Avatar billede anders6098 Nybegynder
24. januar 2004 - 17:49 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

nero afslutnings problem

g'davs
Jeg har købt et pioneer 106D dvd-brænder drev og en stak verbatim DVD+R medier.
mit problem opstår når jeg prøver at gemme en masse billeder og dokumenter på skiverne med mit Nero program.(version 6.0.0.0)
det hele kører fint lige indtil nero skal afslutte DVD'en.
så kommer der en fejlmedd. hvor der står "invalid field in command" efterfulgt af en til hvor der står "could not perform end of disk at once"

jeg har siddet og fedtet rundt i programindstillingerne længe, men jeg aner ikke hvad ISO, UDF, disk at once, database osv, er.

kan det have noget med firmware (som jeg heller ikke ved hvad er) at gøre? eller skal der drivere til, f.eks aspi??? (jeg købte et bulk drev, så intet software fulgte med)

er helt på herrens mark her!

og hvorfor HELVEDE kan man ikke simulere når man brænder DVD'er.... har lige smidt 4 stk i skraldespanden :O(
Avatar billede zenze Nybegynder
24. januar 2004 - 18:20 #1
Prøv at hente opdateringer til Nero her:
http://www.nero.com/en/nero-up.php
4 pakker som måske vil hjælpe dig.
Ellers er der firmware at finde hos Pioneer:
http://www.pioneer-eur.com/eur/support_software.jsp?category=support/software#fdvdwriter
Det er 1.07 der ligger her. Se lige først om din firmware ikke skulle være ver. 1.07.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
24. januar 2004 - 20:14 #2
har lige prøvet.... det dutter ikke at opdatere nero

det med firmware'et kan jeg ikke finde ud af. jeg har prøvet at starte med en windows start diskette og køre firmware programmet, men det meddeller at det ikke kan finde DVD-drevet.
Avatar billede zenze Nybegynder
24. januar 2004 - 22:19 #3
Jeg mener at du skal upgrade firmware i Windows, men kig lige på Pioneer's hjemmeside. Jeg prøver lige at checke.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
25. januar 2004 - 00:39 #4
upgrade firmware i Windows!? kan man det?
er firmware ikke et slags internt styresystem i selve drevet.
Avatar billede zenze Nybegynder
25. januar 2004 - 11:12 #5
Nej, der skal upgrades i ren DOS, står der. Der står også at du kun skal gøre det, hvis det er strengt nødvendigt.
Måske sakl du ind og læse på forskellige sider om hvordan du brænder billeder og filer.
Avatar billede butcher99 Nybegynder
25. januar 2004 - 11:48 #6
Jeg ha´vde samme problem. I nero infotool skrev  denno aspi installed. Jeg hentede efterfølgende fra nero´s hjemmeside filen wnaspi32.dll. Den fil installerede jeg i windowsmappen system mappen og yderligere i system32 mappen. Jeg ved helt ærligt ikke, hvilken en den skulle være i.

Derefter kørte jeg infotool igen og ved aspi fandt den nu neroaspi og den valgte jeg så. Efterfølgende brændte den alt uden problemer
Avatar billede anders6098 Nybegynder
27. januar 2004 - 15:31 #7
intet virker! har indtil nu prøvet at:

ændre en lang række indstillinger i nero
opdatere nero
hente ny aspi driver
at opdatere firmware (hvilket ikke lykkedes da instalationsfilen ikke kunne lokalisere drevet)
installere nti brænderprogrammet
opdatere nti

og så har jeg smidt 7 spritnye cd'er i skraldespanden.
.....lortespasserdrev!!
Avatar billede nilsen Nybegynder
27. januar 2004 - 19:43 #8
GD
Har du flere brændeprogrammer på din pc??, isåtilfelle slett alle bortsett fra nero.
mvh
Nilsen
Avatar billede henninga Novice
27. januar 2004 - 22:14 #9
Prøv at slå Multisession fra under Rediger>Egenskaber>Multisession.
Når det er data-DVD skal det være DVD-ROM ISO9660, men ellers følg guiden.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
27. januar 2004 - 23:43 #10
de to programmer har har kun været installeret enkeltvis
og multisesion har været slået fra hele tiden... guiden var det første jeg prøvede.

Kan det være et problem hvis der er flere brænder-drev i computeren?
lige nu sidder der
1 DVD-ROM
1 CD-RW
og 1 stk lortespasserPioneerDVD-RW drev
Avatar billede butcher99 Nybegynder
27. januar 2004 - 23:46 #11
Har du prøvet nero infotool, og valgt aspi. Hvad siger den der?
Avatar billede -guf_dk- Nybegynder
30. januar 2004 - 15:00 #12
jeg har ikke selv haft det problem men har da en ide til hva det kan være ...

1. sørg for at din brænder er master og alene på den ide bus du bruger ...
2. tjek om dma er enablet på denne bus

og til det med at den ikke kan finde din brænder i "boot på disk" DOS er fordig at du ikke har en cd-driver på den diskette .... den kan du sansynligt vis hente fra produsentens hjemme side ... det kan også være at "DOS-Aspi" driver kan bruges ... prøv at hent den de har hos adaptec
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driversbycat.html?sess=no&language=English+US&cat=%2fOperating+System%2fMicrosoft+DOS

håber at det kan hjælpe dig ....
-GUF_DK-
Avatar billede henninga Novice
30. januar 2004 - 19:51 #13
Du skriver at installation af firmware ikke gik fordi det ikke kunne finde drevet. Det tyder på, at det er en bios-opsætning der ikke fungerer rigtigt.

Jeg tror du må den hårde vej:
1. opdater bios på dit bundkort.
2. være sikker på, at bios kan finde dit drev og finde ud af navnet på det under opstart. Det har ingen betydning om det er Master eller Slave og om det sidder sammen med andre på den primære eller sekundære - bare det ikke konflikter med et andet drev på samme kanal (altså master/slave).
3. Opdater firmware på dit drev.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
01. februar 2004 - 15:40 #14
Ok. nu har jeg prøvet at:
1. bruge nero infotool
2. skifte aspidrivere  (i system32 folderen)
3. flashe min bios og kører nu med den  nyeste
4. jeg har prøvet at tage de andre diskdrev fra så pioneeren kører master på sin linie

Bios'en har hele tiden kunnet finde drevet med navn og det hele
windows kan også finde drevet, og kan læse cd'er med det, men det er som om det ikke vil anerkende det som et DVD-rw drev. det optræder af og til som et almindeligt cd-rom drev.
Avatar billede anders6098 Nybegynder
20. juli 2004 - 14:19 #15
mystisk!

nu har jeg prøvet mig frem med en Fujifilm DVD+RW skive, og så er der ikke noget problem længere...underligt.... verbatim står ellers på listen over brugbare medier, og har ry for at være blandt de bedste skiver på markedet??

fatter ikke en bjælde..men problem løst!..hurra?
Avatar billede anders6098 Nybegynder
20. juli 2004 - 14:20 #16
slut prut!