Avatar billede sjovert Nybegynder
24. januar 2004 - 21:34 Der er 7 kommentarer

Projector - hvad og hvorfor ?

Jeg står og vil gerne have en projector.
Hvad skal man kigge efter ? hvor høj Lumens skal man som minimum have før det er godt, og pærens watt har det betydning ?

jo flere oplysninger jo bedre ;o)

jeg er blevet inbefalet
InFocus ScreenPlay 4800
Specifications
Resolution: 800x600 (SVGA)
Compatibility: PC, MAC
Brightness: 1100 Lumens
Contrast Ratio: 2000:1
Weight: 6.8 lbs
Dimensions: 4.2" (H) x 9.8" (W) x 12.5" (L)
Display Device: DLP
Data Signals: N/A
Video Signals: Component and RGB HDTV (720p, 1035i, 1080i, 1080p) Component EDTV (480p, 576p progressive scan) [480i, 576i, NTSC, NTSC M 4.43, SECAM: M,PAL: B, G, H,
Aspect Ratio: Dual Mode 16:9 and 4:3
Audible Noise: N/A
Lamp: 150 Watt SHP
Lamp Life: 3000 Hours

er det evt. okay ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. januar 2004 - 21:45 #1
Nej

Opløsningen er for lav. I dag arbejder de fleste mindst ved 1024 *768 og det vil give dig problemer når de kommer med en præsentation der skal sættes ned i opløsning, hvorefter alle deres slides skal laves om, da der nu er mindre plads på hver side. Dette lige før de skal på, det holder ikke.

Støj er N/A. Den skal du have opgivet, da du ellers risikere at den er generende høj. Hvis støjniveauet var acceptabelt, havde de opgivet den, tro mig, det er en vigtig konkurrence parameter.

Jeg ville ikke købe denne uden at have set den, og gå efter højere opløsning hvis du overhoved kan
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 22:21 #2
http://www.audiovision.dk/InFocus/Infocus%20X1%20broc.pdf - denne er forgængeren.
Hvis Screenplay 4800 larmer lige så meget vil jeg ikke anbefale den.
Avatar billede tommyf Nybegynder
24. januar 2004 - 22:24 #3
37db.... min computer skulle kun "yde" 25db, og den er uudholdelig, at sidde ved siden af, hvis der ikke er musik på anlægget :)
Man skal nok se/hører den, for at kunn fornemme det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 22:29 #4
Avatar billede sjovert Nybegynder
25. januar 2004 - 14:16 #5
Jeg siger tak indtil videre...
Til Bufferzone's kommentar om opløsningen, så har jeg fået fortalt at når der står SVGA så er det tv out opløsningen og svare til alm. tv kvalitet. Endvidere vil den så kunne kører i 1024*768 når man bare har computeren på lærdet. Nogen der kan bekræfte det ?

Er det ellers en projector i kan anbefale ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. januar 2004 - 17:12 #6
nej - den larmer for meget.
Avatar billede sjovert Nybegynder
26. januar 2004 - 17:28 #7
sorry dér...

skulle står om der ellers er en anden projector i kan anbefale ?