Avatar billede larsnellemann Nybegynder
24. januar 2004 - 09:51 Der er 8 kommentarer

Nulstilling af Lexmark X84 efter refill af blæk-patron

Jeg har købt en Lexmark X84 multi-maskine (Printer, scanner),
og er så løbet tør for farveblæk.

Da jeg syntes at priserne på originale patroner er uhyrlige,
valgte jeg at genfylde min patron. Jeg genfyldte da viseren
i det medfølgende printer-patron program viste at den var næsten
tom, og den røde farve var blevet lidt svat i det.

Ikke noget problem, printeren virkede fint efter genfyld, men da
viseren i printerprogrammet var nået til "Tom" - holdt farvepatronen op med at give farve fra sig!

Jeg mistænker at softwaren lukker for patronen, når den er tom,
ganske som det sker med visse HP-patroner.
Der kommer nemlig fint farve fra patronen, hvis jeg tager den ud
og renser dyserne.

Er der nogen der ved hvordan man omgår denne tåbelige blokering
af printerpatronen?

Jeg har prøvet at tage patronen ud og ind i printeren et par
gange, og jeg har prøvet at af og geninstallerer printerprogrammet.

mvh
Lars
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 10:07 #1
Du har mulighed for, via driverne, at angive om patron er ny el. genfyldt. kan desværre ikke huske præcis hvordan man finder det, men kig i indstillinger for printer, så finder du det hurtigt.
Avatar billede tobias28 Praktikant
24. januar 2004 - 10:09 #2
du skal simpelthen fjerne printeren fra dit system med alle drivers og printerprogrammet...så når du sætter den til igen siger den, at den har fundet ny hardware og vil justere patronerne....her spørger den normalvis også efter om det er nye eller brugte patronerm der sidder i...

mvh. Tobias
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. januar 2004 - 10:11 #3
Som jeg sagde...
Det gør han via driverne - ligesom du skriver.
Avatar billede fuglen1 Novice
24. januar 2004 - 17:06 #4
Nu har jeg ikke denne model.

Men prøv løsningscenter og vælge veligholdelse >instalere ny partron

vælg næste>vælg at det er en ny farve partron og tryk ok

løsningscenter findes i menuen start
Avatar billede larsnellemann Nybegynder
25. januar 2004 - 14:27 #5
Hej med jer.

tak for råd, men desværre - fuld afinstallering af alle drivere, plus sletning af alt
der hed noget med lexmark i reg-editoren. Derefter nyinstallereing af alt gav samme
resultat - viseren viser tom blækpatron, og ikke skyggen af en farve på udskrifterne.

Der er ingen funktion der hedder installer ny patron, så den går heller ikke.

Jeg har mistanke til at patronen er elektronisk beskyttet, så når den er tom,
så er den tom ligegyldig hvad man finder på, medmindre man skal til at lodde
på patronen eller cracke driverne!
Avatar billede fuglen1 Novice
25. januar 2004 - 15:25 #6
har du kigget i manualen om der står noget der du kan bruge

Hvad hedder printer softwaren til en lexmark x84
siden det ikke hedder løsningscenter.

På nogle hp officejet skal man genfylde partronen
mens den sidder i for sp ville dne ikke tage i mod den

Det kan være det er tænket på en laxmark x84.
Hvis det er det er der nok kun en udvej
at købe en ny partron
Avatar billede tobias28 Praktikant
25. januar 2004 - 19:14 #7
tjaa....den kan jo også være at den er tom!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. januar 2004 - 10:11 #8
http://www.ink-refills-ink.com/1refilltips.htm#troubleshooting plejer at være et godt udgangspunkt for at resette blækpatroner. Desværre er der ikke nogen Lexmark printere med.

Det er derfor meget svært at gætte på hvordan du kommer over problemet. Nogle HP Printere skal have 3 forskellige patroner i, før den glemmer den første.

Jeg tror jeg ville anbefale dig at købe en ny patron. Vil du ikke give det fulde beløb, så køb en "kompatibel" patron.

Den danske www-refill-shoppen.dk har også enkelte troubleshooter metoder. Desværre heller ikke til Lexmark printere.

Men de skriver:
2. Efter at have genopfyldt min printerpatron, siger computeren stadig, at der er 0% blæk i printeren!
Til nogle printere findes en vejledning i printerens manual, hvor du kan se, hvordan du nulstiller blæk-indikatoren. Hvis ikke du har manualen - så prøv at skrive til os igen på refillshoppen@refillshoppen.dk. Husk at oplyse navnet på din printer.

...så du kan da prøve at skrive til dem og spørge...