundkort og har KUN god erfaring med det.
Det passer til Celeron og P4 cpu'er. Det har alt hvad man kan drømme om af smarte ting og sager. F.eks. både SATA og almindelig IDE. Mere info på:
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=44045

(og så vil jeg også anbefale at købe minimun PC2700 eller PC3200 DDR-Ram, da du så får udnyttet hele bus-hastigheden)
Avatar billede Rune Sommer Mester
25. januar 2004 - 03:12 #3
Arh pis. Glemte igen at trykke på svar, før jeg postede.
Avatar billede futurama800 Nybegynder
25. januar 2004 - 10:15 #4
Hehe :0) Ligemeget med svar tasten, jeg har accepteret... Mange tak skal du ha, det ligner virkelig noget jeg kan bruge :D
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 12:39 #5
(og så vil jeg også anbefale at købe minimun PC2700 eller PC3200 DDR-Ram, da du så får udnyttet hele bus-hastigheden)

Det skal i så tilfælde være Dual ram opg cpu skal være af Hyper Threading typen. Ellers kan det være lige meget med DDR400 ram (PC3200)
Avatar billede kreidlerhansen Nybegynder
25. januar 2004 - 12:45 #6
Jeg har selv investeret i Asus P4C800, 2,6Ghz P4 og 2x256Mb Kingston HyperX DDR500 og det spiller bare :o) 3,3Ghz på CPU'en og 1:1 mellem CPU og RAM :oD

Når jeg på et eller andet tidspunkt får kløe i OC-fingeren. skal CPU'en nok komme højere op ;o)